2006-04-25, 17:00
Medlem
87oseknds avatar
E sugen på att köpa en chippad xbox med typ 120 gb hd. Har kollat lite på nätet och har hittat för mellan 2300-2600 kr. Jag behöver inget dyrt chip så därför satsar jag på så billigt som möjligt med 120gb. Hur ska jag gå tillväga? Köpa en färdig xbox eller bara chippad o ingen hd, för det är ju den som kostar mest. Kan man inte köpa en egen hd och sätta i och är detta isf svårt? Kan ngn rekommender t.ex. Multimediashoppen, Console.se, eller swemods?
Citera
2006-04-25, 17:05
Bannlyst
Kolla blocket. Det finns privatpersoner som fixar det hela billigare. En hårddisk är viktigt om du inte vill spela brända spel utan istället bara lägga in dom från datorn.
Citera
2006-04-25, 17:07
Moderator
impieteers avatar
Multimediashopen är på Råd & röns svarta lista numera. De verkar strula rätt rejält på sistone även om jag beställt därifrån för några år sedan utan problem.

Jag tycker att du skulle köpa en chippad Xbox utan ny hdd och sedan köpa en separat stor hdd och byta. Det blir billigast. Det finns massor av guider på hur man gör på nätet det bara är att följa slaviskt så funkar det.
Citera
2006-04-25, 20:39
Medlem
87oseknds avatar
HAr du ngn länk till en sån guide för installation av hd? Kan man sätta i vilken hd som helst?
Citera
2006-04-25, 21:09
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 87oseknd
HAr du ngn länk till en sån guide för installation av hd? Kan man sätta i vilken hd som helst?

Här finns nog allt du behöver veta.
http://www.xbox-scene.com/xbox-tutorials.php

Ja, det är en vanlig IDE-hårddisk som sitter i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in