Tänkte dela med mig min lilla story! Jag har varit cannabis fri sedan 28 oktober och det känns najs. Slipper den där segheten, behovet att ständigt ha godnattis. Vara på jakt hela tiden, mindre ångest och känner mig friare.
Meditation och yoga har hjälp mig oerhört mycket i början. I början var det faktiskt väldigt jobbigt hade missbrukat i 5 år fram och tillbaka så det var inte som att kasta en sten i sjön precis.
Men att hitta en inre ro och fred utan att röka en växt som hjälpmedel är väldigt skönt. Har läst att om man kommer igång med meditation så sätter man fart på receptorerna naturligt, ska vara dopamine, serotonin, t.om cb1 receptorer vad jag minns rätt. När man väl kommer in i djup meditation är det riktigt härligt och en fri känsla.
Men som sagt i början av sitt avslut med cannabis om man framförallt har missbrukat den ett tag då är det inte så enkelt, men enklare för vissa andra inte. Beror på hur länge du har rökt och hur mycket men jag har t.ex enklare att sluta än min polare som rökt ungefär samma om inte ens mindre, då han blir aggressiv utan rökat. Jag kände att jag fick värsta tomrummet jag var tvungen att fylla i med bättre grejer.
Önskar er alla lycka till skriv PM om ni vill fråga något. Det är olika svårt för olika personer men tro mig det inte jätte enkelt att lägga ner rökat när man väl har rökt så pass länge som jag t.ex.
Må bäst