Flashback bygger pepparkakshus!
2006-04-17, 17:35
Medlem
Ett tips:

Lägg er chipspåse i frysen nån timme innan ni skall äta dem. Det bli jäkligt gott! Ett experiment jag gjorde när jag var liten och som jag gör än idag faktiskt. Extra gott blir det om man dippar dem i Heinzs ketchup sen.
Citera
2006-04-17, 17:37
Medlem
fnuskes avatar
Något speciellt märke/smak som rekommenderas för detta kulinariska lustmord?

Resonemanget påminner lite om att man öppnar ostbågspåsar dagen före man ska äta dom för att bågarna ska uppnå den där fantastiska segheten.
Citera
2006-04-17, 17:37
Medlem
ojvamysigts avatar
Då blir ju den givna frågan: är det kylan som ger smakupplevelsen utöver det vanliga eller är det så att själva smaken verkligen förändras?

Kan för övrigt tipsa om en oväntad kombination som är finfin. Chips dippade i smält choklad.
Citera
2006-04-17, 17:38
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Ett tips:

Lägg er chipspåse i frysen nån timme innan ni skall äta dem. Det bli jäkligt gott! Ett experiment jag gjorde när jag var liten och som jag gör än idag faktiskt. Extra gott blir det om man dippar dem i Heinzs ketchup sen.

Det där var ju minst sagt.... udda. Kan tänka mig att testa att prångla in chipsen i frysen en timme - men Heinz ketchup till chips!? Vad är du för en galning?
Citera
2006-04-17, 18:19
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Det där var ju minst sagt.... udda. Kan tänka mig att testa att prångla in chipsen i frysen en timme - men Heinz ketchup till chips!? Vad är du för en galning?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=318519
Citera
2006-04-17, 23:25
Medlem
Minns att jag nån gång för länge sen hade glömt en påse chips i bilen i några timmar, vilket gav samma resultat som att kasta dom i frysen. Så vitt jag kan minnas tyckte jag att det var gott... Har även under en period i mitt liv tyckt om att kasta chips i micron innan de ätits... Kanske jag hade nån fobi för rumstempererad mat
Citera
2006-04-18, 00:03
Medlem
Det där med ketchup och chips är inte helt främmande.
Käkade dessa hos min svåger en gång:

Smakade lite som salt och vinäger-chipsen gjorde.
Citera
2006-04-18, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aelrik
Det där med ketchup och chips är inte helt främmande.
Käkade dessa hos min svåger en gång:

Smakade lite som salt och vinäger-chipsen gjorde.
Nä Tomat-Chips är fan ingen höjdare. Rätt vanligt nere i Sydeuropa Ska nog testa "kyla" mina chirre nån dag
Citera
2006-04-18, 18:19
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Ett tips:

hm.. ja, kanske värt å prova
Citera
2006-04-18, 18:23
Medlem
Att värma chips är också en höjdare, ska testa att frysa dom och se fall det är lika bra
Citera
2006-04-18, 18:42
Medlem
erikgottfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomerang
Att värma chips är också en höjdare
Smakade chipsen "nygjorda"? Det verkar häftigt att värma eller frysa dom

Sen så brukar jag göra som någon sa att öppna Ostbågarna några dagar före för att få dom riktigt gosiga .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in