Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-03, 14:55
  #85
Medlem
platmannen på eran lokala marknad har alltid! (Ståndet där dom säljer påsar, olika påsar och mera påsar)
Citera
2012-04-18, 11:28
  #86
Medlem
paulsdotters avatar
http://www.pandurohobby.se/Katalog/6...65x14-cm-25-st
Citera
2014-04-14, 01:55
  #87
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Svanströms har.

Dom har ju bara enorma storlekar i websortimentet. Hur fan tror dom jag ska få råd till pulver att fylla ut 20x10 cm med. Brukar de ha mindre påsar än det i butikerna? 4x4 vore lagom.
Citera
2014-04-14, 02:22
  #88
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Dom har ju bara enorma storlekar i websortimentet. Hur fan tror dom jag ska få råd till pulver att fylla ut 20x10 cm med. Brukar de ha mindre påsar än det i butikerna? 4x4 vore lagom.
rätt svårt att hitta små påsar, skulle själv vilja ha mindre än dom jag har, det minsta jag hittat är 4x7 cm och det var online, skulle helst vilja ha typ 2x4 cm om det finns eller mindre tillomed, för pulver.
Om någon vet vart man kan köpa så små påsar så säg till.

Edit: hittade detta nu när jag kollade runt, minsta påsarna jag hittat iaf fast dom är fan rätt dyra, 50 öre styck är lite för saftigt får så små påsar asså.
Vet dock inte om sidan är pålitlig heller.

https://fyndiq.se/product/58507-zip-...27-mm-50-pack/
__________________
Senast redigerad av qirtero 2014-04-14 kl. 02:31.
Citera
2014-04-14, 03:11
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
rätt svårt att hitta små påsar, skulle själv vilja ha mindre än dom jag har, det minsta jag hittat är 4x7 cm och det var online, skulle helst vilja ha typ 2x4 cm om det finns eller mindre tillomed, för pulver.
Om någon vet vart man kan köpa så små påsar så säg till.

Edit: hittade detta nu när jag kollade runt, minsta påsarna jag hittat iaf fast dom är fan rätt dyra, 50 öre styck är lite för saftigt får så små påsar asså.
Vet dock inte om sidan är pålitlig heller.

https://fyndiq.se/product/58507-zip-...27-mm-50-pack/

Görs reklam för Fyndiq på radio och tv hela tiden, så jag tror att de är seriösa.

De hade många olika storlekar även av små modeller som jag tror hade gått hem hos herren i blåvitt med en något tunn plånbok så här i lågkonjunkturer.
Citera
2014-04-14, 05:30
  #90
Medlem
HardstyleFreaks avatar
dessa trådar ^^ google google, google... alltid i skuggan av FB men de har sina ljusa stunder. testa
Citera
2014-04-14, 05:39
  #91
Medlem
tedbundys avatar
Kjell och Company har alla storlekar, Fast dom skrattar åt en när man köper dom hehe
Citera
2014-04-14, 08:41
  #92
Avstängd
KvasiOrkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HardstyleFreak
dessa trådar ^^ google google, google... alltid i skuggan av FB men de har sina ljusa stunder. testa

Om det tedbundy skriver nedan stämmer så är google en del av överhetens kamp i att hålla människor i okunnighet så att de inte ska få reda på hur saker egentligen ligger till och bli sugna på uppror.

Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
Kjell och Company har alla storlekar, Fast dom skrattar åt en när man köper dom hehe

Aha! På deras sida listar de bara sopkassar i storlekar som 7x10, 10x15 och 15x20, vilka illbattingar.

Jag orkar inte beställa några zippåsar på nätet så det vore fint att kunna gå in i en butik.
Citera
2015-11-06, 23:09
  #93
Medlem
Är det verkligen så bra att handla dessa i butiker el liknande om man har en verksamhet där dessa påsar behövs ,säkert är det någon slags kontroll/registrering när dessa säljs för jag menar hur många "vanliga svenssons" köper dessa i typ 100 pack,,det är bara företag som använder dem till emballagering ,,,Går att tillverka själv,,1500kr för laminatmaskin och 300kr för skärmaskinen,,mtrl till påsarna finns hur mycket som helst ,,förslutningen också,
Citera
2015-11-06, 23:22
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Är det verkligen så bra att handla dessa i butiker el liknande om man har en verksamhet där dessa påsar behövs ,säkert är det någon slags kontroll/registrering när dessa säljs för jag menar hur många "vanliga svenssons" köper dessa i typ 100 pack,,det är bara företag som använder dem till emballagering ,,,Går att tillverka själv,,1500kr för laminatmaskin och 300kr för skärmaskinen,,mtrl till påsarna finns hur mycket som helst ,,förslutningen också,

Nu är du onödigt nojig, vem som helst med en massa småskruv eller vad som helst hemma har nytta av ziplocks, de tillverkas ju liksom inte för att kränga knark i som grundtanke. Men visst, går du in och köper ett par 100rullar i veckan och träffar samma personal lär de ju fundera men att de skulle föra något register är bara o avfärda som pundarnoja.
Citera
2015-11-07, 00:03
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Nu är du onödigt nojig, vem som helst med en massa småskruv eller vad som helst hemma har nytta av ziplocks, de tillverkas ju liksom inte för att kränga knark i som grundtanke. Men visst, går du in och köper ett par 100rullar i veckan och träffar samma personal lär de ju fundera men att de skulle föra något register är bara o avfärda som pundarnoja.
Menade inte ett register utan att det blir anmärkningvärt när en butik säljer 10000st sådana här på ett år,Sedan kommer jag inte på att jag ens hört någon som har köpt eller använt dessa påsar till något annat än droger,,, De som håller på med frimärken ,mynt mm använder inte Zip-påsar.
När man köper någonting nytt i kartong som ska monteras så dyker Zip-påsen med skruv upp i .
Menar bara att det är en speciell produkt som inte används till annat än ,,,ja just det
Citera
2015-11-07, 00:32
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Menade inte ett register utan att det blir anmärkningvärt när en butik säljer 10000st sådana här på ett år,Sedan kommer jag inte på att jag ens hört någon som har köpt eller använt dessa påsar till något annat än droger,,, De som håller på med frimärken ,mynt mm använder inte Zip-påsar.
När man köper någonting nytt i kartong som ska monteras så dyker Zip-påsen med skruv upp i .
Menar bara att det är en speciell produkt som inte används till annat än ,,,ja just det

Jag använder själv mängder av zippåsar, dels för fröer av olika slag, skruv i oändlighet, köper tobak kilovis och delar upp i lagom mängder och stoppar i frysen, diverse småprylar som pärlor och annat i allmänhet sorteras i ziplock, ja och knark då. Men jag kan ju rimligtvis inte vara den enda privatpersonen som använder massor med ziplocks till helt legitima grejer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback