2006-04-19, 10:18
Medlem
Som lurker i skvallerforumet tycker jag det är väldigt mycket "jag tycker minsann så och så om XX" istället för det man kommer hit för: Skvallret! Jag skiter i om en anonym människa på nätet tycker adam alsing är tjock (no shit).

Ett bra exempel på en sådan tråd är den om Annika Lantz: http://www.flashback.org/showthread.php?t=319546

Inte ett enda rykte eller skvaller, bara "jag tycker annika suger" eller "annika är bäst!".

Mindre personliga åsikter och mer skvaller!
Citera
2006-04-19, 10:36
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt

Inte för att jag hänger speciellt mycket i skvaller, men om du nu tycker ovanstående - varför i helvete delar du inte med dig av skvaller? Sitter du där bakom skärmen och bara väntar på att andra ska leverera? Eller, det är klart att du gör det - du skrev själv att du var en lurker. BIDRA, DIN JÄVLA PARASIT!
Citera
2006-04-19, 13:37
Medlem
När jag har ngt att dela med mig av är det klart jag postar, t.ex. hagamannens identitet var en sådan gång. Övrig tid lurkar jag eftersom jag inte tycker "fan vad jag hatar den fula grisen" bidrar så mycket till skvallret.
Citera
2006-04-19, 16:18
Medlem
KönsKlass avatar
Oftast skvallras det om personligheter folk stör sig så jävligt på, och då blir det en hel del "åsikter" om personerna som kommer fram också. Om du tänker efter så är det nästan enbart skvaller om lite smått intelligensbefriade människor. Utan dessa människor hade vi inte haft så mycket skvaller tror jag. Vad vore skvallertråden om vi inte hade idioter här i landet som det tål att skvallras om?

Tänk efter själv, vem kan INTE hålla sig från att kommentera lilla korvgrisen (som förövrigt snart exploderar då inte huden orkar hålla emot längre) Kikki Danielssons utseende då det egentligen ska skvallras om hennes sätt att surpla alkohol och gråta över en korvmacka i köket konstant. I ett sådant fall tycker jag verkligen att de personliga åsikterna piffar upp tråden. När de personliga åsikterna kommer in så tycker jag det bevisar att människan det skvallras om absolut har nått botten på nåt sätt. Och då menar jag de REJÄLA åsikterna...
Citera
2006-04-19, 17:16
Medlem
Nu menar jag väl inte riktigt att de personliga åsikterna ska upphöra, det är ett skvallerforum och det hör till. Men på något sätt känns det lite tomt när man öppnar en tråd om en kändis och förväntar sig lite stoff hämtat från verkligheten, och det enda man får är 10 inlägg om hur ful kändisen är, i tio okända personers tycke.

Rykten och hörsägen däremot, kräma på! Så länge man är tydlig med hur man fått uppgiften så får folk avgöra sanningsgraden själva.
Citera
2006-04-19, 17:54
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Men på något sätt känns det lite tomt när man öppnar en tråd om en kändis och förväntar sig lite stoff hämtat från verkligheten, och det enda man får är 10 inlägg om hur ful kändisen är, i tio okända personers tycke.

Ja, det har du ju rätt i. Sånt är ju lite tråkigt.
Citera
2006-04-19, 18:49
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Som lurker i skvallerforumet tycker jag det är väldigt mycket "jag tycker minsann så och så om XX" istället för det man kommer hit för: Skvallret! Jag skiter i om en anonym människa på nätet tycker adam alsing är tjock (no shit).

Ett bra exempel på en sådan tråd är den om Annika Lantz: http://www.flashback.org/showthread.php?t=319546

Inte ett enda rykte eller skvaller, bara "jag tycker annika suger" eller "annika är bäst!".

Tjena!

Jag kan hålla med dig men det blir oundvikligt så att det kommer fram åsikter kring kändisarna när det de diskuteras men en ren disstråd är bara drygt.

Personligen brukar jag tillåta det mesta i dessa trådar om det inte är rent trams (vilket det kan finnas i en hel del långa trådar fortfarande).

Jag flyttar dock denna till Flashback, inte så mkt skvaller i denna tråden heller

//Heinze
Citera
2006-04-19, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Inte för att jag hänger speciellt mycket i skvaller, men om du nu tycker ovanstående - varför i helvete delar du inte med dig av skvaller? Sitter du där bakom skärmen och bara väntar på att andra ska leverera? Eller, det är klart att du gör det - du skrev själv att du var en lurker. BIDRA, DIN JÄVLA PARASIT!
Hellre vara tyst när man inte vet nåt än att skriva en massa skit din korkade spammare, såna som du borde åka ut med huvudet före.
Citera
2006-04-20, 14:54
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisroq
Hellre vara tyst när man inte vet nåt än att skriva en massa skit din korkade spammare, såna som du borde åka ut med huvudet före.

lugna ner dej nu lilla gubben... vill man påverka något forum får man väl göra sitt bästa genom att skriva. att bara sitta och läsa och störa sig på att folk inte skriver det som behagar en anonym åskådare känns aningen naivt. nu har ju trådskaparen tagit mod/tagit tag i saken och startat en tråd om det, alltså vill han ha en förändring och visar det öppet också. på tiden kanske?
Citera
2006-04-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Tjena!

Jag kan hålla med dig men det blir oundvikligt så att det kommer fram åsikter kring kändisarna när det de diskuteras men en ren disstråd är bara drygt.

Personligen brukar jag tillåta det mesta i dessa trådar om det inte är rent trams (vilket det kan finnas i en hel del långa trådar fortfarande).

Jag flyttar dock denna till Flashback, inte så mkt skvaller i denna tråden heller

//Heinze

Poängen med min tråd var inte att det behövs hårdare tag från modsen, utan att mana till lite eftertanke från alla som postar.

Trådar OM forumavdelningar hamnar alltså i flashback. Bra att veta, jag funderade lite innan jag postade. Dock så får ju inte tråden uppmärksamhet från dem det berör i samma utsträckning i denna forumdel, men... nåväl.
Citera
2006-04-20, 18:01
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Poängen med min tråd var inte att det behövs hårdare tag från modsen, utan att mana till lite eftertanke från alla som postar.

Jag förstod din tanke och jag håller med dig. Mitt inlägg var inte heller menat som någon kritik utan endast konstaterande av fakta. Så fort det blir skvaller om en kändis så kommer en mängd åsikter om denna, vilket inte alltid är fel men i just tråden du länkade till var det till en början endast åsikter och dåligt med skvaller, nu har den dock kommit igång lite.

Citat:
Trådar OM forumavdelningar hamnar alltså i flashback. Bra att veta, jag funderade lite innan jag postade. Dock så får ju inte tråden uppmärksamhet från dem det berör i samma utsträckning i denna forumdel, men... nåväl.

Japp, alla åsikter om Flashback, frågor om flashback, diskussioner om flashback hamnar här. Bra initiativ av dig. Nej den kanske inte får riktigt samma uppmärksamhet här dessvärre men jag bevakar den noggrant i alla fall. M&J i allmänhet & skvaller i synnerhet är några av de mest besökta forumen på hela Flashback.
Citera
2006-04-20, 18:07
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nisroq

Awww, vad gulligt av dig! Jag blir nästan lite rörd!

Citat:
När jag har ngt att dela med mig av är det klart jag postar, t.ex. hagamannens identitet var en sådan gång. Övrig tid lurkar jag eftersom jag inte tycker "fan vad jag hatar den fula grisen" bidrar så mycket till skvallret.

Jaså, du postade Hagamannens identitet? Missade jag helt när jag kollade igenom dina bidrag till skvallret. Ber om ursäkt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in