2006-04-19, 16:41
Bannlyst
Är denna ört farlig att inta?
Hur ska man ta den?
Hur är effekten?
Och har ju hört några berättelser om Änglatrumpet och spikklubba, att dom ska vara livsfarliga, att folk som har tagit det har klippt av sig penis o.s.v
Är bolmört likadan?

//Ville
Citera
2006-04-19, 17:21
Medlem
tommy_yongs avatar
Den innehåller samma aktiva ämnen som datura/spiklubba, dvs atropin, scopolamin(Stavning?), hyoscyamin. Så jag antar att samma risker gäller där som för datura. Inget jag skulle vilja belasta min hjärna med. Men skriv en tripprapport om du tänker testa.

På Erowid: http://www.erowid.org/plants/henbane/henbane.shtml

EDIT: Ursäkta till mods(GainN) om detta är trams och OT.
Citera
2006-04-19, 19:39
Medlem
Jag är inte helt inlärd om skillnaden mellan olika nattskattor av slaget som nämnts ovan, men just spikklubba, änglatrumpet, belladonna och bolmört är några av de starkaste "huvudgrupperna", vet att de innehåller hyosciamin, atropin och scopolamin men i olika koncentration hos olika växter (detta ska man alltid ha i åtanke när man ska plocka växter i naturen, att inte bara olika sorter utan olika exemplar av samma växt kan ha olika koncentration av olika alkaloider varför det alltid är bättre att vara försiktig och tålmodig, hellre än girig och sensationslysten) och jag har läst att just bolmört är den man allra minst vill pröva. Har bla hört små anekdoter om att galenskaperna ifrån just bolmört kan yttra sig ganska så permanent, så om du ska pröva just bolmört; var väldigt försiktig med doseringen.

Själv har jag ätit spikklubba vid några tillfällen och effekterna är svåra att beskriva, kanske främst för att du inte alltid förstår att du upplever dom eftersom nattskattor av det här slaget inte bara presenterar en skev förvrängd bild utav verkligheten, utan lurar dig att tro att det ÄR så; du förstår inte alltid när du hallucinerar utan du tror att alla lustiga sensationer din kropp utsätts för är riktiga. Det är väldigt surrealistiskt och ibland skrämmande. Inledningsvis kan man förvänta sig att känna sig lite småfull, lite lullig och okordinerad, och pupillerna brukar vidga sig ganska kraftigt också. Senare vid doser där det händer saker befinner man sig periodvis i ett sorts delirium, har hört om folk som befunnit sig i det stadiet i nära två dygn.

Dagen efter brukar synen vara lite dimmig också, räkna med att inte vara riktigt normal förens tidigast 2-3 dagar efter upplevelsen om du tar mycket.

När jag åt spikklubba tog jag ibland upp till tre löv som jag kokade te på, kokade även te på fröer ifrån frökapseln, samt prövade att röka löven vid något tillfälle. Ägde tyvärr ingen våg eller andra mer avancerade verktyg så jag kan omöjligt säga hur mycket alkaloider jag fick i mig.

Nu ser ju bolmört lite annorlunda ut än spikklubba, men jag rekommenderar dig att börja försiktigt med ett halvt blad som du gör te på, känner du inte av något inom en timme kan du fylla på med ett halv blad till, men låt det stanna där första gången; som jag nämnde innan, man förstår inte alltid att effekterna är i full gång, och du vill inte repetera händelsen du nämnde innan med kuk+tunga+häcksax (det var mycket riktigt en grabb i tyskland som kapade av nämnda kroppsdelar med nämnda verktyg för något år sedan).

Nu känner jag inte till dina tidigare drogupplevelser, men om du te.x bara druckit alkohol innan rekommenderar jag dig att vara försiktig, även om du rökt cannabis innan så kan du inte på något sätt föreställa dig hur det kommer arta sig, faktum är att det påminner inte ens om syra; nattskattor är något helt i en klass för sig. Så om du inte är överdrivet erfaren inom drogvärlden kan jag inte säga åt dig att låta bli, men var för din egen hjärnas skull för all del försiktig, kom ihåg att om du inte får någon effekt första kvällen har du all tid i världen att försöka igen hellre än att försöka åka iväg till månen vid första försöket; det är då saker kan gå illa.

Simma lugnt
Citera
2006-04-20, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highgrade
Massa värdefull text
Tack för den informationen.
Nja, bara alkohol har jag inte druckit.
Eller jag har inte provat så många droger.
Har provat Ecstasy, Salvia och Cannabis.
Men växer spikklubba vilt? Eller är det något
man måste plantera själv?
Citera
2006-04-20, 09:00
Medlem
DXM-Redemptions avatar
med tanke på hur den växten ser ut (fin bakmaskin) så är det nog en hemmaväxt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto