2006-04-21, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom

Paranormala ämnen rymmer allt från önsketänkande till konkreta fenomen som vetenskapen inte kan förklara, det borde finnas mycket intresant att diskutera men jag kan bara se till mig själv att jag orkar inte ens starta en tråd då man på förhand vet att den skall fylllas med alla självgoda puckon som vill rapa ur sig sina lustigheter!!

Just därför vill man inte skriva här, jag finner detta intressant, men oändligt svårt att debattera här då de flesta som skriver bara gör sig lustiga över allt.
2006-04-21, 23:49
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Är du tankeläsare, eller hur hade du tänk avgöra om ett inlägg är seriöst eller inte, ska du gissa?

Skämtar du med mig? Det brukar inte vara något större problem att urskilja puckona, eller tycker du det?
2006-04-21, 23:51
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Athena
Just därför vill man inte skriva här, jag finner detta intressant, men oändligt svårt att debattera här då de flesta som skriver bara gör sig lustiga över allt.

Tack precis - jag begär absolut inte att alla skall vara "troende" och säga ja till allt, sund diskussion är vad jag söker MEN när halva tråden är fylld med korkskallar så orkar man inte föra en debatt!
2006-04-22, 01:34
Bannlyst
Varför beter sig alla som idioter?

För att de är rädda förstås.
2006-04-22, 10:03
Medlem
jangos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Skämtar du med mig? Det brukar inte vara något större problem att urskilja puckona, eller tycker du det?
Du ska alltså gissa då? Får jag också gissa i sånna fall, eller är det bara du som ska få göra det?
2006-04-22, 18:24
Medlem
rick-ransoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jango
Du ska alltså gissa då? Får jag också gissa i sånna fall, eller är det bara du som ska få göra det?

2006-04-22, 18:30
Medlem
Lutass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andra_Sidan
Droger av alla sorter, knark, alkohol, svampar är upphoven till många paranormala fenomen. Men även andra sätt att manipulera hjärnan går bra, meditiation av alla former, ex. böner, ensidigt rabbla uam uam eller ensidiga rörelser, dansa till extas, höra upprepande ljud, tung upprepande andning eller varför inte syrebrist, finns många många fler metoder. Allt funkar bara man ger sig hän.
Många äro buden, det gäller att hitta just sin metod.

Själv har jag varit med om en del konstiga saker...
Förvånande att paranormala fenomen bara dyker upp när man manipulerat hjärnan?
2006-04-22, 21:13
Medlem
zizacons avatar
Det är förståeligt med viss ironi på de lite mer ljusskygga delarna av FB eftersom merparten som tas upp här är ren idioti utan tillstymmelse till möjlighet att det faktiskt skulle förhålla sig på ett sätt som beskrivs. Motbevisat sen länge och ibland rent lurendrejeri.
2006-04-22, 21:38
Medlem
bunshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det är förståeligt med viss ironi på de lite mer ljusskygga delarna av FB eftersom merparten som tas upp här är ren idioti utan tillstymmelse till möjlighet att det faktiskt skulle förhålla sig på ett sätt som beskrivs. Motbevisat sen länge och ibland rent lurendrejeri.

Paranormala fenomen rör sig oftast om personliga upplevelser, varför göra sig löjlig över någonting man inte själv har upplevt? Vissa kommentarer kan vara lite småroliga men 99% är bara löjliga och onödiga.
2006-04-22, 21:54
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunshin
Paranormala fenomen rör sig oftast om personliga upplevelser
Precis som knarktrippar och andra hallucinationer.
Skillnaden är att de som skriver om sina knarktrippar _vet_ att det dom upplevt inte var på riktigt. Deras rosa elefanter är säkert jävligt häftiga när dom upplevs, men när de nyktrat till så inser de att det bara var en ball tripp.
I detta forum finns de knarkare och annat psykiskt svagt folk som inte inser detta.
2006-04-22, 22:13
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Skillnaden är att de som skriver om sina knarktrippar _vet_ att det dom upplevt inte var på riktigt. Deras rosa elefanter är säkert jävligt häftiga när dom upplevs, men när de nyktrat till så inser de att det bara var en ball tripp.
I detta forum finns de knarkare och annat psykiskt svagt folk som inte inser detta.

Ja, det är lite oroväckande med vuxna människor som t,ex tror på drakar och skuggmänniskor.
2006-04-22, 22:42
Medlem
bunshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Ja, det är lite oroväckande med vuxna människor som t,ex tror på drakar och skuggmänniskor.

Tycker det är mer oroväckande med vuxna människor som står och köar för att lämna in tips och köpa lotter när det statistisk sett är i princip omöjligt för dem att vinna något

Spelar det någon roll vad folk tror på?

Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-

Så du menar att alla de som "ser saker" utan att vara påtända är psykiskt sjuka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in