2006-04-06, 02:55
Medlem
Nobbys avatar
Visst är det stor skillnad på herr- och damfotboll och ska absolut inte jämföras.
Men jag ser nog hellre en dammatch mellan UIK och DIF där det blir massor av mål...än en tråkig 0-0 match mellan Gefle och ÖIS

Sen är väl den stora frågan om det verkligen finns någon fotbollspelare, hockeyspelare osv....som är värd dom löner som existerar idag??
Citera
2006-04-06, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Så du anser att damfriidrottarna är sämre än herrjunisar? Jag jämför inte rakt av. Nej, jag har inte nån fru/flickvän som spelar fotboll. Men ditt inlägg var oerhört idiotiskt.

Vad hade damfriidrott med det här att göra? Är det inte damfotboll som vi pratar om?
Svaret på din fråga är att det är inte något som just jag anser utan det är ju tyvärr(för dom och dig) fakta som säger att dom faktiskt får storstryk utav herrjunisar.

Må så vara att det var lite korkat inlägg av mig men damfotboll lockar fram mina sämsta sidor.
Citera
2006-04-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobby
Visst är det stor skillnad på herr- och damfotboll och ska absolut inte jämföras.
Men jag ser nog hellre en dammatch mellan UIK och DIF där det blir massor av mål...än en tråkig 0-0 match mellan Gefle och ÖIS

Sen är väl den stora frågan om det verkligen finns någon fotbollspelare, hockeyspelare osv....som är värd dom löner som existerar idag??

Precis, de som säger att herrfotbollen är mer attraktiv har glömt Sverige-Turkiet i EM 2000

Sen för att styra tillbaka allt på Ljungberg. Hanna tjänar 800k om året. En liten del av detta är från Umeå IK, större delen är från privata sponsorer som Puma
Citera
2006-04-06, 12:30
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Precis, de som säger att herrfotbollen är mer attraktiv har glömt Sverige-Turkiet i EM 2000

Sen för att styra tillbaka allt på Ljungberg. Hanna tjänar 800k om året. En liten del av detta är från Umeå IK, större delen är från privata sponsorer som Puma

Precis. Det finns som sagt en jävla massa små tjejer ute i landet och världen som lirar fotboll och man måste förstå att de har många av de största damerna som idoler och det känns inte helt otippat att Hanna Ljungberg är en av de absolut populäraste spelarna. Om Hanna sen springer omkring på planen i ett par Puma så kommer ju givetvis en jävla massa små tjejer apa efter och det betyder en jävla massa klirr i kassan för Puma.

Vad fan, Puma borde ju ge henne mer än vad de gör! Det tiodubbla minst!
Citera
2006-04-06, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ta och titta på Hannas spelstil, hon ger sig den på att få in bollen i mål och får mycket stryk.

Ja, men vad spelar det för roll när hon ändå misslyckas med det allt som oftast. Som jag har skrivit förut: När hon börjar leverera på hög nivå, då kan vi börja snacka och inte något enstaka mål här och där. När hon trycker in fem mål mot Tyskland eller USA och ser till att Sverige vinner, då kan vi snacka om att hon är någon inom damfotbollen. Inte innan dess.
Och tar mycket stryk? Hon verkar ju vara en ganska stor glaslirare med tanke på att en manlig fotbollsspelare bara hade skakat av sig motståndet och dragit vidare med hon stått på öronen och börjat böla om "aj vad ont det gör i knät..."
Citera
2006-04-06, 12:56
Medlem
SajberSunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Vad fan, Puma borde ju ge henne mer än vad de gör! Det tiodubbla minst!
För att komma åt det 'tiodubbla' får hon nog bli en riktig puma och vika ut sig. Fast hennes fysiska företräden är väl knappast på den nivån att det efterfrågas. Undrar om hon skulle förresten, till 'rätt' pris?
Citera
2006-04-06, 13:25
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hanna borde klä av sig helt och fläka upp sin fitta i Aktuell Rapport eller Lektyr, så hon gör sig förtjänt av pengarna och gör lite nytta för mänskligheten i stället. Det är det enda hon duger till egentligen.

Och med det inlägget bevisar du åter igen att du är den klart
bästa debattören här på sportforat....

Hanna är för damfotbollen värd varenda krona hon får.
Hon levererar i princip alltid. Sponsorer pröjsar aldrig
utan att man visar resultat.
Citera
2006-04-06, 13:33
Medlem
Klevis verkar ha lite svårt för att respektera kvinnor låter det som.
Citera
2006-04-06, 13:38
Medlem
Mycket trams i denna tråden. Varför ens jämföra dam och herrfotboll. Det är som sagt olika förutsättningar. Fysisk går det inte att jämföra. Ser aldrig någon jämföra Klüft med någon manlig tiokampare. Ej heller jämförs Kajsa med Stefan Holm. Eller någon damkrona med Foppa.

Vill man inte se damfotbollen kan man använda fjärrkontrollen. Det sänds onekligen en hel del intressant fotboll på andra kanaler. www.tvmatchen.se

Självklart är det roligare att se Ronaldinho i aktion än Mallbacken-Jitex. Men smaken är som baken. Dom som vill titta har den möjligheten.

Och Hanna är nog värd sin lön. Hon har varit största damstjärnan de sista 5 åren även om hon nog är sämre nu pga alla skador. Dessutom är det hennes levebröd och UIK har henne att tacka för mycket. Fast Marta borde nog ha en liknande lön eller mer då hon är den absolut bästa utan konkurrens.
Citera
2006-04-06, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hanna borde klä av sig helt och fläka upp sin fitta i Aktuell Rapport eller Lektyr, så hon gör sig förtjänt av pengarna och gör lite nytta för mänskligheten i stället. Det är det enda hon duger till egentligen.

Gynekologerna har så många bilder de kan öva på redan
Citera
2006-04-06, 18:13
Medlem
Meanmachines avatar
Borde inte damfotboll ligga under humor
Citera
2006-04-06, 21:09
Medlem
Presidentens avatar
Det här var i sanning en märklig tråd.

Säg vad som helst om kvaliten och underhållningsvärdet på damfotboll, men om klubben och sponsorerna betalar Hanna Ljungberg 800 000 är hon naturligtvis värd pengarna. Vanlig hederlig marknadsekonomi råder även inom sportens värld.

En riktigt obegåvad tråd, faktiskt. Inte underligt att Fula Gubben hittade hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in