2011-05-08, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Låter ju lite pinsamt att en mc-klubb måste hota kreti och pleti för att få ihop chaufförer och grovjobbare. Ingen klubb med självaktning skulle tycka det var okej, jag ställer mig starkt tvivlande till historien. Jag ska inte störa denna forumdiskussion för jag vet ju inget i detta fallet.
Ber om ursäkt för mina tarvliga inlägg.

Låter det absolut fast jag tror det mest gäller denna medlemmen personligen.. har ju trots allt svårt att tänka mig exempelvis Bofu uppföra sig så illa.. eftersom han är den enda jag träffat eller pratat med därifrån är det inte mycket jag har att jämföra med..

detta citatet måste du väl ändå inse skiljer sig mycket från denna händelse?

Man kan inte anmäla sin motspelare för misshandel då man trycks upp i sargen då detta hör till då man tar på sig matchtröjan.
Citera
2011-05-08, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Nej utan när han var yngre (runt 20?) så kom han i kontakt med Andreas och sedan blev han utnyttjad till max som att köra mc folk, hämta och lämna olika grejor mm annars skulle han bli misshandlad...Och sedan kom detta med sexualbrotten, det fanns ju vittnen som hade sett målsäganden med blåmärken
Även om sexualbrotten var påhittade tycker jag det var rätt åt Andreas att ha fick 10 år för man utnyttjar inte folk på det sättet om det nu var sant...

Är sexualbrotten påhittade eller vadå?
jävligt sjukligt beteende oavsett vad gällande våldtäktshistorian,fast om den är påhittad borde han straffats för resterande,inte våldtäkt,även om det är idiotiskt att bete sig illa som han gjort i stort..
Citera
2011-05-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jooo
Är sexualbrotten påhittade eller vadå?
Jag vet inte, låter ändå konstigt att hitta på något sådant men i så fall är Andreas bisexuell...ha ha ha. Om han inte får besök varje vecka av sin fru så kan han nu ha sex med männen på anstalten. Han är nog på Riksmottagningen nu och sedan borde det bli en klass A anstalt med tanke på hans tillhörighet.
Citera
2011-06-18, 18:27
Bannlyst
Alla verkar överens om att MC ledaren misshandlat killen. Men vad som hänt sen verkar det delade meningar om. Hämndmotivet verkar vara troligast.
Citera
2011-06-18, 22:39
Bannlyst
Pm utav nån som känner bägge!!

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Alla verkar överens om att MC ledaren misshandlat killen. Men vad som hänt sen verkar det delade meningar om. Hämndmotivet verkar vara troligast.

Råder säkert delade meningar angående vad som hänt,fått mail av 2 st genom mitt skrivande här iallafall bl.a detta av någon som känner bägge..

Ser att du lagt ner tid att konfrontera och undra vad andreas johansson pysslat med!
Tycker också det är jävligt underligt att dom lät han få sin väst. Vet vem både han och offret är sen många år tillbaka, och att andreas e smyg bög är ingen hemlighet fanns fler som skulle vittna om utpressning övergrepp och sexuella tvång, men dom banga ur i sista stund på grund av rädsla och hot. Att han e med i HA är ett jävla under med tanke på vad han gjort. Hade det inte varit för hans bror jonas så vet i fan om dom hade tagit i han med tång ens.
Citera
2011-06-18, 22:59
Medlem
Vad är det som är så speciellt med honom då? Han var ju bara G1 när det hände.
Citera
2011-06-18, 23:13
Bannlyst
Citat:
Vad är det som är så speciellt med honom då? Han var ju bara G1 när det hände.

Inga klockor som ringer? VÅLDTÄKTSMAN!!

även ifall han var pastor eller hovmästare vore det fruktansvärt äckligt,detta är samma betéende som kulturberikare eller rättare sagt muslimer har eftersom han inriktat sig på en kille dessutom..
Citera
2011-06-26, 09:39
Medlem
Citat:
Inga klockor som ringer? VÅLDTÄKTSMAN!!

även ifall han var pastor eller hovmästare vore det fruktansvärt äckligt,detta är samma betéende som kulturberikare eller rättare sagt muslimer har eftersom han inriktat sig på en kille dessutom..
Har jag hävdat något annat då????Vad jag menade var vad det var som HA tyckte var så speciellt med honom att han fick bli en? De måste alltså trott att han var oskyldig
Citera
2011-06-26, 16:13
Bannlyst
Citat:
Har jag hävdat något annat då????Vad jag menade var vad det var som HA tyckte var så speciellt med honom att han fick bli en? De måste alltså trott att han var oskyldig

Det är nog med god marginal som klubben vet att Andreas är oskyldig annars har jag svårt att tänka mig att han skulle ha fått helrygg.
H.A har säkert fått det bekräftat genom detaljkunskap i händelsen. Räcker med förundersökningsläsning så har dom all fakta som behövs.
Citera
2011-06-26, 16:40
Bannlyst
Citat:

Det enda jag tror är speciellt efter hörsägen från brorsan.. (hans brorsa har försökt påvisa att Andreas är oskyldig vilket de köpt av brorsan hans som tydligen är medlem..) sedan fick jag ett pm angående fler sexuella tvång eller vad det stog? antingen tror de honom eller så är detta acceptabelt i deras värld.. hade faktiskt varit skönt ifall dom kunde flytta från bostadsområdet jag bor i (det enda bra sedan dom flyttade hit är minskade inbrott,skadegörelse..) sedan är dom inte på sina hojar nåt nämnvärt alls utan kör mercedes eller bmw som alla kulturberikare..
Senast redigerad av Jooo 2011-06-26 kl. 16:59.
Citera
2011-06-26, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Det är nog med god marginal som klubben vet att Andreas är oskyldig annars har jag svårt att tänka mig att han skulle ha fått helrygg.
H.A har säkert fått det bekräftat genom detaljkunskap i händelsen. Räcker med förundersökningsläsning så har dom all fakta som behövs.

Sånt är svårt " veta" de gick nog snarare på känslan eller hans brorsas ord väl?
men eftersom jag tror att offret skäms har jag svårt att tro detta är någon lögn.. finns ju annat i Andreas liv innan han blev medlem som säger att detta är fullt möjligt..
Senast redigerad av Jooo 2011-06-26 kl. 16:58.
Citera
2011-06-26, 18:12
Bannlyst
Citat:
Det enda jag tror är speciellt efter hörsägen från brorsan.. (hans brorsa har försökt påvisa att Andreas är oskyldig vilket de köpt av brorsan hans som tydligen är medlem..) sedan fick jag ett pm angående fler sexuella tvång eller vad det stog? antingen tror de honom eller så är detta acceptabelt i deras värld.. hade faktiskt varit skönt ifall dom kunde flytta från bostadsområdet jag bor i (det enda bra sedan dom flyttade hit är minskade inbrott,skadegörelse..) sedan är dom inte på sina hojar nåt nämnvärt alls utan kör mercedes eller bmw som alla kulturberikare..

Acceptabelt inom bikervärlden är det aldrig.
Lutar mer åt att klubben funnit honom trovärdig och därefter låtit honom ansluta sig till klubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in