2016-01-20, 17:30
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
Rökt CB varje vecka senaste 5-6 åren, varav senaste 3 åren dagligen. Från sommaren 2014 ungefär har jag behövt röka innan jag gör någonting annat, för att komma upp på en nivå där jag inte känner mig helt väck. Förstod att det var en varningssignal att behöva röka för att vara mig själv men inte haft karaktären att lägga av ändå. Har haft kanske 3 eller 4 rökfria dagar sedan dess (sommaren 2014). Min flickvän lämnade mig i höstas, stängde in mig helt och låg på 3-5g brunt dagligen. Det blev ännu en väckarklocka att jag måste ta tag i livet.

Tog ett uppehåll i slutet av förra månaden, är snart inne på femte veckan utan cannabis. Första 6-7 dagarna var verkligen hemska, sov ungefär 3 timmar per natt och sedan någon timme på dagen. Värre än alla avtändningar jag haft på amfetaminer. Efter 2-3 veckor kände jag att det vände, att det blev lättare och lättare och tänkte mindre och mindre på CB.

Nu börjar jag komma in i tänket att jag skulle kunna klara av att bara röka EN spliff med polarna och sedan hålla en månad igen, men jag vet ju innerst inne att jag kommer att komma in i dagligrökandet direkt. Någon som har något förslag på hur jag får bort dessa tankar?

Och för vetenskapens skull, jag hade rent urin ~25 dagar efter sista jointen, ingen nertrappning innan.

Av egen erfarenhet VET jag att det inte går, vi som har missbrukat CB kan ju sällan "bara ta en joppe" Utan att man tänker på det så är man tillbaka i gamla vanor igen, har gjort det så många gånger. Det är som med alla andra droger som helst, hjärnan kommer fucka med dig bra länge och få dig och tro att det är lugnt, den vill ha den där belöningen.

Du måste tänka på allt negativt CB gett dig, att dom negativa sidorna överträffar dom positiva.
Citera
2016-01-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mac-miller
Dags för mac-miller att ansluta sig till denna tråden! Uppehåll på obestämd tid av diverse olika anledningar. Hoppas det går vägen
Bra med posivit attityd, hur har det gått för dig?
Citera
2016-02-06, 01:28
Medlem
han solos avatar
Har rökt kanske en tredjedel av alla dygn det senaste året. Innan det någon gång i veckan. Blivit lite väl mycket och inset att "Min kärlek till gräs är för stor för att jag ska röka sönder den."

Bävade inför den paus jag startade för en månad sedan. Men har verkligen varit enklare än jag trodde. Saknar gräset som satan, men inga stora problem att vara utan.
Det värsta är att sömnen inte funkar lika bra utan. Däremot minns jag mina drömmar jag har under natten, något som inte fanns under mitt bruk.

Ska framöver sköta rökandet bättre, enbart på helger eller dagar då jag jag har lite ledighet.

Lycka till allesammans.
Citera
2016-02-12, 09:18
Medlem
Beslutade i onsdags att ta paus fram till 5.3 nu först iaf. Några dagar har gått lätt ännu
Citera
2016-02-12, 21:00
Medlem
h4cksl4shs avatar
Har rökt nästan varje dag i över 3 år. Har alltid tränat hårt, 4-5 dagar i veckan och har för det mesta rökt på kvällarna. Nu åkte jag på en grej så jag måste opereras och får inte lyfta ett skit, detta hände för 2 veckor sedan och jag har inte lyft ett skit utan bara varit hemma sjukskriven och rökt och rökt..

Nu skiter jag dock i att röka för ett tag. Har inte rökt sedan 22:00 igår och jag börjar känna av svettningar och aptiten är inte på topp, lite illamående med men jag vet också att kroppen håller på att jobba för fullt.

Det jag vill komma med är att träning underlättar så jävla mycket, när man tog ett uppehåll på 2-3 dagar så fanns inte dessa svettningar eller illamående, och nu när man inte kan träna så kryper skiten sakta på. Kommer säkerligen få sömnproblem ett par dagar men det har jag ju förståelse för såklart när man har rökt innan läggdags i över 3 år.

Ska bli skönt med ett break så man får tillbaka lite mer känsla för det.. det bänga

Cheers
Citera
2016-02-14, 11:07
Medlem
Första nyktra helgen börjar vara bakom, gått bra hittills. Spenderat tid med flickvännen och familjen 2,5 veckor skall nog gå bra ännu
Citera
2016-02-14, 15:09
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Första nyktra helgen börjar vara bakom, gått bra hittills. Spenderat tid med flickvännen och familjen 2,5 veckor skall nog gå bra ännu
Härligt! Det här fixar du
Citera
2016-02-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Härligt! Det här fixar du

Ja känns inte som något problem Det blir lätt så när man inte gjort annat än rökt en par dagar i streck. Är väl tillåtet med en bastuöl ?
Citera
2016-02-15, 20:11
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ja känns inte som något problem Det blir lätt så när man inte gjort annat än rökt en par dagar i streck. Är väl tillåtet med en bastuöl ?
Det beror väl på om det är total drogfrihet eller just cannabispaus du siktar på. Gör inget dumt, bara.
Citera
2016-02-15, 23:24
Medlem
Citat:
Det beror väl på om det är total drogfrihet eller just cannabispaus du siktar på. Gör inget dumt, bara.

Främst från Affe, E och Ganja

Har förövrigt druckit mycket mindre alkohol sen jag börjat röka och med andra droger. Idag har varit en jättehärlig dag, sov länge men sedan var vi och åt god mat, fyndade på loppis och hälsade på vänner. Slutade kvällen med bastu och att skruva ihop en byrå vi köpte också.

Märkte att jag inte varit så genuint glad på väldigt länge. Annars har jag känt mig pigg och energisk nu efter att varit trött och sur de första dagarna, svettades rejält också.
Citera
2016-02-16, 20:04
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Främst från Affe, E och Ganja

Har förövrigt druckit mycket mindre alkohol sen jag börjat röka och med andra droger. Idag har varit en jättehärlig dag, sov länge men sedan var vi och åt god mat, fyndade på loppis och hälsade på vänner. Slutade kvällen med bastu och att skruva ihop en byrå vi köpte också.

Märkte att jag inte varit så genuint glad på väldigt länge. Annars har jag känt mig pigg och energisk nu efter att varit trött och sur de första dagarna, svettades rejält också.
Det låter riktigt fint! Att hålla sig sysselsatt är ett nyckelord för nykter glädje
Citera
2016-02-16, 21:57
Medlem
Citat:
Det låter riktigt fint! Att hålla sig sysselsatt är ett nyckelord för nykter glädje

Absolut, själva grunden för att man sitter och röker är ju för att man egentligen är uttråkad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in