• 1
  • 2
2006-04-11, 20:39
Medlem
Hehe vi har alla här varit både unga och dumma en gång i tiden och naiva att tro att vi kunde lura våra stackars föräldrar att vi inte rökte med olika knep, så säg mig, vad gjorde ni för att dölja det?

Jag brukade alltid på sommrarna tugga på något löv eller likande, helst granbarr då dom luktar mycket för att försöka dölja röklukten i munnen, hände med att man tog av tröjan och likande, sen när man kom hem sa man att man var tvungen att gå på toa snabbare än attan och där föröskte man dölja det igen.

men fram med era gamla knep nu
Citera
2006-04-11, 23:05
Medlem
Ultimates avatar
hihi jag e ung o dum nu
men man behöver inte ha så avancerade tekniker faktiskt, hemma snusar jag och sen om jag rökt innan jag kommer hem o luktar rök kan man ju bara skylla på nån kompis. sålänge man inte blir tagen på bar gärning så behöver man inte krångla till det.
Citera
2006-04-12, 01:19
Medlem
tjaa, gick väl 4an-5an då man tjyvrökte de första
gångerna, var väl mest att dricka massa saft och
spruta ner sig med deodorant

Fast på den tiden förstod man ju inte ens att man skulle dra halsbloss
Citera
2006-04-12, 01:37
Bannlyst
Keep it simple:)

Som Ultimate säger, bara man inte blir tagen på bar gärning är det bara å skylla på nån i omgivningen
Citera
2006-04-12, 01:42
Medlem
orkavaraserioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [bENNY]
Som Ultimate säger, bara man inte blir tagen på bar gärning är det bara å skylla på nån i omgivningen

det knepet fungerade tyvärr inte på min mamma som alltid var tvungen att lukta på mina fingrar :P...
Citera
2006-04-12, 01:45
Bannlyst
jag var aldrig tvungen att dölja att jag rökte dålig morsa?
Citera
2006-04-12, 10:35
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkavaraserios
det knepet fungerade tyvärr inte på min mamma som alltid var tvungen att lukta på mina fingrar :P...
"Jag höll i en kompis cigg när han pissade" is the shit
Citera
2006-04-12, 19:05
Medlem
Lambis avatar
Jag sa alltid att jag var på något café där någon rökte. Fast min mormor och morfar fattade nog att det var jag som rökt eftersom de senare hittade tobak i min väska.

Nu har jag inga tekniker. Jag röker endast på kvällen då pappa sover. Står på balkongen med en cigg i handen och en telefon i den andra. OM nu pappa skulle vakna och se mig på balkongen kan jag alltid säga att jag pratar i telefon och vill vara ifred. Det är iallafall en mycket bättre bortförklaring än att påstå att man behöver frisk luft.
Citera
2006-04-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
"Jag höll i en kompis cigg när han pissade" is the shit

Ska man säga det varje gång man vart ute med kompisarna?

Jag brukade elda lite lätt fram och tillbaka på fingrarna och handen med en tändare
Då luktade det bara bränt och ingen ciggarett rök
Citera
2006-04-12, 19:35
Medlem
Citat:
Plasthandskar är ju ett knep som funkar bra.
Citera
2006-04-12, 21:10
Medlem
Citat:

Vafan hade ni för skum relation egentligen?

"Pelle, har du rökt?"

"Nej mamma."

"Jag misstänker att du ljuger, kom hit så får jag lukta på dina fingrar".

Skulle aldrig låta min kära mor göra det, fast å andra sidan skulle hon aldrig ha kommit på idén.
Citera
2006-04-12, 21:21
Medlem
Anemis avatar
Själv körde jag med granbarr på landet och att skylla på caféer i stan.
Kläderna stank otvättad rökare på långt håll.

Så här efteråt har jag förstått att att försök att dölja att jag rökte var fullständigt onödiga, klart de visste.
Mina föräldrar var för finkänsliga för att visa att de kände till mina cigarettvanor, och jag var inte så hemskt gammal. Antagligen rökte de själva som borstbindare i 14-15-årsåldern.

Alla barn experimenterar, får jag sådana tänker jag nöja mig med att förklara farorna och det idiotiska i att röka, och hoppas att de tar det till sig.
Att tro och hoppas att barn aldrig smakar på en cigarett är naivt, trots att det i praktiken ju nog faktiskt är möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in