Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-05, 17:18
  #13
Medlem
bIZongs avatar
Om han ska ta provet genom skolan kan han ju bara hävda att det är kränkande och vägra (om han inte skrivit på ett kontrakt innan han börja skolan).
Citera
2006-04-05, 17:22
  #14
Medlem
Tjack synd väll upp mot 2-3 dagar ?! Inte mer än så, har en polare som alltid tog tjack fredag pissade måndag och de gick galant!
Citera
2006-04-05, 17:56
  #15
Medlem
är ganska säker på att tjack är ur på 48 h....men finns la en massa info om sånt om du söker på flashback
Citera
2006-04-05, 17:59
  #16
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillepille
Att E skulle vara spårlöst borta efter 24 tim kan ju inte stämma efter som dom flesta e:na innehåller Tjack och det syns ju i flera dar framåt.

Amfetamin som amfetamin Tjack - E same same but slightly different

Och om du hade läst vad jag skrev så pratade jag om hur länge det syns i blodet. Pisset är en annan sak, och även på det har jag svarat: 2-4 dagar.
Citera
2006-04-10, 19:39
  #17
Medlem
Jello Biafra 88s avatar
Ett blodprov taget 48 timmar efter inmundigandet utav stora mängder alprazolam som skickas till statens kriminallaboratorie. Kommer det att visa positivt eller negativt på alprazolam?

Edit 36 timmar efter 72 mg och starksprit.

Svara snabbt snälla.
Citera
2006-04-10, 23:11
  #18
Medlem
Jello Biafra 88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jello Biafra 88
Ett blodprov taget 48 timmar efter inmundigandet utav stora mängder alprazolam som skickas till statens kriminallaboratorie. Kommer det att visa positivt eller negativt på alprazolam?

Edit 36 timmar efter 72 mg och starksprit.

Svara snabbt snälla.

BUMP
Citera
2006-04-15, 18:21
  #19
Medlem
AnonymaArnes avatar
diazepam

ja man lämnar då både blod och urin prov 1-2 gånger i månader för att man torskat för ett ringa + innehav,
jag lämnar proven för att få behålla körkort. och nu har jag kommit över 2 valium som jag är så sugen på käka idag men i slutet av veckan som kommer så kanske jag får lämna prover igen hur länge kan nu 20mg diazepam synas i blod/urin,

får inte dricka alkohol heller ska vara helt nykter i 2år enligt läkaren och har nån svar på hur länge dom kan se i blodet om man druckigt alkohol?! dom vart griniga efter mitt första test då hade jag druckigt sprit 3dagar innan
Citera
2010-04-27, 13:29
  #20
Avstängd
Perfume-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaArne
ja man lämnar då både blod och urin prov 1-2 gånger i månader för att man torskat för ett ringa + innehav,
jag lämnar proven för att få behålla körkort. och nu har jag kommit över 2 valium som jag är så sugen på käka idag men i slutet av veckan som kommer så kanske jag får lämna prover igen hur länge kan nu 20mg diazepam synas i blod/urin,
Diazepam har väldigt lång halveringstid till skillnad mot många andra bensodiazepiner (Xanor/Alprazolam har t.ex. 6-10 timmars halveringstid, eller något). Jag tror halveringstiden för Diazepam kan vara upp till 200 timmar, men har du inte brukat mycket och bara tar 20 mg vid ett enda tillfälle, så pissar du nog negativt efter 7 dagar.

Edit: Halveringstiden för Diazepam är enligt Wikipedia 36-200 timmar. Men som sagt, tar du vid endast ett tillfälle, så är det nog ganska lugnt efter några dagar, upp till en vecka. Om man däremot går på höga doser valium dagligen i säg två-tre veckor, då får man räkna med att kunna pissa positivt i upp till två-tre veckor!
__________________
Senast redigerad av Perfume-V 2010-04-27 kl. 13:34.
Citera
2010-04-27, 17:06
  #21
Medlem
OnkelBrajjas avatar
Här finns lite bra info om detektionstider:
http://www.concateno.se/index.php?cPath=455_478
Citera
2010-06-12, 17:45
  #22
Medlem
Blindsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemagne
Har för mig att syra faktiskt är ute ur blodet innan ruset är över, men det kan varit en myt iofs.



Jag tror inte ens att lsd syns på prov :P Pissade och tog blodprov när jag var fett trippad på Maria Ungdom och dom hittade inget ovanligt
Citera
2010-06-12, 17:45
  #23
Medlem
Blindsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemagne
Har för mig att syra faktiskt är ute ur blodet innan ruset är över, men det kan varit en myt iofs.



Jag tror inte ens att lsd syns på prov :P Pissade och tog blodprov när jag var fett trippad på Maria Ungdom och dom hittade inget ovanligt
Citera
2010-06-13, 22:52
  #24
Medlem
Svampskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindside
Jag tror inte ens att lsd syns på prov :P Pissade och tog blodprov när jag var fett trippad på Maria Ungdom och dom hittade inget ovanligt
Det syns inte. Dom kan ju misstänka men det är bara till att säga att man blev skrämd av en vit kanin och snubbla ner i ett hål där man slog i huvet!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback