2006-04-13, 13:54
Medlem
Söker tugummi utan aspartam. Var kan jag hitta det? Jag är en tugummimissbrukare och är rädd att aspartamet ska skada min vackra kropp.
Citera
2006-04-13, 14:03
Medlem
Kuggarns avatar
Det borde väl inte vara några problem. De vanligaste sötningsmedlen för tuggummin är väl sorbitol och xylitol fast man kan ju aldrig veta vilken effekt dessa ämnen har på ens kropp över tiden...
Citera
2006-04-13, 14:10
Medlem
Cryingmantiss avatar
Jag undrar också efter tuggummi utan aspartam.. Mår inte riktigt bra efter att ha käkat det

Apoteket kanske ahr nåt som inte har aspartam.. de ska ju alltid vara så nyttiga. Ska knalla förbi där nån dag
Citera
2006-04-13, 15:21
Medlem
felstavadds avatar
V6, är inte de med Xylitol o sorbitol?

Eller kör med gammalt hederligt socker....
Citera
2006-04-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Det borde väl inte vara några problem. De vanligaste sötningsmedlen för tuggummin är väl sorbitol och xylitol fast man kan ju aldrig veta vilken effekt dessa ämnen har på ens kropp över tiden...

Tugummin som V6 och liknande med xylitol innehåller även aspartam. Men jag har för mig att jag på tandläkaren fick smakprov på nåt tugummi som inte innehöll aspartam. Var inne och kikade på apoteket idag och de hade endast
V6 i förpackningar a 60st. Men V6 innehåller som sagt aspartam. Men ska ta o gå förbi folktandvården och se om de säljer nåt.

Annars hör av er!
Citera
2006-04-13, 18:55
Medlem
Söndermarkens avatar
De där gula paketen,heter de Jucie Fruit.Det är väl vanligt socker,eller?
Citera
2006-04-13, 20:26
Medlem
fleuretys avatar
Hubba-bubba innehåller väl vanligt socker också.
Har inte testat sen 80-talet men ändå.
Citera
2006-04-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fleurety
Hubba-bubba innehåller väl vanligt socker också.
Har inte testat sen 80-talet men ändå.

Jo jag känner till hubba-klibba och 50-öres. Men det är ju rena tandstenshärdan. Efter nån månads tuggande så måste du ju ta till skrapan mellan tänderna för att få bort all härdad beläggning. Så, nej tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in