• 1
  • 2
2006-04-17, 02:18
Medlem
Vi skall på Klassresa i Maj och Jag har ADHD och hade tänkt ta med mig Ritalin dit och jag undrar ifall Det är tillåtet i Danmark eller om dom fångar en och Kämpar sig.

Någon som vet någon bra drogchatt förresten?

Och Byt era illegala droger emot Lagliga grejer.
Funkar det me.
Köp Inte Massa skumma grejer på Nätet.
Odla själva.
Ta det Lugnt.
Inga Piller.
Håll er till Naturen.
Läs på.
Lägg till Mig på Msn ifall ni behöver veta mer.
Obs....Jag vet Oftast vad jag snackar om och sånt jag inte har koll på snackar jag inte om.
Min Msn.
Bananafinkel@hotmail.com
Citera
2006-04-17, 02:34
Medlem
StorMammas avatar
Med all säkerhet så behöver du tillstånd / papper på att du har ordinerats Ritalina av behörig läkare. Men ett intyg är väl inte så svårt att ordna, tala med den läkare som skrivit ut medicinen bara. Han / hon skall veta sådant.
Kontrollera detta på läkemedelsverkets sida:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/StartPage____3.aspx

...Så att du inte får riktiga tråkigheter på resan.

EDIT: Det är inte tillstånd du skall söka, det är intyg.
Citera
2006-04-17, 02:36
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananafinkel
Vi skall på Klassresa i Maj och Jag har ADHD och hade tänkt ta med mig Ritalin dit och jag undrar ifall Det är tillåtet i Danmark eller om dom fångar en och Kämpar sig.

Funkar det me.
Odla själva.
Ta det Lugnt.
Inga Piller.
Håll er till Naturen.
Läs på.
Obs....Jag vet Oftast vad jag snackar om och sånt jag inte har koll på snackar jag inte om.
Min Msn.
Bananafinkel@hotmail.com

Viist är Danmark ett "fritt" land, men du bör nog skaffa ett intyg. Det lär ju inte vara så svårt om du nu har ADHD?
Citera
2006-04-17, 02:57
Medlem
REEEETAAARDs avatar
som du verkar va så har de nog inga problem me att släppa in dig i landet!

säker på att du inte är lite dansk?
Citera
2006-04-17, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Med all säkerhet så behöver du tillstånd / papper på att du har ordinerats Ritalina av behörig läkare. Men ett intyg är väl inte så svårt att ordna, tala med den läkare som skrivit ut medicinen bara. Han / hon skall veta sådant.
Kontrollera detta på läkemedelsverkets sida:
http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/StartPage____3.aspx

...Så att du inte får riktiga tråkigheter på resan.

EDIT: Det är inte tillstånd du skall söka, det är intyg.

Tack för svaret.
Bra att veta så att inte dom AntiLiberala Danska Fascisterna tar mig.
Citera
2006-04-17, 03:32
Medlem
Nemesis1s avatar
Står ju på burken "BANANAFINKEL: EN TABLETT DAGLIGEN MOT ADHD" och därför är det inga problem så länge det också står "BANANAFINKEL" på ditt pass... Man får ta med sig narkotikaklassade receptmediciner till andra länder så länge det inte är en större mängd än för ett par veckors eller någon månads dosering... Det går alltså fint att att ta med sig läkarknarket på en liten resa, men det funkar inte att åka till Långtbortistan och hälsa på den korrumperade kvacksalvaren Doctor Feelgood som skriver ut en årsförbrukning av morfin "mot tristess" och sedan ta hem hela knarklasset till västvärlden igen... Ganska synd egentligen...
Citera
2006-04-17, 03:37
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Står ju på burken "BANANAFINKEL: EN TABLETT DAGLIGEN MOT ADHD" och därför är det inga problem så länge det också står "BANANAFINKEL" på ditt pass... Man får ta med sig narkotikaklassade receptmediciner till andra länder så länge det inte är en större mängd än för ett par veckors eller någon månads dosering... Det går alltså fint att att ta med sig läkarknarket på en liten resa, men det funkar inte att åka till Långtbortistan och hälsa på den korrumperade kvacksalvaren Doctor Feelgood som skriver ut en årsförbrukning av morfin "mot tristess" och sedan ta hem hela knarklasset till västvärlden igen... Ganska synd egentligen...

Varför är dte synd? Eller fattar jag inte din poäng i detta?
Citera
2006-04-17, 03:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifira
Varför är dte synd? Eller fattar jag inte din poäng i detta?
Synd att man inte kan skaffa sig recept på roliga mediciner i tredje världen och sen ta hem sitt lagliga knark till civilisationen igen...
Citera
2006-04-17, 05:47
Medlem
likeithards avatar
Citat:

Funkar det me.
Odla själva.
Ta det Lugnt.
Inga Piller.
Håll er till Naturen.
Läs på.
Min Msn.
Bananafinkel@hotmail.com

själv slänger jag i mej lite metylfenidat i brist på annat.. men det är väl knappast narturligt?

jag svarar med följande: Håll dej till naturen (skippa all syntetisk medicin & gå över till naturläkemedel...)

för att återgå till huvudfrågan: ta med dej receptet (som "bevis"), eller ring sjukhuset/din läkare & fråga.
Citera
2006-04-17, 10:30
Tror att du behöver ett sk. Schengenintyg:
http://www.apoteket.se/rd/d/1793

Men jag har förvisso aldrig sett en dansk tullare, o jag åker över till Danmark då o då. Så risken att de ska kolla dig är minimal. Sen brukar jag åka till Norge ca 4 ggr om året. Då jag har Iktorivil som är narkotikaklassat, så måste jag ha ett nytt intyg varje gång (norska tullen kan vara rätt hårda). Fast jag skiter i det, brukar ta med receptet o burken med apoteksetiketten på, o hoppas på att det räcker.

EDIT:
Såg att det var gratis på apoteket, så det är bara att gå dit o få ett. Ta med recept eller förpackning med etikett på, samt pass. Så behöver du inte gå till läkaren bara för det, om du vill vara på den säkra sidan.
Citera
2006-04-17, 11:58
Bannlyst
Citat:

Funkar det me.
Odla själva.
Ta det Lugnt.
Inga Piller.
Håll er till Naturen.
Läs på.
Min Msn.
Bananafinkel@hotmail.com

Haha, man borde nästan adda den här killen på MSN och driva lite med honom...det han skriver inbjuder ju nästan till det
Citera
2006-04-17, 16:21
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Vi skall på Klassresa i Maj och Jag har ADHD och hade tänkt ta med mig Ritalin dit

Du behöver ett schengenintyg, som du kan få på Apoteket. Du får ta med dig högst 30 dagars ranson, men det borde väl räcka. Vill du vara längre i Danmark och knarka så får du skaffa ett recept som gäller i Danmark och hämta ut medicinen på plats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in