2006-04-16, 19:06
Medlem
Sdana dr mjukglassmaskiner som man ser i varje kiosk, vad kostar en sdan egentligen?

Jag tnker allts p en sdan dr som man har en liten plasttub innehllande glass, maskinen trycker sedan ut tuben p ett snyggt vis i en strut

Mest fr rent intresses skull, ngon som vet var man kper sdan och vad dom kostar??
Citera
2006-04-16, 19:51
Medlem
Kolla med GB, antar att du menar Cornetto maskinerna.
Citera
2006-04-16, 19:56
Medlem
Squalos avatar
Svrt att sga vad dom kostar, men dom r dyra. Det beror frstss p vilken modell du vill ha, men rkna med mellan 50 000 kr och 200 000 kr.

Tv av dom stora tillverkarna r:
Taylor http://www.taylor-company.com/product/equipment.htm
Carpigiani http://www.carpigiani.com/eng/soft.htm
Citera
2006-04-18, 13:40
Bannlyst
Du kan ju kolla med Kiosker och anndra stllen som har sna som gtt eller snart gr i KK.

Dom kanske har ntt snt till salu.
Citera
2006-04-18, 13:51
Bannlyst
nej nej han menar en san dara cornetto soft right?. Gissar att dom e billiga mellan 1000-5000. Enda mekanismen i grejjen e ju armen som trycker ut glassen och det ar ju bara en arm. Men strutarna e daremot javligt dyra
Citera
2006-04-18, 14:57
Medlem
Amoss avatar
Jag vet inte hur det r p Cornettomaskinerna, men p vanliga mjukglassmaskiner mste man hlla rtt s hg omsttning p glassen fr att det inte ska bli en bakteriehrd. S jag vet inte om det r s bra att ha hemma, om man inte ter vldigt, vldigt mycket glass...
Citera
2006-04-18, 18:03
Medlem
jokers avatar
Sjlva pongen med Cornetto Soft r ju just att det blir mindre bk och lttare att hlla rent. Plus som bieffekt att man fr bttre koll p volymen glass som gr t jmfrt med vanlig mjukglass. Sjlva glassen finns i portionspatroner som man plockar upp frn frysen och stoppar in i maskinen. Glassen trycks sedan ned i struten genom ett mustycke som r integrerar i patronen. I teorin ska det innebra noll rengring av maskinen.

Cornetto Soft r dock inte riktig mjukglass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in