Citat:
Rökt CB varje vecka senaste 5-6 åren, varav senaste 3 åren dagligen. Från sommaren 2014 ungefär har jag behövt röka innan jag gör någonting annat, för att komma upp på en nivå där jag inte känner mig helt väck. Förstod att det var en varningssignal att behöva röka för att vara mig själv men inte haft karaktären att lägga av ändå. Har haft kanske 3 eller 4 rökfria dagar sedan dess (sommaren 2014). Min flickvän lämnade mig i höstas, stängde in mig helt och låg på 3-5g brunt dagligen. Det blev ännu en väckarklocka att jag måste ta tag i livet.
Tog ett uppehåll i slutet av förra månaden, är snart inne på femte veckan utan cannabis. Första 6-7 dagarna var verkligen hemska, sov ungefär 3 timmar per natt och sedan någon timme på dagen. Värre än alla avtändningar jag haft på amfetaminer. Efter 2-3 veckor kände jag att det vände, att det blev lättare och lättare och tänkte mindre och mindre på CB.
Nu börjar jag komma in i tänket att jag skulle kunna klara av att bara röka EN spliff med polarna och sedan hålla en månad igen, men jag vet ju innerst inne att jag kommer att komma in i dagligrökandet direkt. Någon som har något förslag på hur jag får bort dessa tankar?
Och för vetenskapens skull, jag hade rent urin ~25 dagar efter sista jointen, ingen nertrappning innan.
Tog ett uppehåll i slutet av förra månaden, är snart inne på femte veckan utan cannabis. Första 6-7 dagarna var verkligen hemska, sov ungefär 3 timmar per natt och sedan någon timme på dagen. Värre än alla avtändningar jag haft på amfetaminer. Efter 2-3 veckor kände jag att det vände, att det blev lättare och lättare och tänkte mindre och mindre på CB.
Nu börjar jag komma in i tänket att jag skulle kunna klara av att bara röka EN spliff med polarna och sedan hålla en månad igen, men jag vet ju innerst inne att jag kommer att komma in i dagligrökandet direkt. Någon som har något förslag på hur jag får bort dessa tankar?
Och för vetenskapens skull, jag hade rent urin ~25 dagar efter sista jointen, ingen nertrappning innan.
Av egen erfarenhet VET jag att det inte går, vi som har missbrukat CB kan ju sällan "bara ta en joppe" Utan att man tänker på det så är man tillbaka i gamla vanor igen, har gjort det så många gånger. Det är som med alla andra droger som helst, hjärnan kommer fucka med dig bra länge och få dig och tro att det är lugnt, den vill ha den där belöningen.
Du måste tänka på allt negativt CB gett dig, att dom negativa sidorna överträffar dom positiva.
?