• 1
  • 2
2006-04-13, 23:06
Medlem
wrps avatar
Tja.
Tidigare idag rotade jag fram en gammal dosa ur väskan i brist på annat. Fan vet hur länge de hade legat där, men torra och hårda var de fan. Slängde ut den eftersom det var så jävla obehagligt att ha den stenhårda grejen i käften.

Hur som helst; blir snusen sämre av att inte förvaras kyld eller är det bara så att snusen blir hård och jobbig, men fortfarande nikotinrik?
Citera
2006-04-15, 22:41
Medlem
TheFightingEggs avatar
Har för mig att man kan hälla ner en skvätt whiskey i dosan så ska de lösas upp igen eller nåt sånt.
Citera
2006-04-16, 04:34
Medlem
Hm..gurka och potatis i skivor har jag hört...
Sen var de nåt med en 50_öring men de kommer jag inte riktigt ihåg vad de var om....
Ifall de var 50_öring och vatten så de skulle blanda sig kanske...
Lite diffus nu utav alkoholen men men
Citera
2006-04-16, 14:53
Medlem
Uno!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av törnros
Hm..gurka och potatis i skivor har jag hört...
Sen var de nåt med en 50_öring men de kommer jag inte riktigt ihåg vad de var om....
Ifall de var 50_öring och vatten så de skulle blanda sig kanske...
Lite diffus nu utav alkoholen men men

Hm, jag skulle iaf inte lägga i en äcklig peng som halva sverige har kladdat på

OnT: jag hittade en dosa som hade gått ut och inte låg i någon kyl, det va väl inte så mycket smak kvar men det va ändå lite drag i snuset.

Är du säker på att det inte är begagnat snus?
Citera
2006-04-16, 16:20
Medlem
wrps avatar
Helt säker.

Jag är väl känslig eller något
Citera
2006-04-16, 18:35
Medlem
En polare som snusar körde med en potatis skiva utanpå sitt lös snus ett tag. Det höll fukten tydligen helt ok, så värt ett test iaf
Citera
2006-04-16, 20:35
Medlem
Zookarens avatar
vatten

I princip kan ni bara sätta till vatten så smakar det som nytt.

Svårt att dosera rätt bara.
Citera
2006-04-16, 21:36
Medlem
pönoshts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zookaren
I princip kan ni bara sätta till vatten så smakar det som nytt.

Svårt att dosera rätt bara.

haha, ja det kan man säga. hade en dosa lös. torr som satan men det var det enda jag hade och abstinensen kom krypande. jag skulle tillsätta lite vatten för att det skulle gå och snusa.. tro fan att jag lyckades fylla hela dosan med vatten i stället.. fan va sur jag blev.
Citera
2006-04-17, 16:21
Bannlyst
Jag kontaktade Swedish Match:

Din fråga:Hej! Vad händer med snuset efter att bäst-före datumet gått ut?

Snuset blir normalt inte hälsovådligt om det blir gammalt utan blir mer avslaget i arom och smak. Skulle det lukta riktigt illa bör man dock inte använda det, då finns en risk att det blivit infekterat av mikroorganismer.

Om snuset förvaras i kyla klarar det sig i allmänhet längre än detta datum anger.

Om du fortfarande undrar över någonting är du välkommen att kontakta oss via e-post eller på telefon.

Med vänlig hälsning

Konsumentkontakt,
Swedish Match Division Nordeuropa

E-post: konsumentkontakt@swedishmatch.se
Telefon: 0200-113 114
Citera
2006-04-17, 19:28
Medlem
Son of Swedens avatar
Hur sakta förbrukar ni erat snus? En dosa blir man av med på två dagar och det är aldrig något problemet med snutet oavsett om det är bak eller portion.
Citera
2006-04-17, 19:36
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Sweden
Hur sakta förbrukar ni erat snus? En dosa blir man av med på två dagar och det är aldrig något problemet med snutet oavsett om det är bak eller portion.

Om man reser utomlands så kan det vara jävligt svårt att köpa en dosa Grov.
Därför tvingas man att ta med sig ett antal stockar.
Då blir snuset kanske äldre än bäst före datumet.
Citera
2006-04-17, 19:49
Medlem
Zookarens avatar
Jag jobbar utomlands så jag tar alltid med mig en 10 stockar när jag sticker från Sverige.

Har det alltid i frysen. Funkar bra. Men man får tillsätta några droppar vatten för att det ska bli lite härligt kladdigt igen. Blir av någon anledning lite torrt i frysfacket.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in