• 1
  • 2
2001-06-02, 02:54
Medlem
Vet någon hur man låser upp och byter IMEI på en 8210
Citera
2001-06-02, 11:28
Medlem
Hur byter man IMEI på en 8210

Skulle vilja påstå att det inte finns mer än max 3-4 personer i Sverige som kan det om ens någon (förutom nokia service center). Men om du har en 80000:- över så går det att köpa utrustning.

/Rattle
Citera
2001-06-02, 20:43
Medlem

Det var en dyr variant... Ir-port till datorn: ca 300:-, programvara: 0:- är nog den budgeten jag skulle räkna med.
Citera
2001-06-03, 18:22
Medlem

Om du kan fixa ett program som fixar det via Ir-porten så kunde du lätt bli miljonär. Jag skulle till och med vilja påstå att det inte går att byta imei via Ir-porten vilket program du än har, så lura inte en massa hoppfulla mindre vetande!

/Rattle
Citera
2001-06-05, 02:12
äldre konto (old)
Ej medlem

Skulle vilja påstå att 300:- är lite i
underkant, och 80000:- är i överkant.
Räkna med ett par tusen i hårdvaruinköp.
Och ska du bara byta på en, då lönar det
sig bättre att köpa en helt ny telefon.
Citera
2001-06-05, 17:23
Medlem

Ska man bara räkna hårdvara stämmer nog 300kr bra men varifrån får man mjukvara till denna hårdvara???? Det gör man inte helt enkelt, vill man ha fungerande program och hårdvara köper man detta i paket och det kostar ordentligt med pengar. Sen räcker det inte alltid med program och hårdvara, tex nokias originalutrustninf för imeibyte kräver om jag inte är felinformerad en checksummekod som måste stämma överen med den i telefonen. Denna kod fås givetvis inte ur tomma intet.

/Rattle
Citera
2001-06-10, 16:47
Medlem

300?? Nej. Det räcker inte. En som förr vistades på forumet (Jesus) sade sig ha möjligheten att byta imei på mobiltelefoner. Han hade utrustning för ca 50000. Men han jobbade inom mobiltelefonin.
Citera
2001-06-10, 20:05
äldre konto (old)
Ej medlem

vad pratar ni om? en f-bus kabel och lite program från nätet så är man ju igång. tror ni hela angered har tillgång till 50´000 kronors utrustningar eller?
Citera
2001-06-11, 18:53
Medlem

Glöm det, det finns inga program som gör det via fbus-kabel, inte till nyare modeller iaf.

Om du nu påstår att det finns på nätet så kan du ju ge exempel på vad dessa program heter och var dom finns. (börja med namnet om du inte vill säga var)

/Rattle
Citera
2001-06-13, 11:52
äldre konto (old)
Ej medlem

haxxor....svara då!!! fan vi vill oxå veta!!

för det skulle ju va toppen....

men jag har oxå hört att man måste ha massa dyr utrustning för att göra sånt grejs=) hare bra alla systemBusters
Citera
2001-07-03, 08:27
Medlem

TACK till rattle...
skönt med folk som har koll!
till er b-lamer hackers och andra coola killar som ska "spärra" upp nokia med f-fbus kablar o dyl: vakna upp för fan!!!!
ni har noll koll på det ni pratar om..
det är bara patetiskt och jobbigt att ni vet/tror/kan så mycket om saker ni aldrig har hållt på med..
det behövs mycket utrustning och kunskap för att göra de här imeibytena på nokia nsm 1/3 och framåt..
utrustningen är inte bara dyr utan ett rent helvete att få tag på...
OCH om ni nu mot förmodan skulle få råd OCH hitta utrustning så tror jag inte att majoriteten av er inte skulle klara av att använda den , inte ens med manualer.....
idiotförklara mig gärna , jag bryr mig inte eftersom jag iaf vet vad jag pratar om!
jag återkommer på forumet och då med @ så folk kan få hjälp..
det här forumet har ballat ur helt verkar det som...
det vore tacksamt om du vill hjälpa till rattle..:))
Citera
2001-07-03, 19:41
Medlem

Tack för ditt inlägg "apa", kul att det finns fler som har koll.
För er som inte har koll men vill få lite kan jag rekommendera www.gsmgroup.net, gå med i deras mailinglista och läs de arkiverade meddelanden så kanske ni förstår lite bättre hur saker fungerar.
För er som inte vet så fanns det en gång i tiden en mailinglista som hette gsmhacking och den var den bästa i alla kategorier!
Nu finns den tyvärr inte mer vilket indirekt är mitt fel men jag rekommenderar gsmgroup för alla som är intresserade av omprogrammering av gsm-telefoner.

/Rattle
P.S Jag kollar sällan mail.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här