• 1
  • 2
2006-04-24, 17:42
Bannlyst
http://svt.se/svt/road/Classic/share...28404&a=329786

13.30 in i sändningen

Nuder:"Det går bra nu för Sverige"

Nuder:"Jag förstår att det här är en svår dag för dig som oppositionsledare nu när det går så bra för Sverige"
"Det är som sagt inte bara vi i regeringen som säger att det går bra, utan det säger OECD, EU-kommissionen och konjunkturinstitutet att vi har hög tillväxt, fallande arbetslöshet, flera nya jobb tillkommer, väldigt starka offentliga finanser och låg inflation"
"Ditt problem är dock större än så, det är inte bara det att du inte kan glädjas åt den här uppgången, det är att hela din ekonomiska politik bygger på att det skall gå dåligt för Sverige, för då när det går dåligt för Sverige, ja då är det möjligen motiverat att göra nerskärningar i välfärdssystemet som ni alltjämt står kvar för, men nu går det bra för Sverige varför ska vi då försämra villkoren för de arbetslösa, långtidssjuka, förtidspensionärerna.
För att inte tala om de föräldrarlediga som ni vill ta bort hundratio, hundrafem styckna av de hundratjugo stycken dagarna som har vid vård av sjuka barn"

Reinfeldt: "Nu har vi inte föreslagit just detta när det gäller vabb-dagar, vi har en del konkreta förbättringar när det gäller barnfamiljer"

Nuder: "Fredrik skruva inte på det här, det här står i eran ekonomiska motion, så fort ett förslag kommer upp till debatt som ni kritiserar, håller du upp ditt våta finger i luften och säger: Det här står vi inte riktigt för.
Men det duger inte riktigt.
Citera
2006-04-24, 17:44
Medlem
Underlag för debatt?
Citera
2006-04-24, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Underlag för debatt?

Det tycker jag, som partiledare skall man väl vara någorlunda insatt i det egna motionsprogrammet, tycker inte du det?
Citera
2006-04-24, 17:47
Medlem
Haha, skönt att se Reinfelt bli överkörd, vilket han lär bli fler gånger under valrörelsen.
Citera
2006-04-24, 17:53
Bannlyst
Jag förstår inte hur moderaterna ens bryr sig om att ställa upp i ett val med tanke på att de ändå inte kommer att få makten inom en överskådlig framtid. Det är bara att påminna folk om hur de drog ned Sverige i skiten under deras senaste period vid makten 1991-94, då riksbanken var tvungen att höja räntan till 500 procent för att vi överhuvudtaget skulle ha någon valuta kvar idag.
Sossarna sopar fortfarande, 12 år senare, upp efter det som de borgerliga ställde till med under deras tre år vid makten. Det säger inte lite.

Reinfeldt inser nog att det är kört och borde erkänna sig besegrad redan innan valet. Tyvärr lär han nog blunda för sanningen och kämpa på in i det sista.
Citera
2006-04-24, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag förstår inte hur moderaterna ens bryr sig om att ställa upp i ett val med tanke på att de ändå inte kommer att få makten inom en överskådlig framtid. Det är bara att påminna folk om hur de drog ned Sverige i skiten under deras senaste period vid makten 1991-94, då riksbanken var tvungen att höja räntan till 500 procent för att vi överhuvudtaget skulle ha någon valuta kvar idag.
Sossarna sopar fortfarande, 12 år senare, upp efter det som de borgerliga ställde till med under deras tre år vid makten. Det säger inte lite.

Reinfeldt inser nog att det är kört och borde erkänna sig besegrad redan innan valet. Tyvärr lär han nog blunda för sanningen och kämpa på in i det sista.

Reinfeldt tvingas kämpa i motvind, inte bara mot en stark och samlad majoritet utan även hans egna lakejer som knappast har huggit honom i ryggen för sista gången.
Det är debatter av detta slag som gör politiken sevärd och intressant.
Får se hur pass starkt Reinfelt kommer att samla sig inför valet, tiden får utvisa.
Citera
2006-04-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Det tycker jag, som partiledare skall man väl vara någorlunda insatt i det egna motionsprogrammet, tycker inte du det?
Att som Nuder tugga fradga och avbryta meningsmotståndaren mitt i varannan mening är knappast en seger för något annat än arrogansen. Att du låter dig imponeras av någon som skriker ut lögner i megafon är kanske psykologiskt intressant, men knappast av allmänintresse.

Vad jag menar med frågan om debattunderlag är att du bara postar en länk utan att ställa en fråga. För övrigt finns det redan finns trådar om denna intervju.
Citera
2006-04-24, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Att som Nuder tugga fradga och avbryta meningsmotståndaren mitt i varannan mening är knappast en seger för något annat än arrogansen. Att du låter dig imponeras av någon som skriker ut lögner i megafon är kanske psykologiskt intressant, men knappast av allmänintresse.

Vad jag menar med frågan om debattunderlag är att du bara postar en länk utan att ställa en fråga. För övrigt finns det redan finns trådar om denna intervju.

Förmodligen är du både blind och döv eftersom du inte vill finna dig i att Nuder använder en helt normal samtalston medan Reinfeldt mer eller mindre uppträder som en chockerad liten pojke.
Nej det är nog inte särskilt förvånande för dig då du helt ignorerar det faktum att Reinfeldt är lite osäker över vad som egentligen gäller i det nuvarande motionsschemat.
Men för oss vanliga döda är det nog så intressant att veta vad Reinfeldt vill egentligen?
Nu finns det en tråd till!
Citera
2006-04-24, 18:19
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Reinfeldt tvingas kämpa i motvind, inte bara mot en stark och samlad majoritet utan även hans egna lakejer som knappast har huggit honom i ryggen för sista gången.
Det är debatter av detta slag som gör politiken sevärd och intressant.
Får se hur pass starkt Reinfelt kommer att samla sig inför valet, tiden får utvisa.
Vinner sossarna detta val kan vi lika gärna officiellt avskaffa demokratin i detta land, avsätt Carl XVI Gustav och ersätt honom med Kung Göran I, helt ok för mig bara jag får behålla min 80%-iga A-kassa...
Citera
2006-04-24, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Vinner sossarna detta val kan vi lika gärna officiellt avskaffa demokratin i detta land, avsätt Carl XVI Gustav och ersätt honom med Kung Göran I, helt ok för mig bara jag får behålla min 80%-iga A-kassa...

edit
Citera
2006-04-24, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton

Själv tror jag Göran abdikerar med konjaken i skyn oavsett valresultat.
Citera
2006-04-24, 18:29
Medlem
MeatAbstracts avatar
*host host*
Folk kanske har olika uppfattningar om vad som är bra och vad som är dålig.
För mig går det inte bra för Sverige.
Ungdomsarbetslöshet på 21% i paritet till Frankrikes på 24%. c:a 24% i utanförskap med noll i chans att försörja sig själv. Sämre vård, äldreomsorg, sämre skola, nedskärningar (från sossarna), undermålig polis, korrumperade politiker, ett större missnöje bland väljarna gör verkligen inte föreställningen "det går bra för Sverige" rättvis eller?

Men visst, en del tycker att det går bra för Sverige. Jag undrar hur det ser ut för dig när det går dåligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in