2006-04-05, 23:24
Medlem
Jag är kille. Jag har långt hår. Jag klippte mig idag. Jag blev slaktad. Jag blev massakrerad.

Hade risigt hår och bestämde mig för att klippa mig. Tänkte mig en sisådär 2-5cm men det blev minst 10. Kanske mer på vissa ställen.
Hade 52cm som längst innan klippningen. Kollade nyss, 44cm som längst och då är jag optimistisk, kanske mer.

Hur fan lyckas dom alltid klippa mer än man vill utan att man märker det.
Jag ser fan helt fuckad ut jämfört med hur jag såg ut innan.
Visst, dom fuckade topparna är borta. Men fan, jag har hellre fuckade toppar än så här kort hår. Jag ser helt annorlunda (fulare) ut nu jämfört med innan klippningen.
Jag tyckte jag såg snygg ut igår, idag ser jag katastrofal ut. Nu kommer jag se skit ut tills håret växt ut igen.

Så nu till min fråga. Hur får jag håret att växa snabbare?
B2 vitamin? B12? Minns att nåt av dom skulle hjälpa, tror jag..
I vilka livsmedel finns den vitamin som är bra för håret.

Ok, sökt på nätet. Vissa sajter säger att alla vitaminer/kurer/whatever e myt, andra påstår att det hjälper. Vad är sant? Vad är inte sant?
Citera
2006-04-05, 23:28
Medlem
Moonerss avatar
Lägg upp en bild på dig så kan vi hederliga flashbackare ge dig tips!
Citera
2006-04-05, 23:31
Medlem
Jag vågar inte. Dessutom har jag ingen ordentlig kamera (T610) så jag kan inte även fast jag skulle vilja (turligt nog).

Edit: ok kanske, men inte nu iaf. Synd att jag inte tog några innan-bilder. Hur som helst tror inte tips hjälper mig. Jag är helt enkelt ute efter långt hår. Inte frisyrer eller nåt sånt, bara långt hår.
Tror jag iaf. Är dålig på frisyrer och sånt.
Citera
2006-04-05, 23:58
Medlem
Kirra en hårförlängning?
Citera
2006-04-06, 02:41
Medlem
MacGayVers avatar
Vill jag med veta, mitt hår befinner sig just nu i sin idiotfas, då det är för långt för att vara kort och för kort för att lägga sig ner så ser bara ut som skit just nu
Citera
2006-04-06, 03:59
Medlem
Finns en hel del olika hår-boosters. sk. Silica tillskott.

Kisel + biotin + pantoten är dom tre nyckel-komponenterna förutom dom vanliga B-vitaminerna då.

www.bodystore.nu -> Hår
Citera
2006-04-06, 07:09
Medlem
arlaharens avatar
http://viviscalhair.com/tablets.htm

Har inte provat själv men det sägs funka hyfsat.
Citera
2006-04-06, 09:04
Moderator
evilhoneys avatar
Jag tror inte på produkter som säger sig göra så att håret växer fortare. Ditt hår har en viss tillväxthastighet och kommer hålla sig till den med vissa variationer. Se till att lära dig leva med att du har den längd du har just nu, du kommer vänja dig och det kommer växa ut igen.
Citera
2006-04-06, 10:26
Medlem
Samaels avatar
B-vitamin ska vara bra, men det kanske inte är längden det påverkar..
Citera
2006-04-06, 22:29
Medlem
GNRfans avatar
Ät mycket protein
Citera
2006-04-06, 22:33
Medlem
Det påstås att sådana preparat även påverkar all annan kroppsbehåring, då får du nog en maffig matta påbröstet med, kör hårt.
Citera
2006-04-06, 22:37
Medlem
Bondlurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prklsaatana
Jag är kille. Jag har långt hår. Jag klippte mig idag. Jag blev slaktad. Jag blev massakrerad.

Hade risigt hår och bestämde mig för att klippa mig. Tänkte mig en sisådär 2-5cm men det blev minst 10. Kanske mer på vissa ställen.
Hade 52cm som längst innan klippningen. Kollade nyss, 44cm som längst och då är jag optimistisk, kanske mer.

Hur fan lyckas dom alltid klippa mer än man vill utan att man märker det.
Jag ser fan helt fuckad ut jämfört med hur jag såg ut innan.
Visst, dom fuckade topparna är borta. Men fan, jag har hellre fuckade toppar än så här kort hår. Jag ser helt annorlunda (fulare) ut nu jämfört med innan klippningen.
Jag tyckte jag såg snygg ut igår, idag ser jag katastrofal ut. Nu kommer jag se skit ut tills håret växt ut igen.

Så nu till min fråga. Hur får jag håret att växa snabbare?
B2 vitamin? B12? Minns att nåt av dom skulle hjälpa, tror jag..
I vilka livsmedel finns den vitamin som är bra för håret.

Ok, sökt på nätet. Vissa sajter säger att alla vitaminer/kurer/whatever e myt, andra påstår att det hjälper. Vad är sant? Vad är inte sant?

Killar skall inte ha långt hår. Klipp dig och skaffa dig ett jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in