• 1
  • 2
2006-04-13, 14:40
Bannlyst
Ok. Man skall alltså låsa in alla våldsverkare (vilket uppenbarligen verkar innefatta majoriteten av jordens befolkning om man skall se krasst på det). Vad ska man göra med dem sen då? Ska man låta dem sitta inne tills de är snälla? Eller ska man låta dem sitta inne på livstid? Har du funderat på detta?
Citera
2006-04-13, 16:15
Bannlyst
Även våld kan vara bra i vissa fall. Det finns inga dåliga egenskaper, situationer eller krafter, allt det beror bara på hur man använder det.
Citera
2006-04-13, 17:09
Medlem
Finns betydligt värre brott som exempelvis att skaffa barn. Skulle vilja säga att våld är en konsekvens av den frustration som människoavel skapar. Varför lindra symtomen när man enkelt kan bota problemet genom att sluta skaffa barn?
Citera
2006-04-15, 03:14
Medlem
Gentle Giant: Tänkte du använda våld för att spärra in dessa våldsamma människor?

Om du vill skapa ett verkligt farligt samhälle, då ska du förbjuda alla former av spontana reaktioner. Våldet kan vara instiktivt och ligger lika djupt inom oss som förmågan att älska. tar du bort våldet tar du bort dess motsats och samhället blir apatiskt. (ungefär vad som händer i Sverige idag)

Du är den svaga länken som borde skiljas ut. Det är du som är onaturlig och aldrig känner för att slå någon på käften. Det är du som är farlig. det är du som är omänsklig och borde spärras in.
Citera
2006-04-15, 05:48
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GentleGiant
Med tanke på de diskussioner som pågår här om knogjärn och andra våldsamheter så blir jag som pacifist förfärad och börjar fundera i gamla nazistiska banor gällande genetisk rensning.

Jag hatar allt våld och tycker människor som GILLAR att slåss är egendomliga.
Därför lade jag in ett förslag i en diskussion i detta forum om att människor som slåss borde kastreras och spärras in på mentalsjukhus.
Naturligtvis blev mitt inlägg borttaget för det var så off topic som det kunde bli i den tråden.
Men finns det någon som håller med mig om att våldsamma människor inte borde få föra sina ociviliserade gener vidare?
Tror du att pacifism är genetiskt?
Citera
2006-04-18, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dotoar
Ok. Man skall alltså låsa in alla våldsverkare (vilket uppenbarligen verkar innefatta majoriteten av jordens befolkning om man skall se krasst på det). Vad ska man göra med dem sen då? Ska man låta dem sitta inne tills de är snälla? Eller ska man låta dem sitta inne på livstid? Har du funderat på detta?

De ska sitta inne på livstid för att inte kunna föra sina våldsamma gener vidare.
Citera
2006-04-18, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Gentle Giant: Tänkte du använda våld för att spärra in dessa våldsamma människor?
Jag hänvisar till vad jag sa tidigare i tråden:
Visst våld kunde vara godtagbart i övergången från ett barbariskt samhälle till ett fredligt, dock enbart i syfte att motverka fortsatt våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Om du vill skapa ett verkligt farligt samhälle, då ska du förbjuda alla former av spontana reaktioner. Våldet kan vara instiktivt och ligger lika djupt inom oss som förmågan att älska. tar du bort våldet tar du bort dess motsats och samhället blir apatiskt. (ungefär vad som händer i Sverige idag)

Du är den svaga länken som borde skiljas ut. Det är du som är onaturlig och aldrig känner för att slå någon på käften. Det är du som är farlig. det är du som är omänsklig och borde spärras in.

De som jag i första hand vill utrota är de som finner ett nöje i att gå ut och slåss, trots att jag själv jävligt ofta känner att jag vill slå nån (observera: "nån" är INTE lika med vem som helst) på käften. Skillnaden är att jag inte vill slåss för att våldet är kul. Jag vill bara slå dem som redan visat sig aggressiva och jävliga.
Citera
2006-04-18, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Tror du att pacifism är genetiskt?

Ja, psykiska egenskaper kan avlas fram.
Bevis på detta är alla hundraser med starkt skilda psykiska egenskaper.
Citera
2006-04-18, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLAKT
Finns betydligt värre brott som exempelvis att skaffa barn. Skulle vilja säga att våld är en konsekvens av den frustration som människoavel skapar. Varför lindra symtomen när man enkelt kan bota problemet genom att sluta skaffa barn?

Eller ännu bättre att de med våldsamma tendenser inte får skaffa barn.
Citera
2006-04-19, 13:51
Medlem
Pa tal om vald och aven barn, vad anser ni om detta? Vuxna som begar valdsbratt blir ju uthangda men snorungarna som gar runt pa stan och slar ner oskyldiga skyddas av samhallet.
Det har ar en ganska stor fraga just nu i Australien och jag sag ett inslag om detta pa nyheterna och tankte hora om vad ni tycker om ett forslag som kommit upp: Att lata ungdomar under 18 ar som begatt misshandel och dylikt att fa ha pa sig en t-shirt dar det pa stora bokstaver star vad man har gjort. Ska val fungera som en skramseltaktik men jag tror aldrig de kommer infora en san lag, men en intressant tankte i alla fall eftersom jag hatar jobbiga snorungar som draller omkring och slass.
Citera
2006-04-19, 15:07
Medlem
Bä$tuzs avatar
Så länge alla som slåss med varandra är med på det frivilligt och får ut något av det har jag svårt att se det som något problem. Folk omkring kan ju bara se det som gratis underhållning. Fotbollsvåld och liknande är i högsta grad gynnsamt för samhället så det är för mig fullständigt ofattbart hur någon kan vilja få bort det. Är det någon som ska kastreras för att människorasen ska kunna bli bättre så borde det väl vara de som stör sig på våldet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in