Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 09:20
  #2677
Medlem
Nu är det dags för mig med att lägga ned rökat efter dagligt intag i 3månader. Största utmaningen de första dagarna blir tristessen men den går över rätt snabbt.

Sätter ett mål att inte röka nåt förrens till sommarn. Men vette tusan om jag inte innerst inne vill sluta helt och hållet då drivet och klartänkheten jag får efter nån vecka när jag kommit ur bubblan är helt underbar.
__________________
Senast redigerad av Alcatra 2024-04-05 kl. 09:23.
Citera
2024-04-07, 00:35
  #2678
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcatra
Nu är det dags för mig med att lägga ned rökat efter dagligt intag i 3månader. Största utmaningen de första dagarna blir tristessen men den går över rätt snabbt.

Sätter ett mål att inte röka nåt förrens till sommarn. Men vette tusan om jag inte innerst inne vill sluta helt och hållet då drivet och klartänkheten jag får efter nån vecka när jag kommit ur bubblan är helt underbar.
Varit borta i snart 3 år från rökat och jag måste bara säga sluta innan du måste ta det varje dag, och när du har tagit det varje dag så fattar du hur dum du har blivit , Ordvalen osv , Vet inte hur många gånger jag sa något utan att säga något om du fattar vad jag menar.
Citera
2024-04-16, 11:17
  #2679
Medlem
Jag behöver hjälp med att sluta efter 14 års bruk , konstant 5g om dagen kan bli mer till o med då vissa dagar är bättre än andra . Samma dag ja slutar hamnar ja i en kamp direkt . Spyr illamående ont i magen o kallsvettningar som fan att jag inte kan röra mig ? Är detta normalt ens ?
Citera
Idag, 10:35
  #2680
Medlem
Meeraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hennybenny
Jag behöver hjälp med att sluta efter 14 års bruk , konstant 5g om dagen kan bli mer till o med då vissa dagar är bättre än andra . Samma dag ja slutar hamnar ja i en kamp direkt . Spyr illamående ont i magen o kallsvettningar som fan att jag inte kan röra mig ? Är detta normalt ens ?


Det är bara att bita ihop, det går över efter några dagar.
Suget återstår så länge du inte byter ut dina vanor med annat.
Du lär ha dragningar så länge du har THC i kroppen, och med tanke på hur mycket du har brukat så tar det ca 3 månder för att THC rensas ut ur systemet.

Mitt tips till dig om du vill sluta är att bestämma dig innerligt först, var ärlig med dig själv att när du säger att det är sista jointen så är det sista jointen, visa för dig själv att du styr bruket och inte tvärtom.
Det underlättar <3
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback