2006-04-11, 11:20
Medlem
pentrys avatar
Dagens aftonblaska stoltserar med att ge Eniro full exponering, d man lagt en "ram" runt sin hemsida fr nmnda fretag. Denna sveriges mest beskta nyhetskanal p ntet (skrmmande!), som sedan tidigare pmint om en polsk porrsida r idag nnu mer svrlst och groteskt utformad. Hur kan den sjuka jakt p reklamintkter g fre nyhetsfrmedling p ett s jvla vidrigt sett? Varfr inte gra om hela skiten till en reklamsida fullt ut, uppblandat med ngra nyheter, men mest skvaller istllet? Eller r vi redan dr?? Vad tror ni. r Aftonbladet om tio r endast en lttlst skvallertidning? Det var mnga r sedan jag kpte skiten i affren, och det tar egentligen emot att klicka sig in p deras sidor d detta bara gagnar denna slaskjournalistik, men dagens eniroreklam var fanimej de vrsta jag sett.....
Citera
2006-04-11, 11:36
Medlem
det r inte frsta gngen AB sljer bakgrunden till sin huvudsida som reklam.

Vad jag inte frstr med alla dem som lskar att spy galla p blaskan, r varfr ni lser den verhuvudtaget.
Citera
2006-04-11, 11:44
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
det r inte frsta gngen AB sljer bakgrunden till sin huvudsida som reklam.

Vad jag inte frstr med alla dem som lskar att spy galla p blaskan, r varfr ni lser den verhuvudtaget.

Har aldrig sett denna typ av reklamexponering hos aftonbladet frut. Det blir fruktansvrt jobbigt att lsa i vilket fall som helst. Frsker undvika att g in p deras sida i s stor mn som mjligt men ibland hnder det tyvrr. Frgan r om sdana hr tilltag hjlper till i jakten p ytterligare hgre beskarantal eller om folk till slut ledsnar p all denna reklamchock (hep!) om man nu vill ta del av nyheter, men det kanske inte r huvudmlet fr aftonbladetlsarna lngre?
Citera
2006-04-11, 11:47
Bannlyst
och dom envisas om att posta samma artiklar om och om igen for att kalla dem 'nyheter'...
Citera
2006-04-11, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuki
och dom envisas om att posta samma artiklar om och om igen for att kalla dem 'nyheter'...

Det finns ju ett antal ad-blocker att hmta p ntet... jag kr firefox med adblock. Finns ingen reklam p min AB-sida.. ovanligt stor vit ram iofs...
Citera
2006-04-11, 12:12
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonyigen
Det finns ju ett antal ad-blocker att hmta p ntet... jag kr firefox med adblock. Finns ingen reklam p min AB-sida.. ovanligt stor vit ram iofs...

Samma hr.
Citera
2006-04-11, 12:41
Medlem
Samaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt

Man skriver ju inte s ofta om dom gngerna man inte har ngot att klaga p..

Jag tnker dremot sluta beska deras sida nu, inte enbart p grund av senaste eniro-grejen utan fr att deras sponsorer ska envisas med flash-reklamer som inte gr att stoppa. Det blinkas, viftas och lter vilket blir helt frjvligt jobbigt (och av aftonbladet arrogant och frnedrande) nr man frsker lsa om t ex en vldtkt.
Samma sak hr p flashback egentligen, men det rcker med att trycka p escape s slutar GIF-animationerna att rra sig, och d ser jag inget negativt med lite pengainsamlande reklam.
Citera
2006-04-11, 12:46
Medlem
catos avatar
Som vanligt blir det ramskri s fort A-bladet gr ngot, eller inte gr ngot, tyder p att de lyckats locka mnga lsare, mnga lsare ger mer reklam, ger mer flis. Sluta ls s slipper ni gnlla, eller kan det vara s att gnllet ger lite satisfaction
Citera
2006-04-11, 13:00
Medlem
Flash stoppas effektivt ven den med Firefox adblock.. testa grna.
Citera
2006-04-11, 13:19
Medlem
Samaels avatar
Det r lite microsoft-nazi hr p kontoret, tyvrr, hemma bryr jag mig inte om att g in p aftonbladets sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in