• 1
  • 2
2006-04-12, 16:20
Medlem
Gravity2s avatar
Fick köpa en limpa Prince mjukpack av en polare för 80:- idag, men som trogen hårdpacksrökare kan jag fan inte få ut ciggen!
Jag vill också slå ut en cigg sådär coolt som cowboysarna gör, berätta för mig hur!
Jag har provat att öppna ett hål stort som en cigg i ena hörnet, men de vill inte komma ut sådär smidigt.
Hjälp?
Citera
2006-04-12, 17:06
Medlem
För att cigarettpinnarna ska skallras upp lite i förpackaningen krävs nog tyvärr manuell utförsel av de första en - två ciggen, sen borde din cowboyimage vara räddad.
Har haft samma problem, tycks behöva pincett för att få ut dom första. Fattar inte mjukpacks syftet personligen..
Citera
2006-04-13, 00:51
Medlem
Varför jag köper mjukpack då jag röker ibland är för att det helt enkelt är skönare att ha i fickan på jeansen... det blir alltid lite knöligt att få ut dom första cigaretterna ur mjukpacket. För mig så funkar det att slå/snärta med pekfingret eller vilket finger som helst på undersidan av paketet så att någon/några cigg ploppar ut lite vilket gör att dom lätl går att få ut med fingrarna.
Vet inte riktigt vad du menar med cowboy grejen men det borde vara nåt liknande.
Citera
2006-04-13, 00:53
Medlem
Lucifiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Fick köpa en limpa Prince mjukpack av en polare för 80:- idag, men som trogen hårdpacksrökare kan jag fan inte få ut ciggen!
Jag vill också slå ut en cigg sådär coolt som cowboysarna gör, berätta för mig hur!
Jag har provat att öppna ett hål stort som en cigg i ena hörnet, men de vill inte komma ut sådär smidigt.
Hjälp?

Du får helt enkelt gå en cowboyskurs
Citera
2006-04-13, 02:41
Bannlyst
Ta upp hälften av ciggfolien. Sen knäpper du bara till med fingret i botten av packetet voila!
Citera
2006-04-13, 14:26
Bannlyst
riva av halva topen alltså folie grejen sen gör en smidig smätt på undersidan av paketet å sen kommer ciggen upp men jag hatar med mjukpack för dom 3 sista ciggen krossas altid om man har paketet i fickan
Citera
2006-04-13, 17:11
Medlem
Gravity2s avatar
Tack för tipsen!
Nu såhär efter första paketet börjar det lösa sig, tack ska ni ha gubbar!
Citera
2006-04-13, 17:16
Medlem
Arthur Dents avatar
Glöm inte att köpa cowboy-tändstickor också. Sådana som man kan tända mot vilket strävt underlag som helst, tex sulan på bootsen. Eller skäggstubbet på banditen du just skjutit ner
Citera
2006-04-13, 17:45
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Glöm inte att köpa cowboy-tändstickor också. Sådana som man kan tända mot vilket strävt underlag som helst, tex sulan på bootsen. Eller skäggstubbet på banditen du just skjutit ner
Du har en poäng.
Ska man göra något ska det göras ordentligt
Citera
2006-04-13, 23:06
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Eller inuti byxfickan kan de också tändas
Roligt men farligt
Citera
2006-04-13, 23:17
Medlem
dumkopfs avatar
En polare berättade att han hade övat hemma för att se ball ut när han tog ut ciggen ur softpacket
Citera
2006-05-03, 11:18
Medlem
Snarkus_swes avatar
Citat:

hmm sånna finns väll inte att köpa längre?
Har för mig att dom typ blev olagliga eller nåt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in