2006-05-04, 16:18
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ch4ll3
Kan inget annat än att hålla med dig the-phr0zen, att förstöra UE scenen med vandalism är inget jag känner för direkt..

men satans sjyssta flygplansbilder! har försökt på lantmateriet.se, hitta.se och google earth men aldrig lyckats se någonting i stort sett!
Våra bilder på kommunens sida är bättre än dom andra. Vi har bekostat egna flygningar, så de håller bra kvalité.
Citera
2006-05-05, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
när ni ändå är i farten så kan ni ju ta en titt på bergrummet nere i hamnen
ingången vid sjötullsgatatan ( hörnet av sylten)

Vad kan det berättas mer om detta? Vad har det använts till?
Citera
2006-05-05, 21:41
Medlem
the-phr0zens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokewind

ingen aning men det finns inget annat än sovande pundare där inne...
Citera
2006-05-05, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokewind

Som sagt, bra fråga
men jag har hört uppgifter om att det tydligen är rätt stort
det märkliga är att det verkar vara en gång rakt igenom, dvs inte standardskyddsrum "1a"
Citera
2006-05-06, 10:22
Medlem
noobzors avatar
F13?

Hörde rykten om underjordiska hangarer på F13 området. Det är ju nedlagt men fortfarande skyddsobjekt så att komma in där på ett relativt lagligt sätt kan ju bli problem, någon som vet något om det?
Citera
2006-05-06, 10:41
Medlem
the-phr0zens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noobzor
Hörde rykten om underjordiska hangarer på F13 området. Det är ju nedlagt men fortfarande skyddsobjekt så att komma in där på ett relativt lagligt sätt kan ju bli problem, någon som vet något om det?

googla, du kommer finna att det fortfarande är endel aktivitet där ute.
Citera
2006-05-07, 18:29
Medlem
.. Och du har rätt, det är problem att komma in i dessa så jag rekomenderar ingen att ens försöka, området i stort är dessutom betydligt mer välbevakat än man kan tro
Citera
2006-05-08, 16:14
Medlem
stigmas avatar
Fråga och ett tips!

Tjena!

Har ett par frågor. På vägen som går från Åby ut till Katrineholmsvägen så fanns det förut en dörr in bergsväggen där .. Det var väl ganska mitt emellan Åby och väg 55. Men nu tycks dörren vara borta! Är det nån som vet vad som döljer sig i berget??

Har nån varit inne i Vrinnevibacken?

Ett tips :

Åk E4 söderut, sväng av vid Löfstad slott. Sväng vänster efter avfarten, åk mot mot Häradsuddens soptipp. Precis innan bommarna till soptippen kör höger. Fortsätt på skogsvägen tills ni ser en skylt där det står Svinsäter, kör rakt fram. Alltså inte mot Svinsäter. Ni kommer då åka på en väg där ni har skog på vänstersidan och en gärde på högersidan. Kör ända fram till skogsbrynet. Där finns en bom. Gå vägen rakt fram cirka 1 kilometer. Där finns en liten skogsväg ner till vänster, följ den ett par hundra meter. Då kommer ni fram till en stort mobiliseringsförråd. Förrådet ligger skyddat av ganska höga berg på sidorna och är kamoflerat. Och jävligt stort!

Detta förråd byggdes på 80-talet under stort hemlighetsmakeri. Innan förrådet byggdes fanns det nästan inte en enda bom i hela Klingaskogen.

Man ser tydligt hur det finns underjordiska skyttevärn i anslutning till förrådet. Jag rekomenderar er att besöka denna plats ... det är riktigt mäktigt när synen av detta stora förråd helt plötsligt öppnar sig mitt i skogen!

En kompis påstår att han känner en som deltog vid byggandet och att det finns mängder med underjordiska gångar därute. Han menar att ta man sig ner i ett skyttevärn kan man komma vidare in i gångsystemet.
Citera
2006-05-11, 13:35
Medlem
stigmas avatar
Hageby centrum

Djupt under Hageby Centrum finns en underjordisk sjö .. Rätt så häftigt faktiskt. Det är säkert 20 år sen vi var nere där.

På den tiden byggde dom om det höghuset som står närmast HC i öster. På så sätt kom vi ner under källaren där det fanns små trånga utrymmen (man såg betongfundamenten som "höll huset uppe"). Där hittade vi en lucka som ledde ner i kloaksystemet. Vi klättrade ner där och kom ner till en kloakgång som ledde västerut in under centrumet. Man kunde gå på sidan av själva kloaken ... Det var väldigt fränt för vi kunde höra sorlet uppifrån själva Hageby centrum och den underjordiska parkeringen som vi var UNDER, så vi fattade var vi var.
Efter cirka 50 meter kom vi fram till nåt riktigt fränt. Kloaken mynnade ut som i en "sjö" som var upplyst av lampor (visste inte att det fanns lampor nere i kloaksystemet). På den tiden tyckte jag "sjön" var gigantisk, men det berodde nog på att man var så liten själv.
Hur som helst .. Vi kom upp ur ett brunnslock i elementhusområdet stinkades skit. Sen var den dagens äventyr slut!
Nu har dom ju byggt om rejält där ute så jag vet inte om allt ser likadant ut längre.
Citera
2006-05-11, 14:08
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigma
Tjena!

Har ett par frågor. På vägen som går från Åby ut till Katrineholmsvägen så fanns det förut en dörr in bergsväggen där .. Det var väl ganska mitt emellan Åby och väg 55. Men nu tycks dörren vara borta! Är det nån som vet vad som döljer sig i berget??
Jag har för mig att där inte finns någonting längre. Tror dom har murat igen alla ingångar.
Citera
2006-05-11, 19:46
Medlem
liten kort sammanfattning

@stigma
"bergrummet" ute i åby är/var troligen en sandsilo
bilder från en sån kan ses på:
http://www.swedishruins.nu/galc/ssilo/ssiloswe.htm (rutger_ue)

Vrinnevibacken innehåller en vattenreservoar, så det är nog tveksamt om det finns nåt spännande där

Objektet ute vid tippen är det ju jättesmart att du avslöjar vart det ligger
iofs så vet nog de som inte bör veta om att det finns redan vart det ligger

angående HC
var i helsike finns det en underjordisk parkering där?
närmaste garage ligger väl på andra sidan hagebygatan

den underjordiska sjön kan dock vara antingen en dagvattenreservoar liknande den som finns under bla kristinaplatsen
dessa används för att tillfälligt samla upp regnvatten vid kraftiga regn så inte allt hamnar nere på avloppsverket på en gång

dessutom så går ju kulverten till ljura bäck straxt utanför
Citera
2006-05-11, 20:29
Medlem
benkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ch4ll3
Vet att en tråd redan varit upp men den är väl snart 2 år gammal..?
så jag tänkte dra igång något fräscht ;D

tänkte kolla med er om det är något nytt som hänt i Norrköpingsområdet inom Ue?
Någon som varit inne i oxelbergen än?
Lägg gärna upp så många bilder som helst ;D

Btw, jag och några polare har några planer på Oxelbergen, Oljeberget(lindö, ni som bor i nkpg vet nog vad jag pratar om) och sen dörren under bron som leder till västgötebacken m.m. m.m. m.m.

seså, upp med alla bilder och information om/från NKPG nu...

Är du/ni seriös, typ plugget, eller du/ni bara ute efter att få folk droppa spots... ?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=326680 Välj ett spår...

/B
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in