Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Gentle Giant: Tänkte du använda våld för att spärra in dessa våldsamma människor?
Jag hänvisar till vad jag sa tidigare i tråden:
Visst våld kunde vara godtagbart i övergången från ett barbariskt samhälle till ett fredligt, dock enbart i syfte att motverka fortsatt våld.
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Om du vill skapa ett verkligt farligt samhälle, då ska du förbjuda alla former av spontana reaktioner. Våldet kan vara instiktivt och ligger lika djupt inom oss som förmågan att älska. tar du bort våldet tar du bort dess motsats och samhället blir apatiskt. (ungefär vad som händer i Sverige idag)
Du är den svaga länken som borde skiljas ut. Det är du som är onaturlig och aldrig känner för att slå någon på käften. Det är du som är farlig. det är du som är omänsklig och borde spärras in.
De som jag i första hand vill utrota är de som finner ett nöje i att gå ut och slåss, trots att jag själv jävligt ofta känner att jag vill slå nån (observera: "nån" är INTE lika med vem som helst) på käften. Skillnaden är att jag inte vill slåss för att våldet är kul. Jag vill bara slå dem som redan visat sig aggressiva och jävliga.