• 1
  • 2
2006-04-25, 14:59
Medlem
När jag röker eller snusar på vardagen nykter så kan jag lätt få ont i huvet. Jag brukar vanligtvis inte röka eller snusa på heltid, men ibland efter maten och polarn tar fram snuset så kan man bli sugen.

Vad kna detta bero på? Nån annan som har det såhär?
Citera
2006-04-25, 21:24
Medlem
jag kan få det när jag får en "överdos" av nikotin men det brukar oftast gå över ganska snabbt.
Citera
2006-04-25, 23:58
Medlem
Ultimates avatar
du är n00b, sluta eller härda på så försvinner det
Citera
2006-04-26, 11:58
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate

Ja, sluta så lever du både längre och lyckligare...
Citera
2006-04-26, 21:50
Medlem
esoxs avatar
Brukar ju egentligen vara motsatt effekt i vad du sa, men detta förutsäter att man har varit utan snus ett tag och är beroende.. Ingen direkt nyhet precis
Citera
2006-04-26, 23:14
Medlem
Twisted_minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PellePelle
När jag röker eller snusar på vardagen nykter så kan jag lätt få ont i huvet. Jag brukar vanligtvis inte röka eller snusa på heltid, men ibland efter maten och polarn tar fram snuset så kan man bli sugen.

Vad kna detta bero på? Nån annan som har det såhär?

Förstår inte riktigt. Varför blir du sugen om du får ont i huvudet av det?

Fick också ont i huvudet av snus i början, men snusar man regelbundet så går det över.
Citera
2006-04-26, 23:21
Medlem
Okej ursäkta om jag lånar tråden lite men jag kan röka utan problem men när jag väl kör upp snus så mår jag alltid illa efter kanske 30-60 min.

Jag blir alldeles nerstämd och yr och det brukar sluta med att jag spyr Vad fan kan det bero på? Jag har inte inne snusen länge heller, testat både nykter och full.
Citera
2006-05-05, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedrop
Okej ursäkta om jag lånar tråden lite men jag kan röka utan problem men när jag väl kör upp snus så mår jag alltid illa efter kanske 30-60 min.

Jag blir alldeles nerstämd och yr och det brukar sluta med att jag spyr Vad fan kan det bero på? Jag har inte inne snusen länge heller, testat både nykter och full.
du kanske inte klarar av snus helt enkelt.
Citera
2006-05-05, 18:34
Medlem
hundens avatar
Jag har snusat i 6-7 år nu, ibland när jag tar snus så får jag en jävla huvudvärk som varar ca 10sekunder..sen försvinner den helt..måste vara nikotinchock för skallen när man kanske tar 1 prilla..5min senare spottar man ut o tar en ny vad vet jag?
Citera
2006-05-05, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twisted_mind
Förstår inte riktigt. Varför blir du sugen om du får ont i huvudet av det?

Fick också ont i huvudet av snus i början, men snusar man regelbundet så går det över.
Haha, får jag fråga varför du blev sugen om du fick ont i huvudet? Du ställer en dum fråga till han och du har haft samma huvudvärk som honom. Blev inte detta dubbel-dumt(?) på något sett..

Han var kanske sugen på en snus eller cigg och sen efter fick han ont i huvudet. Han fick suget innan han fick ont i huvudet. Finns liknande med andra droger, till exempel nån missbrukare som tar dagligen och han vet att han mår så förbaskat dåligt men gör det ändå, om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultimate
"OK!"

Själv brukar jag ta en cigg efter maten eller när polarna drar en.
Citera
2006-05-05, 20:14
Medlem
Varför bruka tobak när man inte får någon bra effekt av det eller tycker om det?
Citera
2006-05-07, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluedrop

En snus är ungefär som två ciggaretters nikotin har jag för mig, så kan bero på det, har snusat själv i två år nu och mår aldrig illa något mera sluta med det efter första dosan ungefär. Men när jag snusat cirka ett halvår blev jag yr om jag satt inomhus på ett varmt ställe med en snus uppe ett längre tag.

Och till er andra som undra varför killen blir sugen fasten han får ont i huvet: När jag börja mådde jag illa ont i huvet och yr men om nån bjöd tog jag endån varför? Jo för jag var sugen endån inte på ett beroende viss utan som mer som "du smaka på den här drickan - visst usch smaka skit".
Fast med snus blir det bara godare och godare med tiden, i början hade jag svårt för smaken för det smaka riktigt jävligt. Tänkte fyfan hur kan folk gilla den här vidriga smaken? Men efter att ha fått 10 stk tyckte jag den var hellt okej och nu är jag fast i smaken och nikotinet :P.

Tips till dig sluta ta emot om du får fler, det är inte roligt att fastna eller ta emot och lova dig själv att aldrig handla en egen dosa! Har en polare som alltid tar en snus när man ser han hållt på 2 år sen jag börja snusa.. Han snusar kanske 10 snus i veckan men är inte beroende!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in