• 1
  • 2
2006-04-25, 12:09
Medlem
Skints avatar
Efter att ha läst lite i Madchilds bra tråd "Har du någon helig matvana", så började jag fundera på om jag skulle klara av att äta samma sak varje vecka. Som jag beskrev i Madchilds tråd:

Citat:
Ursprungligen postat av Skint
Varje fredag utan undantag äter min Pappa krabba. Endast krabba med lite rostbröd, lite Herrgårds akvavit och ljus öl. Skulle det vara så att han inte kan äta detta på fredagen så flyttas detta till lördag eller torsdag. Men krabba skall ätas varje fredag.

Om jag skulle tvingas välja en rätt att äta en gång i veckan skulle det efter mycket tankeverksamhet nog bli pyttipanna. Jag vet att det är lite tråkigt, men för mig funkar alltid en pytt. Självklart med de klassiska tillbehören stekt och rödbetor. Gärna en nubbe och lite öl till.

Vad skulle du kunna äta en gång i veckan för resten av ditt liv?
Nu vill jag inte ha några messvar som pasta (det går att förändra i det oändliga), utan snarare då en rätt. Exempelvis pasta carbonara.
Citera
2006-04-25, 12:12
Medlem
YoggiBears avatar
Vitt ris med svarta bönor och fläskkött !

*Nej, är inte ironisk*
Citera
2006-04-25, 12:20
Medlem
Damericuss avatar
Ärtsoppa och Pannkakor varje torsdag skulle jag stå ut med.

(En saftig stek verkar jag dock aldrig tröttna på.)
Citera
2006-04-25, 12:20
Medlem
Kyckling, lätt, det äter jag redan en gång i veckan minst.

Varierar det med kyckling med pf, potatissallad, bakad potatis, baguette, osvosv Kronfågels Grillade kyckling har jag dock dragit ned på och det har blivit en hel del utav Euroshoppers kanongoda marinerade kycklingfiler på det sistone.
Citera
2006-04-25, 16:01
Medlem
stRs avatar
Pannkakor med sylt och mjölk och falukorv.
Citera
2006-04-25, 16:40
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqo
Kyckling, lätt, det äter jag redan en gång i veckan minst.

Varierar det med kyckling med pf, potatissallad, bakad potatis, baguette, osvosv Kronfågels Grillade kyckling har jag dock dragit ned på och det har blivit en hel del utav Euroshoppers kanongoda marinerade kycklingfiler på det sistone.
Nu var ju visserligen tråkdskaparen rätt tydligt med att fegande i form av variation inte var tillåtet.

För min egen del tycker jag helt seriöst inte att det låter så omöjligt att ha en grej man käkar en gång i veckan livet ut, finns ju rätter som man snudd på redan käkar så ofta. Carbonara skulle jag definitivt kunna ställa upp på.
Citera
2006-04-25, 16:42
Medlem
OliTs avatar
Ärtsoppa med fläsk och pannkakor skriver jag under på, det fungerar vecka efter vecka.
Citera
2006-04-25, 16:44
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Ärtsoppa med fläsk och pannkakor skriver jag under på, det fungerar vecka efter vecka.

Word
Citera
2006-04-25, 17:47
Medlem
redbull72s avatar
lasagne, äter det en gång i veckan , brukar göra en form vid löning osså delar man den på 4 så har man en portion varje vecka till nästa löning....
Citera
2006-04-25, 17:48
Medlem
Livingstons avatar
Stuvade makaroner och falukorv, helt klart
Citera
2006-04-25, 17:51
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingston
Stuvade makaroner och falukorv, helt klart

Det håller jag med om!!
Citera
2006-04-25, 21:03
Medlem
Skints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
lasagne, äter det en gång i veckan , brukar göra en form vid löning osså delar man den på 4 så har man en portion varje vecka till nästa löning....

Mmmm lasagne är gott. Det är nog nummer två på min lista. Eller havskräftor, om dem var lika goda året om!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in