2007-09-22, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waalan
Ok, men 30 år är ganska lite i en planets livslängd.
Ha en trevlig helg du också.

Det håller jag med om. Men för den "här" globala uppvärmningen så hinner det hända en hel del på bara 5 år. Hade det nu varit planetens naturliga uppvärmning så hade vi talat om betydligt längre tid.

Nu måste jag logga ut för ikväll.
Citera
2007-09-22, 23:09
Medlem
desreichesmachts avatar
Alla som tror att människan kommer dö ut på grund av den globala uppvärmningen är pseudointellektuella töntar.
Citera
2007-09-22, 23:22
Medlem
Waalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av desreichesmacht
Alla som tror att människan kommer dö ut på grund av den globala uppvärmningen är pseudointellektuella töntar.
Citera
2007-09-23, 16:08
Medlem
Geniums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Det håller jag med om. Men för den "här" globala uppvärmningen så hinner det hända en hel del på bara 5 år. Hade det nu varit planetens naturliga uppvärmning så hade vi talat om betydligt längre tid.

Nu måste jag logga ut för ikväll.

Nja käre Xcore jag är rädd att global uppvärming inte tar kol på oss, vi är alldeles för anpassnings bara och kreativa för det, men en meteor eller dyligt skulle ju sitta fint (helst en som utrotade allt utom Norden)
Citera
2007-09-23, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Genium
Nja käre Xcore jag är rädd att global uppvärming inte tar kol på oss, vi är alldeles för anpassnings bara och kreativa för det, men en meteor eller dyligt skulle ju sitta fint (helst en som utrotade allt utom Norden)

Vi får väl se vem som har rätt, och vi behöver säkert inte vänta alltför länge heller.
Citera
2007-09-23, 18:21
Medlem
Jag tror att människan kommer att dö ut först när vi själva vill det. När vi en dag ges möjligheten att leva våra liv i virtuella världar där möjligheterna är oändliga, kanske även med förvrängd tidsuppfattning. Varför skulle då någon vilja bo kvar "här"?
Citera
2007-09-24, 09:21
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headman
mm exakt!! men vad kan man göra da? förbjuda alla billar?

dessutom så är ju en astroid redan påväg mot oss och kommer att slå in på jorden år 2024 men, chansen var ju 1 på miljon men den fanns.

Läste nåt om att NASA skulle försöka eventuellt göra som i Armageddon för att vara säkra att den inte ska krocka in i oss. Men då får nog utvecklingen ta några snabba steg framåt.

Annars läste jag även om att Nasa har hittat en planet som ligger en jävla mass ljusår bort och där finns det vatten och växtlighet, men liv var inte säkert.

Men rent teoretiskt sätt borde det ju finnas liv där. Men även om man skulle sådanna fall försöka resa ditt skulle det ta 60 år, och det är nog lite långt.....

Men angående jordens undergång har vi som sagt ena foten i graven, och jag sitter och lutar tillbacka mig vid datorn och väntar....

För övrigt är ju inte global övervärmning ett nära förestående hot vad gäller vår arts överlevnad. bara för att holland redan är dränkt och skåne osv. kommer att vara under vattenytan om sisådär 100 år betyder inte det att vi dör ut då. Vi är ju enormt seglivade och väldigt många och uppfinningsrika. Vi kommer nog vara kvar här mycket längre än de flesta tror.
Citera
2007-09-24, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa

För övrigt är ju inte global övervärmning ett nära förestående hot vad gäller vår arts överlevnad. bara för att holland redan är dränkt och skåne osv. kommer att vara under vattenytan om sisådär 100 år betyder inte det att vi dör ut då. Vi är ju enormt seglivade och väldigt många och uppfinningsrika. Vi kommer nog vara kvar här mycket längre än de flesta tror.

När jag läser sånt här så undrar jag verkligen om folk förstått vad en global uppvärmning egentligen innebär. Ett vattenfyllt Skåne skulle nog vara vårt minsta problem, om vi fortfarande vore vid liv då vill säga.

Det du pratar om är bara en av effekterna i en krisartad global uppvärmning. Sen har du hundratals kanske tusentals mer effekter. Tar jorden över uppvärmningen själv, vilket håller på att hända just nu, så är det kört rätt snabbt för oss sen.
Citera
2007-09-24, 19:16
Medlem
Elninjos avatar
Citat:
När jag läser sånt här så undrar jag verkligen om folk förstått vad en global uppvärmning egentligen innebär. Ett vattenfyllt Skåne skulle nog vara vårt minsta problem, om vi fortfarande vore vid liv då vill säga.

Det du pratar om är bara en av effekterna i en krisartad global uppvärmning. Sen har du hundratals kanske tusentals mer effekter. Tar jorden över uppvärmningen själv, vilket håller på att hända just nu, så är det kört rätt snabbt för oss sen.

Visst kan man oroas av den global uppvärmningen, men vi kommer nog klara oss kvar många många år till.

Men det skadar nog inte att vara rädd om vår kära moder jord
Citera
2007-09-24, 19:45
Medlem
Geniums avatar
Citat:
Vi får väl se vem som har rätt, och vi behöver säkert inte vänta alltför länge heller.

Hehe, jag kontaktar dig om 30 år. Har vi inte gått under då så blir det wiskey och filosofi debatt

Håller vi på att gå under så erkänner jag mig besegrad och bjuder på wiskey iaf. kanske ber om syndernas förlåtelse också, bara för att vara på den säkra sidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in