• 1
  • 2
2006-04-19, 20:21
Medlem
Hej,

Jag är, från början från södra södra sverige, men bor nu som student i Umeå och har några spön i källaren.

Allmänt bara, var i närheten (gärna i) Umeå kan jag fiska, vilka fiskar kan jag förvänta mig och vad bör jag fiska med, är väldigt nybörjare så alla tips välkomnas!

MVH
Jeppe
Citera
2006-04-19, 22:22
Medlem
Racerbyces avatar
Är inte från Umeå själv så jag har ingen egen erfarenhet av fisket där, men kan bjuda på en länk med info om fisket runt Umeå, den kan ju komma till användning.

http://www.umea-it.se/vasterbotten/umea/index.html
Citera
2006-04-19, 23:08
Medlem
Knudsons avatar
Dammen utanför sam-huset ska tydligen vara bra
Citera
2006-04-19, 23:12
Medlem
Racer --> Tack den var bra!

Knudson --> Där finns nog bara cyklar och kanske en och annan ful fisk
Citera
2006-04-20, 09:56
Medlem
skinner5000s avatar
Öreälven har fint harrfiske så även Rikleån och Sävarån.

Är du inte så "serriös" eller bara vill träningsfiska så finns ju alltid Nydalasjön. Ett annat alternativ är ju helt klart Bäcksjön.

Sedan så finns det ju bra fiskemöjligheter ute i havet om du känner någon som har båt.
Citera
2006-04-20, 10:01
Bannlyst
Du kan ju få bra med fisk i umeälven och det finns nydalasjön där det sker regelbundna implantat bland annat regnbåge ..Tavelsjön i tavelsjö finns ju.
Citera
2006-04-20, 13:29
Medlem
Knudsons avatar
Sätts det verkligen ut regnbåge i nydalasjön?
Citera
2006-04-30, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Sätts det verkligen ut regnbåge i nydalasjön?
jo..det gjordes då det förra sommaren
Citera
2006-05-01, 13:12
Medlem
skinner5000s avatar
Gå till umeå turistinformation på renmarkstorget. Fråga där efter en gratis broschyr som heter Fiske i Umeå. Den tar upp allt. Bra vatten i Umeå kommun, vilken fisk det finns, hur mycket, pris på fiskekort osv.
Citera
2006-05-02, 08:17
Medlem
Burning Beards avatar
Nydalasjön har ett schysst aborrfiske nu på våren efter islossning, och vill du ha tretusen halvkilosgäddor så är det bara att ställa sig och kasta från Kinabron. Umeälven rymmer id, dete fisket är snart aktuellt så fort leken kommer igång. Du kan meta abborre från stenpiren i Gimonäs.

Sedan beror det väl iofs på vilka arter du är ute efter, och i vilken storlek.
Citera
2010-05-21, 22:14
Medlem
Mjösjön ska vara bra. stora fiskar, dock dyrt fiskekort som det är i alla vatten här i umeå.. annars är det bara att fiska i havet
Citera
2010-05-22, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pro
Racer --> Tack den var bra!

Knudson --> Där finns nog bara cyklar och kanske en och annan ful fisk

När jag läste där så fanns det fisk i dammen. Men det var någon gräsätarskitsort..

.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in