• 1
  • 2
2006-04-16, 15:35
Medlem
mi:nes avatar
Personligen är jag inte inne på grafitti, och kommer nog inte bli det heller, men jag uskattade spelet och gillade framförallt parkourbiten.
Jag är inte heller bekant med de termer som används, men antar (helt obegrundat) att de termer som används i spelet har någon form av förankring i verkligheten, vilket är anledningen till att jag kommer använda de orden i denna post. Om så inte är fallet så ber jag om överseende.
Men någonting som jag stött på efter det att spelet släpptes (och folk har haft tid på sig att spela igenom det) är att på många konstportaler (deviantart, detta forum) så har det poppat upp en massa "toys" som slänger ut termerna, som "throw up" och "murial",från spelet i hopp att folk skall ta dem på allvar. Personer som innan spelet in haft någon (om de nu används) "black book" och nu vill att andra skall dela med sig av innehållet i sina "black books" (vilket vad jag förstår inte alls är tanken bakom dem).

Därför frågar jag nu er som kanske är lite mer etablerade:
Hur har ni uppfattat att spelet har förändrat scenen, om alls? Har den haft någon inverkan på hur många nya "artister" som finns eller hur den i övrigt nya skaran beter sig? Är termerna korrekta? Hur har språket i spelet påverkat scenen och hur nya personer använder orden?
Citera
2006-04-16, 16:44
Medlem
hEikis avatar
Jag har inte spelat det och vet således inte vad det går ut på, vet därför inte heller vilka termer som används i spelet. Skriv gärna ut dom och dess betydelse (enligt spelet).
Citera
2006-04-16, 18:52
Medlem
memorexoneces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Hur har ni uppfattat att spelet har förändrat scenen, om alls?
För tidigt att säga. Men troligen inte märkbart. Åtminstånde inte mer än andra böcker, filmer, artiklar, intervjuer eller repotage som kommer ut bland yngre ungdomar.

Citat:
Har den haft någon inverkan på hur många nya "artister" som finns eller hur den i övrigt nya skaran beter sig?
Nybörjare har väl alltid varit likadana. Internet och forumen online har nog förändrat toysen mer än det där spelet.

Citat:
Är termerna korrekta? Hur har språket i spelet påverkat scenen och hur nya personer använder orden?
Termerna är säkert korrekta. Har inte mer än testat spelet. Har svårt att tänka mig att spelet skulle påverka graffitislangen som används bland writers i världen.
Citera
2006-04-16, 19:08
Medlem
xceLs avatar
jag har har inte märkt något än.
Citera
2006-04-16, 20:58
Medlem
brcks avatar
Vet faktiskt inte, men jag kan tänka mig att det kan ge upphov till en del nya inom graffitin.
Vet inte om det är helt positivt, då Getting Up har en massa aspekter som i alla fall jag inte vill ha inom graffitin.
Citera
2006-04-16, 22:15
Medlem
Tranes avatar
Tar detta som ett smärre påhopp ^^.

Jag BEUNDRAR spelet. Men jag är en någorlunda sofistikerad writer som hållt på långt innan ens spelet hette Project Rhapsody, Ja långt innan ens spelet var påkommet. Mitt nick var i brist på annat att heta och blackbook har jag införskaffat mig sedan jag började träffa legender ( kan vara bra att ha när man är äldre )

vet inte varför men jag får nog lite kritik genom den här tråden med tanke på min blackbooktråd, min throw-Up tråd och mitt Nickname ... HAHA ! aja ... bara så ni visste så har inte getting up Gjort mig till nån större beundrare annat än extramatrialets citat från legenderna CHINO & COPE2
Citera
2006-04-16, 22:18
Medlem
Tranes avatar
Citat:
Personer som innan spelet in haft någon (om de nu används) "black book" och nu vill att andra skall dela med sig av innehållet i sina "black books" (vilket vad jag förstår inte alls är tanken bakom dem).

Good Mooorning påhopp !
Citera
2006-04-17, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brck
Vet inte om det är helt positivt, då Getting Up har en massa aspekter som i alla fall jag inte vill ha inom graffitin.
Jag vill väldigt gärna höra vad det skulle vara för någonting, du får gärna elaborera.

Citat:
Ursprungligen postat av Trane
Good Mooorning påhopp !
Du får ta åt dig om du vill, men du kan inte påstå att det som du nämner tidigare i tråden hjälper din sak. Du är knappast ensam om att blivit påverkad av spelet - framförallt på devArt så ser man hur många färskingar som spelet skapat.
Men jag skall inte sticka under stolen med att det var du som fick det hela att rinna över och motiverade mig att ställa frågan
Citera
2006-04-17, 12:26
Medlem
brcks avatar
Citat:
Jag vill väldigt gärna höra vad det skulle vara för någonting, du får gärna elaborera.

En stor del av spelet går ut på att man ska slå sönder och samman rivaliserande målare och det är inte något som jag vill behöva oroa mig för när jag är ute.
Sen kör huvudpersonen över andra målares målningar hela tiden, taggar och spittar. Det är inte direkt uppskattat "irl".
Citera
2006-04-17, 16:31
Medlem
Citat:
En stor del av spelet går ut på att man ska slå sönder och samman rivaliserande målare och det är inte något som jag vill behöva oroa mig för när jag är ute.
Sen kör huvudpersonen över andra målares målningar hela tiden, taggar och spittar. Det är inte direkt uppskattat "irl".
Den fysiska rivalitetsbiten förstår jag mig på, men är inte "go overs" ett relativt vanligt inslag? Iaf i staterna, där rivalitet mellan olika grupper förekommer på ett annat sätt (kan jag tänka mig)?
Citera
2006-04-17, 19:50
Medlem
Citat:

Bra Beef är nyttigt för scenen ju...
Citera
2006-04-17, 20:32
Medlem
Vafan scenen kan ju inte bli värre än vad den redan är..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in