Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-11, 19:48
  #13
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DesolateWastes
Jag gör 10-15 stycken. Men det kanske är för att jag bara väger 66kg?

Ja, små människor som du har mycket lättare att göra armhävningar, chins o.s.v. För att överdriva kan man ju se hur mycket en myra orkar ta i förhållande till sig själv jämfört med en elefant, jag tror inte en myra har några hundra gånger större muskelmassa i förhållande till elefanten

(själv klarar jag bara sex, men det kommer )
Citera
2006-05-11, 20:06
  #14
Medlem
Vi får ju inte glömma att även längden spelar in. Jag förmodar att en dvärg har kortare väg att lyfta kroppen vid chins än en basketspelare.

Till statistiken:

Klarade 6 chins med handflatan åt huvudet prio biceps.
Är 185 cm lång.
Väger 68 kg (ja jag vet ingen lättviktare direkt )
Citera
2006-05-11, 22:04
  #15
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders89
Vi får ju inte glömma att även längden spelar in. Jag förmodar att en dvärg har kortare väg att lyfta kroppen vid chins än en basketspelare.

Till statistiken:

Klarade 6 chins med handflatan åt huvudet prio biceps.
Är 185 cm lång.
Väger 68 kg (ja jag vet ingen lättviktare direkt )


Glömde du en etta, eller skämtade du? Fan jag väger 75 kg fördelat över 181 cm, och jag är ganska spinkig.
Citera
2006-05-11, 22:19
  #16
Medlem
Haha nej jag glömde ingen 1:a :P Skulle kanske sagt: 68 kg (jag vet jag är ingen biff)
Citera
2006-05-12, 16:02
  #17
Medlem
David_Brents avatar
Upphävningar i alla dess former är min favorit, jag gör cirka 50 per dag och jag tycker det ger fina resultat. Prova även att hålla benen raka och vika ut dem 90 grader från kroppen när du gör själva upphävningen, så tar det fint på magen också. Vet inte om musklerna blir så jävla mycket större men dom blir hårda och jävliga av det i alla fall.

Är det förresten någon som vet hur man kan lära sig att göra chins med bara en arm? Har för mig att jag såg nåt tv-program om en fasadklättrare för några år sen, och han sa att det bara var nån promille av befolkningen som över huvudtaget hade möjlighet att lära sig det, pga av det krävs en speciell genetik. Någon som har koll på detta?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback