2004-12-20, 08:38
Medlem
Mamonakus avatar
Citat:
Prova med Y - The Last Man frn DC/Vertigo. Fantastiskt bra serie om en efter-katastrofen vrld dr alla mn, frutom huvudpersonen Yorick och hans apa Ampersand, har dtt och hur dom sedan frsker komma underfund med vad som gick fel..

Efter att Mack Bolan gett den hr rekommendationen till Ninjan i en annan trd tyckte jag nog att Y frtjnar en egen trd.

S, vad tycker ni?

Jag var vldigt frtjust i den till en brjan men nn gng efter andra, kanske tredje, albumet s blev det bara fr mycket. Det jag framfrallt str mig p r att frfattaren kastar ut nya lsa trdar i praktiskt taget varje nummer, men aldrig knyter ihop ngra.

Dessutom r jag inte helt frtjust i Pias teckningar. Knns som om hon kr med samma stil som mnga av tecknarna p de stora mainstreamserierna men r ngot smre p det.

*Edit: Ska ppeka att jag inte hller med Mack om att Y pminner om Preacher i stil. ver huvud taget.
Citera
2004-12-20, 10:11
Medlem
Mack Bolans avatar
Heh, jag lr nog frbli den enda personen p den hr planeten som tycker att Y pminner om Preacher..

Hursomhelst. Hller med dig om att Pias teckningar kanske inte r dom frschaste man har sett.. Men hon r iallafall konsekvent och jmn i det hon producerar, till skillnad frn mnga andra serietecknare idag.

Lsa trdar kan jag ocks leva med, jag frutstter att Vaughan knyter ihop det hela p ett snyggt stt sen nr slutet p serien nalkas. Men men, den som lever fr se..
Citera
2006-04-25, 20:28
Medlem
Dr Manhattans avatar
Rekommendation: Y The Last Man

Skte men hittade inget om denna grymma serie s jag passar p att tipsa om den hr. "Y The Last Man" handlar om hur allt med en Y-kromosom, dvs alla mn, helt pltsligt dr. En enda kille verlever av oknd anledning och serien handlar om honom. Har sjlv inte hunnit mer n ngra nummer men r helt fast.

Hr r den officiella sajten: http://www.dccomics.com/features/ylastman/

Frsta utgvan finns som gratis PDF dr, direktlnk: http://www.dccomics.com/media/excerpts/1736_x_1.pdf
Citera
2006-04-25, 20:44
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
Skte men hittade inget om denna grymma serie s jag passar p att tipsa om den hr. "Y The Last Man" handlar om hur allt med en Y-kromosom, dvs alla mn, helt pltsligt dr. En enda kille verlever av oknd anledning och serien handlar om honom. Har sjlv inte hunnit mer n ngra nummer men r helt fast.

Hr r den officiella sajten: http://www.dccomics.com/features/ylastman/

Frsta utgvan finns som gratis PDF dr, direktlnk: http://www.dccomics.com/media/excerpts/1736_x_1.pdf
Det fanns en trd om detta, men den var svr att ska efter eftersom skmotorn inte godknner s korta ord. Slr ihop trdarna.
Citera
2006-04-25, 20:53
Medlem
dIRe_s avatar
Kan vl skriva lite om serien jag ocks

Riktigt bra serie med ett av mina favorit koncept (last man on earth). Gillar hur han tar upp knsliga mnen som t ex feminismen med bde skarpsinnighet och humor.

Helt klart den bsta pgende serien just nu.
Citera
2008-04-12, 02:54
Medlem
burntfacemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
Kan vl skriva lite om serien jag ocks

Riktigt bra serie med ett av mina favorit koncept (last man on earth). Gillar hur han tar upp knsliga mnen som t ex feminismen med bde skarpsinnighet och humor.

Helt klart den bsta pgende serien just nu.

Gillade serien otroligt mycket!
Kan ngon tipsa om ngon annan serie med liknande koncept (last man on Earth). Helst ingen Zombie-serie.

P tala om Zombie-serie lser jag en riktigt bra serie som heter The Walking Dead. Riktigt bra om man bortser de korta numren och att tecknarstilen inte r den bsta precis.
Citera
2008-04-26, 23:08
Medlem
Yorick har ju iaf lst Preacher, han har ju en "Fuck Communism"-tndare!
Citera
2008-05-18, 21:48
Medlem
Imirons avatar
Jo, pminner om preacher, men det kanske bara r tecknarstilen... Det finns ju en del olikheter, kan inte tnka mig en brud i preacher som kan slss. Samt skmt om republikaner. Fast jag har ifs bara lst frsta delen av Y:The Last Man, har bestllt fler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in