2023-04-30, 18:24
Medlem
Patetiskt att behöva knarka varje dag för att klara livet. Du har inte funderat på att hitta ett nytt sätt att leva?
Citera
2023-04-30, 18:38
Medlem
Xanyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plebejen
Patetiskt att behöva knarka varje dag för att klara livet. Du har inte funderat på att hitta ett nytt sätt att leva?

Jag tycker själv man kan använda droger till att krydda upp sitt liv vissa speciella tillfällen. Men använder man dom att fly sitt med då blir det ett problem.

Men Inkluderar du lagliga droger eller enbart illegala eller alla droger oavsett status?
Citera
2023-04-30, 19:04
Medlem
Symptms avatar
Ja, sluta nu! Styr upp ditt liv och lär dig prata och stava ordentligt, pinsamt inlägg som fan...
Citera
2023-05-01, 13:53
Moderator
Mr.Woodss avatar
Cannabis --> Drogrehabilitering

/Moderator
Citera
2023-05-01, 15:20
Moderator
Morfar-52s avatar
"borde jag sluta?" infogad./mod
Citera
2023-06-19, 22:35
Medlem
jewclaws avatar
Snodde allt hasch min bästa kompis hade

Hej, min allra bästa vän och jag satt och krökade, vi var redigt dragna och då han skulle gå och pissa (ska tilläggas att vi var hemma hos honom) stoppade jag på mig allt hasch han hade och gick därifrån.
Dagen efter fann jag mig själv liggandes i soffan med ca 30g hasch på magen, ångesten knackade på ganska omgående.

Förväntade mig en jävla massa samtal och sms från min vän då klockan var runt lunch, så jag sög tag i telefonen men upptäckte till min lättnad att den var satt i flygplansläge.
Vid det här laget ångrar jag inte gårdagens val eftersom jag hade 30g hasch att röka, men jag funderar fortfarande på om jag ska ringa min vän och be om ursäkt, säga att jag inte visste vad som flög i mig, skylla på fyllan eller nåt. Men näe skitsamma, nu finns det röka och jag skiter i vänskapen ett tag. Det går nog att lösa sen. Den dagen, den sorgen osv..

Har fortfarande lite ångest över hur jag beter mig så jag bestämmer mig för att mecka en holk. Den smaka gott och kom väl till pass, kunde glömma av min vän för en stund.

Nu är det såhär att jag tröttnat på det här beteendet, det är fan inte schyst. Men samtidigt så kommer jag aldrig ge upp rökat, får jag möjlighet att sno så gör jag det. Hade fan kunnat sälja min farmor för en knatch, ja ni fattar..
Cannabis-beroendet är en jävla stark kraft.

Hur blir jag av med skiten? Livet är så jävla tråkigt utan, och jag är för feg för att ta livet av mig! 😂
Citera
2023-06-19, 22:41
Medlem
GeleZachas avatar
Bra vänner är värt mer än bra hasch, ring och ge din kompis en uppriktig ursäkt och förklara dig.
Citera
2023-06-19, 22:44
Medlem
Typisk missbrukare.

Cannabis innehåller inget beroendeframkallande ämne.

Citat:
Hur blir jag av med skiten?

Det är inte beroende av cannabis du ska bli av med, det är din hjärna som har ett missbrukar-skräp-snylta-själ-sinne.
Senast redigerad av The13 2023-06-19 kl. 22:47.
Citera
2023-06-19, 23:02
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Cannabis-beroendet är en jävla stark kraft.

Nej, det är det inte. Såvida du inte har världens svagaste psyke. Rökte dagligen som ung i flera år. Var enkelt att sluta, lite svettningar och intensiva drömmar några dagar, det var allt.

Sluta trolla alt gå i terapi för din kleptomani.
Citera
2023-06-19, 23:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Typisk missbrukare.

Det är inte beroende av cannabis du ska bli av med, det är din hjärna som har ett missbrukar-skräp-snylta-själ-sinne.
Typisk missbrukare utan pengar. Annars är man inte en tjuv (om man är normal).
Har man en inkomst så sviker man definitivt inte en vän för 30g röka. Extremt lågt.

Ville bara förtydliga. Håller med om det du skrev.
Senast redigerad av Bone Collector 2023-06-19 kl. 23:47.
Citera
2023-06-20, 00:14
Medlem
immenhusens avatar
Ärlighet varar längst. Mitt råd är att riva av plåstret. Ring din vän som antagligen hade bjudit dig på rökat hemma hos honom, be om ursäkt, och lämna tillbaka det du stal. Har du tur, förlåter han dig med tanke på att ni båda verkar ha varit stenade vid tillfället.

/AI
Citera
2023-06-20, 00:32
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Bra vänner är värt mer än bra hasch, ring och ge din kompis en uppriktig ursäkt och förklara dig.

Jag kan tyvärr inte hålla med dig där. Jag är uppenbart gladare och får ut mycket mer av att vara själv och röka än att ha o göra med andra människor..

Citat:
Ursprungligen postat av The13
Typisk missbrukare.

Förväntade mig nästan att det där skulle komma.. Ganska pundigt tankesätt du far med, ändå.
Du har mycket att lära.

Spelar ingen roll om cannabis har ett beroendeframkallande ämne eller ej, det är ett psykologiskt och biologiskt faktum att hjärnan vill ha mer av det som är gott och gynnar en. Vill man ej det är man felkopplad alternativt gynnar aktiviteten i sig ej vederbörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in