2025-04-25, 18:16
Medlem
Orre4444s avatar
Lidls är goda
Citera
2025-04-25, 18:32
Medlem
Sedan jag för ett antal år sedan råkade prova potatissalladen från "färsk" så har jag slutat leta efter alternativ.

Jag brukar lägga rostbiff och potatissallad på en skiva Malax-limpa - mycket gott.

Jag brukar hitta potatissalladen på Hemköp, men jag ser på "färsks" hemsida att även Coop, Willys samt Citygross har den:

https://www.farsksallad.se/
Citera
2025-04-25, 18:38
Medlem
Nej alla är smakar fett/olja och jag får kväljningar av alla jag provat.
Citera
2025-04-25, 19:00
Medlem
Det är för mycket klet och för lite potatis i de flesta färdiggjorda potatissallader. De brukar bli betydligt bättre om man blandar i kokt och tärnad potatis som man har kokt själv. Kanske också lite hackad vårlök eller purjo och lite kryddor och kapris, chili.
Senast redigerad av brakfesten009 2025-04-25 kl. 19:06.
Citera
2025-04-25, 19:16
Medlem
Ledsen men det är hemmagjord som gäller. Färdig går fan inte att äta! Men envisas du så köp den minst dåliga och krydda upp den. Svartpeppar, kapris, mer purjolök kan förbättra något.
Citera
2025-04-25, 19:50
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelastdetail
Sedan jag för ett antal år sedan råkade prova potatissalladen från "färsk" så har jag slutat leta efter alternativ.

Jag brukar lägga rostbiff och potatissallad på en skiva Malax-limpa - mycket gott.

Jag brukar hitta potatissalladen på Hemköp, men jag ser på "färsks" hemsida att även Coop, Willys samt Citygross har den:

https://www.farsksallad.se/

Är förpackningarna på 243g? Det låter väldigt lite. Är det barn som är målgruppen?
Citera
2025-04-25, 19:52
Medlem
ps870s avatar
Inget slår hemlagad såklart. Men de butikslagade är helt ok. Det brukar finnas både med creme fraiche och med vinegrette.
Men färdigpackade typ Rydbergs smakar fruktansvärt. Jag blir nästan irriterad när jag tänker på hur dåliga de är.
Citera
2025-04-25, 19:58
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Rydbergs.
Citera
2025-04-26, 12:00
Medlem
Grangerillans avatar
Första smaken av allt med vinäger eller ättika stinger ju till, det ska det ju göra.
Jag kör på kosterfiskarens med en liten klick dijonsenap och en nypa salt.
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Det är för mycket klet och för lite potatis i de flesta färdiggjorda potatissallader. De brukar bli betydligt bättre om man blandar i kokt och tärnad potatis som man har kokt själv. Kanske också lite hackad vårlök eller purjo och lite kryddor och kapris, chili.
Töm i en påse pytti'panna fö fan!

Edit: HEEEELVETE, JÄVLARRRR, FAAAAN
Senast redigerad av Grangerillan 2025-04-26 kl. 12:05. Anledning: Var tvungen att svära lite
Citera
2025-04-26, 12:14
Medlem
rydbergs är hyffsad men även ica basic ock coops billigare är god
Citera
2025-04-26, 18:39
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
rydbergs är hyffsad men även ica basic ock coops billigare är god
Som sagt, jag är inte direkt kräsen och kan äta i stort sett allt.
Men någonting med potatissallad gör att man blir less efter första tuggan.
Kanske är vinäger/ättikan?
Och det är ju väldigt tråkigt. Det är en rätt simpel färdigrätt som borde vara perfekt för lata dagar när man inte orkar laga mat.
Citera
2025-04-27, 08:33
Medlem
Tzatzikins avatar
Så här brukar jag förbättra köpt potatissallad av majonästyp:

- Tunt skivad purjolök
- (Lite) Pressad vitlök
- Inlagd kapris
- En knivsudd dijonsenap
- Fryst basilika

Lägg potatissallad och ovan ingredienser i en skål och blanda. Brukar faktiskt bjuda på detta när det är enklare buffe och salladen brukar faktiskt få bra betyg.

För övrigt brukar jag köpa en burk potatissallad, färdig rostbiff och baguette ibland när jag inte orkar laga mat. En god vardagsmiddag tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in