2006-04-22, 22:52
Medlem
alves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Precis som knarktrippar och andra hallucinationer.
Skillnaden är att de som skriver om sina knarktrippar _vet_ att det dom upplevt inte var på riktigt. Deras rosa elefanter är säkert jävligt häftiga när dom upplevs, men när de nyktrat till så inser de att det bara var en ball tripp.
I detta forum finns de knarkare och annat psykiskt svagt folk som inte inser detta.

Visst, om någon påstår att de sett ett spöke eller vadsomhelst kan man ju alltid diskutera saken från det perspektivet, precis som att man kan tvivla på att rosa elefanter faktiskt dykt upp i någons vardagsrum. Men det är skillnad på att förhålla sig skeptisk till att misstro varenda trådskapare och skriva det i trådarna. Då är man inte intresserad och alltså i fel forum.

Knarkarna får ju diskutera vilka droger som gör vad osv. Om man gör en liknelse, här kan man inte diskutera samma förutsättningar för en paranormal upplevelse utan att bli förlöjligad. Man kan inte fråga om de enklaste saker.
2006-04-23, 00:33
Medlem
För att folk ÄR idioter så klart. 99% av mänskligheten består av undermänniskor som är livrädda för allt som på något sätt går utanför deras egna inskränkta världsbild. Enda man kan göra är att undvika dem till varje pris. Låt dem sitta och kolla på melodifestivalen, dricka öl och spela bingolotto, om de tror det är det högsta i livet får de väl göra det. De har helt enkelt inte kapacitet att förstå mer och det finns ingen idé att ens försöka få dem att göra det.
2006-04-23, 01:59
Medlem
Spegelbolls avatar
Alltså jaa... det handlar väl om att de "troende" inte är i majoritet här?

En sak hade väl varit om du hade varit inne på Nationalsoc eller "integration och invandring" där är dom troende står för kanske vadå? 50%+ av dom som ofta postar där, det skapas då utrymme för diskussioner på deras villkor.
2006-04-23, 02:02
Medlem
Spegelbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblim
För att folk ÄR idioter så klart. 99% av mänskligheten består av undermänniskor som är livrädda för allt som på något sätt går utanför deras egna inskränkta världsbild. Enda man kan göra är att undvika dem till varje pris. Låt dem sitta och kolla på melodifestivalen, dricka öl och spela bingolotto, om de tror det är det högsta i livet får de väl göra det. De har helt enkelt inte kapacitet att förstå mer och det finns ingen idé att ens försöka få dem att göra det.

99%... så 99% av alla människor på Jorden gillar schlager? wow... du har förändrat min värld Goblim, jag ser nu ljuset... oh nej vänta, det är bara ett migränanfall från ditt inlägg
2006-04-23, 09:40
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutas
Förvånande att paranormala fenomen bara dyker upp när man manipulerat hjärnan?

Och det påståendet baserar du på.... Vad? På att "Andra_Sidan's" inlägg skulle vara rättesnöret för paranormala fenomen?
2006-04-23, 09:49
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Du ska alltså gissa då? Får jag också gissa i sånna fall, eller är det bara du som ska få göra det?

Klart du får gissa, jango. ALLA får gissa. Men jag tror att du kommer att få en smula svårt att gissa rätt med tanke på att du inte ens inser att dina egna inlägg i tråden är just sådana inlägg trådskaparen tycker är en smula onödiga.
D v s sådana inlägg som enbart går ut på att förlöjliga frågor som ställs och inlägg som enbart går ut på att nedvärdera den som ställt frågan med tillmälen som "idoter" och "puckade knarkare". Förstår du nu?
2006-04-23, 09:58
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Klart du får gissa, jango. ALLA får gissa. Men jag tror att du kommer att få en smula svårt att gissa rätt med tanke på att du inte ens inser att dina egna inlägg i tråden är just sådana inlägg trådskaparen tycker är en smula onödiga.
D v s sådana inlägg som enbart går ut på att förlöjliga frågor som ställs och inlägg som enbart går ut på att nedvärdera den som ställt frågan med tillmälen som "idoter" och "puckade knarkare". Förstår du nu?

Tack - någon som fattar!!
2006-04-23, 11:03
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Och det påståendet baserar du på.... Vad? På att "Andra_Sidan's" inlägg skulle vara rättesnöret för paranormala fenomen?
Japp.
2006-04-23, 11:20
Medlem
jangos avatar
Citat:
Klart du får gissa, jango. ALLA får gissa. Men jag tror att du kommer att få en smula svårt att gissa rätt med tanke på att du inte ens inser att dina egna inlägg i tråden är just sådana inlägg trådskaparen tycker är en smula onödiga. D v s sådana inlägg som enbart går ut på att förlöjliga frågor som ställs och inlägg som enbart går ut på att nedvärdera den som ställt frågan med tillmälen som "idoter" och "puckade knarkare". Förstår du nu?
Det verkar vara du som inte förstår, du missade hela min poäng. Vem ska avgöra vad som är trams? Alla har olika uppfattningar. Vad som är självklart för någon kanske inte är det för en annan, där i ligger problemet och ditt inlägg bevisar det. Du antog att jag enbart ville vara nedlåtande, förlöjliga osv, det är Din uppfattning, egentligen så försökte jag poängtera det jag säger nu men det verkar du missat helt. Tänk i ett lite bredare perspektiv än ditt eget, alla tänker inte som dig, alla är olika och har olika uppfattningar om saker.

Ponera att jag tycker dina inlägg är trams, vem har rätt? Och varför? Ingen har rätt, vi har bara olika uppfattningar och åsikter. Vill du tysta ner folk med uppfattningar som inte liknar dina egna, då tycker jag du ska söka dig till ett annat forum.
2006-04-23, 13:53
Medlem
rick-ransoms avatar
...och det är detta vi har moderatorer till...
att bestämma vad som är trams och vad som inte är!

> Hela min poäng med tråden är att just i detta forum så har tramset tagit över och skrämmer bort dem som vill diskutera seriöst, tror jag!

Men om du tycker att det viktigaste i en tråd är att få driva med dem som försöker hålla en seriös nivå, så var så god - du ligger i bred majoritet med alla andra som tycker det viktigaste i världen är att skriva "kör upp en chipspåse i arslet på spöket..." - och sedan alla andra puckon svara "Hö, hö, roligaste inlägget på länge!!" och så fortsätter det tills ytterliggare en tråd är sänkt!
2006-04-23, 22:30
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Det verkar vara du som inte förstår, du missade hela min poäng. Vem ska avgöra vad som är trams? Alla har olika uppfattningar. Vad som är självklart för någon kanske inte är det för en annan, där i ligger problemet och ditt inlägg bevisar det. Du antog att jag enbart ville vara nedlåtande, förlöjliga osv, det är Din uppfattning, egentligen så försökte jag poängtera det jag säger nu men det verkar du missat helt. Tänk i ett lite bredare perspektiv än ditt eget, alla tänker inte som dig, alla är olika och har olika uppfattningar om saker.

Ponera att jag tycker dina inlägg är trams, vem har rätt? Och varför? Ingen har rätt, vi har bara olika uppfattningar och åsikter. Vill du tysta ner folk med uppfattningar som inte liknar dina egna, då tycker jag du ska söka dig till ett annat forum.

Njae, tycker nog inte att jag missade poängen. Hela frågeställningen började ju med att trådskaparen betackade sig för kommentarer i stil med "Kör upp en chipspåse" och liknande. Jag TROR iallafall att dom flesta skulle urskilja det som trams. Klart att det är moderatorerna som ska bedöma det hela, bara trist att det ska behövas.. och i denna del av forumet oftare än andra. Uppenbarligen håller du inte med mig vilket inte är några problem för mig. Alla kan inte hålla med mig... skulle bli trist då.. Och jag erkänner att jag missförstod ditt inlägg som ytterligare ett i raden av försök att förlöjliga trådskaparens intentioner. Jag hade ingen aning om att kommentarer som "kör upp en chipspåse" och "öööhhh du är puckad som tror på spöken för dom finns inte" skulle kunna ses på något annat sätt än trams. Naturligtvis är det ju svårt att säga att man inte "får" skriva sånt (förutsatt att det håller sig inom reglerna uppsatta för forumet) Men jag har full förståelse för trådskaparens irritation över tramssvar. Att du sedan mera vill raljera över hans (och min) förmåga att urskilja trams... tja.. be my guest. Men dom exempel han tar upp är rätt solklara. Ska jag anta att du mera vill diskutera doim inläggen som är i gränslandet? Eller? Jag vill definitivt inte tysta dig eller andra. Det är ett fritt forum och jag skulle aldrig i livet be dig lämna det bara för att du inte tycker som mig. Något du uppenbarligen inte håller med mig om heller, men C'est la Vie
2006-04-24, 08:09
Medlem
jangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Men om du tycker att det viktigaste i en tråd är att få driva med dem som försöker hålla en seriös nivå
Vad du tycker är seriöst kanske någon annan tycker är oseriöst, igen, man får se det ur olika perspektiv.
Citat:
du ligger i bred majoritet med alla andra som tycker det viktigaste i världen är att skriva "kör upp en chipspåse i arslet på spöket..."
Fel. Jag tycker bara alla ska få uttrycka sig även om det inte faller varenda användare i smaken, inom forumets regler givetvis. Hur skulle det se ut om allting som man postade måste passa alla i smaken, det skulle inte blivit många inlägg kan jag lova. Du är på ett öppet forum du måste kunna ta kritik och olika åsikter och om du inte gillar vad en användare skriver så är det fritt fram för dig att använda ignore-funktionen, det är därför den finns.
Citat:
och sedan alla andra puckon svara "Hö, hö, roligaste inlägget på länge!!" och så fortsätter det tills ytterliggare en tråd är sänkt!
Jag förstår vad du menar men samtidigt så kanske jag och många andra tycker att inlägg/trådar om homeopati, spågummor, uri geller osv är minst lika mycket trams och det vill jag kunna uttrycka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in