Citat:
Ursprungligen postat av Sodax
Det här ser ut som ett klassiskt fall av fikande efter erkännande för ännu inte begågna stordåd. Allt jag läst hittills av Gay är en massa innehållslöst babbel om hur storslaget hans verk är. Han verkar mindre intresserad av information kring den fråga han ställer än att försvara sin briljans, dock utan att presentera några som helst exempel på den. För att parafrasera Steinbeck- det är varje författares plikt att inbilla sig storheten av sitt verk. Men det är skillnad mellan inbillning för pragmatismens skull och att lida av megalomani.
Jag förstår att jag framställt mig själv som en arrogant jävel, samt onödigt kaxig i den här tråden. I själva verket är jag faktiskt ödmjuk, och ganska trevlig. Bara småjävlas lite med er här på Flashback. Hehe, inget att bry sig om egentligen.
Men ärligt talat, det en del korkade användare här inte verkar förstå, är att egentligen handlar det inte om hur bra man är på svenska/engelska eller vilket språk det nu är man skriver på. I själva verket handlar det mest av allt om att ha en bra berättelse att skriva om. Alltså något värt att läsa.
Det här med att skriva på ett helt nytt sätt som ingen annan gjort tidigare är Un Perros svammel, det är inget jag har påstått att jag ska göra. Allt jag säger är, att jag vet vad jag är bra på, och jag har tillräckligt bra engelska kunskaper för att skriva en bok på engelska.
Angående ditt påstående om att jag skulle vilja ha något slags erkännande, så är det bara skitsnack. Jag är som sagt inte intresserad av något erkännande från er. Hade jag varit det, så hade jag postat i alla fall en viss del av boken. Nu gjorde jag inte det.
Citat:
Gay: Det lättaste sättet att publicera är att gå tillväga på det sätt som föreslås på första eller andra sidan i den här tråden- leta upp utländska förläggare, kopiera upp ett gäng utkast och skicka dem med returneringsporto till alla du kan hitta som riktar sig mot den typ av litteratur du skriver. Upprepa ungefär sexhundra gånger så kanske nån läser vad du skrivit, med litet tur. Att försörja sig som författare är något av det svåraste man kan göra.
Okej, tack för tipsen. Som det är just nu, så har jag hamnat i en svacka, och har inte direkt lust att skriva något. Så jag väntar tills motivationen kommer tillbaka, annars blir det bara dåligt. Det kommer säkert att ta en hel del tid tills boken är klar.
Citat:
Men du ska nog fråga dig själv vad du är ute efter- bara det faktum att du vill publicera i Sverige tyder på att du är ute efter ett erkännande av något slag snarare än att du har litterärt material som är värt mer än pappret det är skrivet på. Sverige har nio miljoner invånare, varav i alla fall åtta och en halv är analfabeter. Den engelskspråkiga publiken är någon miljard större, och det finns därför bättre chanser att hitta en nisch genom att ge ut boken utomlands. Det är inget fel med att vilja få sina litterära kvalifikationer erkända, men det känns som att det är litet att spänna kärran framför hästen. Borde du inte fokusera på att utvecklas som författare först, för att eventuellt nå erkännande senare?
Än en gång, jag är inte ute efter ett erkännande. Jag har fått mer än tillräckligt med uppmuntrande komplimanger för min engelska genom åren. Jag behöver inte något erkännande. Jag publicerar gärna boken utomlands och skippar sverige. Men du får tolka det hur du vill.