BestCrypt
OK!... tack jag hajar... även Stocko's femöring... :-) Det myntet är en klassiker, sitter djupt rotad trots att det inte längre används. Precis som jänkarnas "red cent" (ett one cent-mynt, 1859, med en indian i profil) jmfr. "inte ett rött öre". Sen låter -"skulle inte jag lita på det för en spänn"- inte lika bra.
Ta inte illa upp Inkvito men "pålitlig" skall väl ändå vara "trovärdig" och inget annat. Jo jag vet... jaaa, detta forum avhandlar kryptering och inget annat!
Den öppna källkoden va' de'. Jag antar att man inte släppt källkoden till den senaste ver. av BestCrypt heller. Varför håller man inne källkoden om det nu innebär att folk tappar förtroende för programmet? Så vitt jag förstår är meningarna delade vad gäller källkodens tillgänglighet. Är det "enklare" att knäcka ett krypto om källkoden är känd? Kan man ur källkoden utläsa om programmets arkitektur innefattar en "bakdörrar" och andra cafétrix?
Efter en omfattande genomgång av, nästan, alla inläggen här på forumet har jag lärt att det finns ett antal krypteringsmetoder som är mer eller mindre kända av de insatta, var kommer källkoden in i bilden?
Är koden/programmet s.a.s. kryptots container?
Kommer man inte åt källkoden om man dekompilerar programmet?
Kan man inte komma åt nyckeln/nycklarna med "reverse engineering" eller är den konsten enbart gångbar på "normala" lösenord?
Är ex.vis Cryptic Fusion 6.0 ett realistiskt alternativ eller kan det bästa resultatet, något jag läste i ett inlägg, kanske uppnås genom att använda sig av ett befintligt program (med öppen källkod) som man kompletterar med ett eget krypto eller formel? Hur skulle det, rent teoretiskt, kunna se ut?
OK!... OK!... jag ger mig där... tillsvidare. Vadå' tjötig'? Frågar man inte får man inget veta, och är man inte om sig och kring sig får man inget på sig och i sig!!! Såärdemedde'