Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-17, 21:38
  #1
Avstängd
Bolvags avatar
Har köpt en soda streamer. Det Cola-extratet man kan köpa till är inte så mycket att hänga i julgranen. Därför söker jag riktigt coka cola-extrakt. Var får jag tag i det? Sida på internet eller annat tips?
Citera
2006-04-17, 23:32
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolvag
Har köpt en soda streamer. Det Cola-extratet man kan köpa till är inte så mycket att hänga i julgranen. Därför söker jag riktigt coka cola-extrakt. Var får jag tag i det? Sida på internet eller annat tips?



coca-cola extraktet tillverkas endast på ett ställe i usa, och skickas vidare i världen därifrån, och jag tror inte privatpersoner får köpa sånt. men jag är inte säker
Citera
2006-04-17, 23:33
  #3
Medlem
Hitta nån insider på McDonalds eller någon annan restaurang? Borde gå att muta till sig från nån invandrarpizzeria eller så.
Citera
2006-04-18, 16:05
  #4
Avstängd
Bolvags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hitta nån insider på McDonalds eller någon annan restaurang? Borde gå att muta till sig från nån invandrarpizzeria eller så.

Man tycker nästan det? Tyvärr bor jag inte i nån stor stad, och det enda turkpizzeriorna har är burkcola.
Citera
2006-04-18, 20:55
  #5
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batta
coca-cola extraktet tillverkas endast på ett ställe i usa, och skickas vidare i världen därifrån, och jag tror inte privatpersoner får köpa sånt. men jag är inte säker
Tillverkas det inte under licens av Coca-Cola drycker Sverige AB?
Citera
2006-04-19, 00:01
  #6
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Tillverkas det inte under licens av av Coca-Cola drycker Sverige AB?

Jorå så är det...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Coca_Cola
Citera
2006-04-19, 00:13
  #7
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batta
coca-cola extraktet tillverkas endast på ett ställe i usa, och skickas vidare i världen därifrån, och jag tror inte privatpersoner får köpa sånt. men jag är inte säker
tämligen olönsamt att skeppa coke-syrup över hela världen va?

måste väl fan gå att beställa från de som nu säljer det (Carlsberg?). men som sagt, pizzeria eller motsvarande måste ju kunna hjälpa till.
Citera
2006-04-21, 01:49
  #8
Medlem
finns att köpa på grossister vet jag,iaf någon som kallas martinssons,men jag antar att inte alla få gå dit och handla...min pappa köpte 20 liter cocacola extract där iaf
Citera
2006-04-21, 09:13
  #9
Avstängd
ikaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Jorå så är det...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Coca_Cola

Den färdiga produkten tillverkas här ja, men koncentratet skeppas faktiskt från usa.

edit: det visar sig att "coca-cola pulvret" tillverkas och skeppas från Atlanta och sedan görs koncentrat av pulvret i sverige, eller vilket land det nu handlar om.
Citera
2006-04-24, 23:56
  #10
Medlem
en fråga, dessa lastpallar med coke som finns på Mcdonken och max mfl.
Är det koncentrat som sedan späs ut med vatten?

Eller är det bara coke utan kolsyra?
Citera
2006-04-26, 00:34
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
tämligen olönsamt att skeppa coke-syrup över hela världen va?

måste väl fan gå att beställa från de som nu säljer det (Carlsberg?). men som sagt, pizzeria eller motsvarande måste ju kunna hjälpa till.

Blir väl livets utmaning om man ska förklara för personalen på pizzerian vad *Coca Cola-extrakt* är för något=)
Citera
2006-06-07, 22:02
  #12
Medlem
woofers avatar
Alla McDonalds har 250 liters bulkar med Colasyrup. Den spädes lite drygt 5 ggr med vatten. Det finns även vissa mindre som även får 20 liters BIB. Tror att det går att få tag på 10 liters BIB oxå. Colan sugs dock upp ur sin förpackning och genomn ett slutet system till den maskin som blandar den med kolsyrat vatten. Har själv testat att göra egen cola med hjälp av sodastreamer men jag tycker inte att resultatet blir lika bra som att köpa färdig cola. Colasyrup kostar förövrigt runt 10:- litern.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback