Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-04-22, 10:05
Medlem
irrblosss avatar
Jag har letat efter den nya Tabasco Sweet & Spicy (http://www.tabasco.com/tabasco_tent/pepper_sauce/sweet_and_spicy_pepper_sauce.cfm) ett bra tag nu utan framgång. Någon som sett den i någon svensk butik?
Citera
2006-04-22, 14:28
Medlem
Airbuzzs avatar
Har inte sett den tyvärr. Håller ögonen öppna jag också dock. Älskar Tabasco® (Viktigt med det där ®:et ) Och har alltid minst fyra olika flaskor redo. Det är så fruktansvärt användbart. Älskar orginal- och chipotletabascon.
Men nej, som sagt. Har inte sett sweet and spicy-varianten än!
Citera
2006-04-22, 14:31
Medlem
Anemis avatar
Jag har inte heller sett den, men den skall få en plats i kryddhyllan när den siktas.
Tabasco är mitt favoritvarumärke, och någon gång tänker jag vallfärda till Avery Island och äta Tabascorelaterad mat i en vecka.
Citera
2006-04-22, 17:36
Medlem
irrblosss avatar
Mina Tabasco-favoriter är chipotle och habanero, äter dem som de är ibland när jag inte har något tilltugg hemma.

Ett litet tips förresten, i USA finns det Lawrys kryddsalt med Tabasco-smak. Jag testade att göra eget sådant genom att blanda salt med Tabasco habanero och sedan låta det torka och därefter mortla sönder det, och vips har man ett eget Tabasco-salt.
Citera
2006-04-22, 17:48
Medlem
Tycker nästan att habanero-tabascon är bättre än orginalet. Skulle dock vara intressant och testa den nya smaken som ni snackar om. Gray's kanske har den?
Citera
2006-04-22, 17:50
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Tycker nästan att habanero-tabascon är bättre än orginalet. Skulle dock vara intressant och testa den nya smaken som ni snackar om. Gray's kanske har den?
Jag mailade till Grays och frågade för typ en månad sedan om de hade den, de sa att de kanske skulle ta in den, men att jag kunde kolla med English Shop så länge. Möjligt att den finns på Grays/English Shop nu, någon som bor i närheten kanske kan ta en tur förbi och kolla?
Citera
2006-04-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag mailade till Grays och frågade för typ en månad sedan om de hade den, de sa att de kanske skulle ta in den, men att jag kunde kolla med English Shop så länge. Möjligt att den finns på Grays/English Shop nu, någon som bor i närheten kanske kan ta en tur förbi och kolla?
Jag kan kolla nästa gång jag är i stan Rapporterar i tråden sen.
Citera
2006-04-22, 20:18
Medlem
pentrys avatar
Självklart skall denna provas när tillfälle ges. Min favorit just nu gällande Tabasco är Chipotle - "smoked red jalapeno flavor", mumma!
Citera
2006-04-22, 20:52
Medlem
Balkongståarns avatar
Den måste ju köpas när den finns i butik. Annars är jag mycket förtjust i den gröna Tabascon. Den är inte stark, men väldigt god. Till mat med röksmak är den sjukt god.
Citera
2006-04-22, 21:26
Medlem
stRs avatar
Jag var en hejare på tabasco men har inte ätit det på bra länge nu, berätta lite om dom nya smakerna det lät spännande.
Citera
2006-04-22, 21:35
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkongståarn
Den måste ju köpas när den finns i butik. Annars är jag mycket förtjust i den gröna Tabascon. Den är inte stark, men väldigt god. Till mat med röksmak är den sjukt god.

Har inte prövat den på rökt mat, men kan annars hålla med om att denna mildare Tabasco är mycket god. Funkar till det mesta och om man inte vill ha en alltför stor het och stark smakupplevelse. Den något syrliga smaken av den gröna är suverän.

stR - Gällande Chipotle som jag skrev om ovan är den som gjord för en redig sommar b-b-q och mexikanska maträtter överlag (Tacos, Fajitas osv) Rökig het jalapenosmak helt enkelt.
Citera
2006-04-22, 21:42
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pentry
Har inte prövat den på rökt mat, men kan annars hålla med om att denna mildare Tabasco är mycket god. Funkar till det mesta och om man inte vill ha en alltför stor het och stark smakupplevelse. Den något syrliga smaken av den gröna är suverän.

stR - Gällande Chipotle som jag skrev om ovan är den som gjord för en redig sommar b-b-q och mexikanska maträtter överlag (Tacos, Fajitas osv) Rökig het jalapenosmak helt enkelt.

Det är den gröna alltså? Vad kostar en flaska? Det är ju skitfint att ha med tonfisk och ris också, så är det ju långt ifrån lika sockrigt och onyttigt som ketchup, och rent logiskt så lär man knappast ha på lika mycket heller
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in