mina nattmackor (och frukostmackor och andra mackor då det sällan finns annat pålägg)
-Mackor (bröd)
-Majonäs
-Kryddor, (salt, peppar, tabasco och paprikapulver)
Underbart!
eller
-Lingongrova (eller annat bröd)
Edit: nattmackor hos min mor brukar vara ännu underbarare (kan man säga så?) då hennes kyl ofta är fylld med rester från goda grejer mums!
-Tartex
(plasticplan special = med något krispigt på, som rostad lök eller krossade chips)
Experimenterar lite med Chorizokorv på kvällsmackorna nu, sådär gott, blir alltid med senap.. Efter att ha funderat lite på annan mat på kvällsmackan kom jag fram till att korv stroganoff på knäckebröd var attans mumsigt (5av5), ikväll testas köttfärsås på vitt bröd =)
Koka pasta.
En panna med mycket olivolja, sen färsk chili och grovt hackad vitlök i (finns ingenting som luktar godare än när man steker ihop detta). Knaperstekta vitlökar, slå på pastan.
Ingen macka direkt men världens bästa nattamat, framförallt efter några öl.
Koka pasta.
En panna med mycket olivolja, sen färsk chili och grovt hackad vitlök i (finns ingenting som luktar godare än när man steker ihop detta). Knaperstekta vitlökar, slå på pastan.
Ingen macka direkt men världens bästa nattamat, framförallt efter några öl.
Låter inte som fyllemat i mina öron.. inget kött, inget fett och inget slask.. kanske om man lägger det på en macka med mycket smör och sen rör ihop det med något gegigt..hmm =)
Låter inte som fyllemat i mina öron.. inget kött, inget fett och inget slask.. kanske om man lägger det på en macka med mycket smör och sen rör ihop det med något gegigt..hmm =)
Är inte olja fett? Testa det, det är väldigt gott!
Nu när det är sommar o finns så mycket färskpotatis äter jag gärna knäckebröd med smör o skivad kall färskpotatis, alternativt lite kaviar på det, annars räcker det bar med örtsalt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!