• 2
  • 3
2020-07-04, 02:21
Medlem
HighwayDelights avatar
Det mesta i kroppen kan fucka up när det är vajsing i PH-balansen, och äppelcidervinäger är universalmedicin!
Citera
2020-07-12, 11:06
Medlem
HenryBaketisss avatar
Vilket PH-värde hade ditt blod innan du åt bikarbonat?
Citera
2020-07-19, 06:58
Medlem
Odovacers avatar
Kan någon länka till en studie som visar att pH-värdet i kroppen stiger när man tar bikarbonat? Inte någon sida där man bara rent krasst skriver att det är så utan full beskrivning av vad man gjorde och vad som uppmättes för pH-värden.
Citera
2020-07-19, 18:00
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odovacer
Kan någon länka till en studie som visar att pH-värdet i kroppen stiger när man tar bikarbonat? Inte någon sida där man bara rent krasst skriver att det är så utan full beskrivning av vad man gjorde och vad som uppmättes för pH-värden.

Det gör det, fråga en legitimerad läkare så kommer du få samma svar. Surheten i blodet kan orsakas utav lågt bikarbonat. Referensvärdet ligger på 22-26 faller det under 22 efter flera provtagningar kommer Natrium Bikarbonat Meda 1g skrivas ut(finns att köpa receptfritt). Sett patienter med bikarbonat värde på 15 som sedan ökat till 22+ efter intag. Vid extrema fall med lågt bikarbonat där tillskottet inte hjälper är det aktuellt med intravenös behandling med Nabic(Natriumbikarbonat Fresenius Kabi ).
Citera
2020-07-22, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Det mesta i kroppen kan fucka up när det är vajsing i PH-balansen, och äppelcidervinäger är universalmedicin!
Japp, eller citronvatten, trots sin surhet har citronen en basisk verkan..
Eller bara vanligt vatten gärna med en gnutta obehandlat havssalt i, neutralt och välgörande.
Skippa alla andra drycker, framförallt dom som innehåller socker.
Citera
2020-07-23, 11:15
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Eller bara vanligt vatten gärna med en gnutta obehandlat havssalt i, neutralt och välgörande.
Skippa alla andra drycker, framförallt dom som innehåller socker.

Jag får halsbränna av citronvatten
Obehandlat havssalt? Var får man tag i det? Har ett helt hav i min närhet
Citera
2020-07-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Jag får halsbränna av citronvatten
Obehandlat havssalt? Var får man tag i det? Har ett helt hav i min närhet
😏, blanda citronen med lite äppelcidervinäger så får du trippel effekt, rekommenderas av min favorit Eric Berg på yt.

Nördar påstår att obehandlat havssalt bevarar mineralerna bäst så det blev en överraskning då jag stötte på det grekiska märket Minella 370g, som skröt att det var obehandlat, för 10 kr på Hemköp förra veckan!
Trodde sånt dyrt finlir bara fanns på hälsokost,
Men vete fan, kanske det är fejk, som så mycket annat?
Citera
2020-07-24, 13:12
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
😏, blanda citronen med lite äppelcidervinäger så får du trippel effekt, rekommenderas av min favorit Eric Berg på yt.

Nördar påstår att obehandlat havssalt bevarar mineralerna bäst så det blev en överraskning då jag stötte på det grekiska märket Minella 370g, som skröt att det var obehandlat, för 10 kr på Hemköp förra veckan!
Trodde sånt dyrt finlir bara fanns på hälsokost,
Men vete fan, kanske det är fejk, som så mycket annat?

Får prova
Hälsokost, givetvis! Tack för upplysningen!
Citera
2025-05-28, 01:14
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Det gör det, fråga en legitimerad läkare så kommer du få samma svar. Surheten i blodet kan orsakas utav lågt bikarbonat. Referensvärdet ligger på 22-26 faller det under 22 efter flera provtagningar kommer Natrium Bikarbonat Meda 1g skrivas ut(finns att köpa receptfritt). Sett patienter med bikarbonat värde på 15 som sedan ökat till 22+ efter intag. Vid extrema fall med lågt bikarbonat där tillskottet inte hjälper är det aktuellt med intravenös behandling med Nabic(Natriumbikarbonat Fresenius Kabi ).
Jag bad att få en studie! EN STUDIE! Nej läkare vet att blodet inte ändrar pH-värde beroende på vad man äter. Blodet har ett pH på 7,4 och det är mycket konstant. Avvikelser från detta är mycket allvarligt.

Här har vi tre översiktsartiklar i vetenskapliga forskningstidskrifter som behandlar pH systemiskt och slår fast att pH i blodet är 7,4, och att avdrifter därifrån är livshotande.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK507807/
https://www.sciencedirect.com/topics...istry/blood-ph
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC9482868/
Citera
2025-05-28, 01:15
Medlem
Odovacers avatar
Citat:

Vad menar du med detta? Hur manifesterar sig det? Kan du länka vetenskaplig studie som stödjer?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in