2000-09-04, 00:24
Medlem
hur mycket minus har ni fått på kontantkortet? Min personlig rekord är -76,74kr.
Citera
2000-09-04, 11:39
Medlem
Hur mycket minus på kontantkortet?

Min vän lyckades få ihop typ -250 spänn
Citera
2000-09-04, 22:16
Medlem

sms, pucko
Citera
2000-09-04, 22:49
Medlem

jag har hört att man bara kan få typ 11:- minus.........sen går det inte att skicka mer.......så ni kan nog glömma de skrönrna om att er kompis väns systers man har fått -1100:- eller va fan
Citera
2000-09-05, 00:12
äldre konto (old)
Ej medlem

Det e så att man kan gå på minus för hur mycket bonus man har tjänat in....så ju fler som ringer ju mer "gratis" sms går det att skicka!
Citera
2000-09-05, 08:10
Medlem

Jag har legat nånstans vid 90 spänn minus, men det var i Comviq Kontants barndom när man kunde ligga 100:- minus innan ett samtal bröts.
Citera
2000-09-06, 00:39
Medlem

Så här är det:

Om man ringer med ett kontantkort, vart fall Comviqs, registreras kostnaden i realtid, dvs medans du ringer dras pengarna från "kontot", el kortet, el vad man nu vill.
När det är nere på en viss gräns bryts det.

SMS däremot, tar det ca en timme, el två, el mindre, el mer, innan det registreras, och dras från "kontot".
Alltså, rent hypotetiskt, kan du ta din nalle, prata ner till noll kronor, el 5 kronor minus el vad det nu är, sedan bomba iväg sms så mycket du bara orkar, till exempel till nån du tycker illa om, med bara bokstaven a i, för att det ska gå så fort som möjligt, och pröva hur mycket minus du kommer upp i...
Snabbast fingrar, balndat med en portion tur, vinner.

Mitt val skulle väl istället vara att skicka från internet, från en massa olika ställen, el nåt sådant, rätt segt att sitta och trycka iväg ett rejält gäng mezz från nallen...
Men har man inget liv så...:/

MvH,
ELO.
Citera
2000-09-06, 23:52
Medlem

ok, de kan lagga rätt rejält ibland me uppdateringen..
ja o en polare lyckades klämma iväg sms för strax över 1000:- på litemer än en dag, innan de uppdaterades.. teoretiskt sett borde det ju gått o ringa då me, men de testade vi aldrig..
så till Ante vill ja bara säga de att allt e inte skrönor, däremot e de ovanligt..
Citera
2000-09-17, 12:55
Medlem

jag har kommit upp i 132,50 kr det var på sms förra hösten... sen så dog batteriet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in