2006-04-06, 19:58
Medlem
Garfield.coms avatar
Om ni handlar möbler, handla inte hos Svenssons i Lammhult.

Har samlat en lista på några av deras uppenbara brister:

Säljare: Visst kan man få ett rötägg till säljare, trevlig i butik... Men sen spårar det ur, ringer inte upp och är svår att få tag på via telefon, mail....

Telefon & växel: Funkar sådär, bättre telefonister finns.

Leveranser: Trots att man gjorde beställningen ca: 2-3 månader innan, så kom inte möblerna på utsatt datum. Utan vid olika tillfällen, vilket inte är så kul i en helt ny lägenhet.

Leveransbilarna: Personalen verkade ha väldigt bråttom, dessutom var dom lite slarviga.

Fakturor: Deras faktureringssystem är krångligt och tidskrävande. Svårt att föra en enkel diskussion.
Citera
2006-04-06, 21:01
Medlem
du får inte begära så mycket när de är så billiga

du tror väll inte IKEA kan konkurera med deras priser 25000kr för en stol eller 50 000kr för en soffa man kan ju tro att det är secendhand

de värsta jag har sett där var en fåtölj som såg ut som ett 200L oljefat kapat på mitten, den kostade 85000kr
Citera
2006-04-20, 18:30
Medlem
Jag har köpt köksstolar och en klädhängare därifrån. De höll leveransdatum och leveranstid utmärkt på stolarna. Klädhängaren ska komma nu i april.
Jag mejlade dem och bad att de skulle låta "möbelutlämnarna" ringa när de började närma sig så jag kunde gå till lägenheten. Hade inte flyttat in än. De ringde sen dagen efter när de var cirkus 20 minuter bort. Precis lagom.
Inte var de slarviga eller så heller. De bar in stolarna i lägenheten och gav mig fakturan.
Att möblerna kommer vid olika tillfällen lär ju bero på att deras leverantörer har olika leveranstider. Vissa möbler tillverkas ju först efter beställning.
Deras faktureringssystem är samma som de flesta andra företag. Iaf de fakturor jag har fått.
Slutsats, jag håller inte alls med dig. Jag är supernöjd med mina fina köksstolar och företaget i stort.
Citera
2006-04-21, 05:10
Medlem
LasVegass avatar
Jag har köpt massor med möbler från dom. Kasthallmattor, bord ,stolar , soffor etc. Har bara bra erfarenheter.
Citera
2006-08-17, 15:52
Medlem
Garfield.coms avatar
Verkar börja gå dåligt för Svenssons i Lam(m)hult...

Gårdscafét är i farozonen, färre möbelkunder innebär få matgäster och därmed inte lönsamt.
http://www.svenssons.se/nyheter/aktiv.asp?ID=322
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in