2020-06-17, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men blir verkligen själva höfterna bredare av att föda barn?

Inte för min del tyvärr i alla fall, vilket jag gärna hade fått...

Kanske för en del men inte alla.
Jag har träffat fler kvinnor med smala höfter som fött 1-2 barn.

Det verkar som att vissa blivit större åt andra håller istället (?).
En tjej hade utvecklat benet massivt ovanför vaginan, tror definitivt det
blivit som resultat av barnafödande, eller så var hon genetiskt född så.
Andra verkar helt normala och späda även fast dom fött barn men fittan måste
blivit lite vidare efter än som den var innan,men det går väl att träna upp.
Sen finns det ju de som fött genom kejsarsnitt också.
Citera
2020-06-17, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Jag är definifivt en assman så där hade du fel! Jag älskar även bröst och pussy som vilken
annan normal man som helst

Det här kanske är fördomar men jag tycket att kvinnor med stora bröst/stor rumpa ofta kan
ha kass attityd , dom tror att dom har allt som män vill ha (vilket inte är sant) - och det
i sin tur gör dem oattraktiva. Speciellt när det gäller brösten har jag märkt.
Jag brukar alltid då tänka för mig själv att om hon hade gått ner i vikt hade hon varit
mkt snyggare, vem fan bryr sig om dom där jävla brösten, dom är bara i vägen när
man har sex.

Om du hade varit ännu mindre så hade han kunnat kasta runt dig ännu mer och knulla
dig ännu hårdare? Hade du varit snyggare om du varit ännu smalare, vad tror du själv?

Jamen där har du helt rätt, dålig attityd gör att folk blir fulare. Jag håller med dig till 100% på den punkten. Det har ju ofta hänt att en kille som ser ut som en 8:a rasar ner till att bli en 4:a bara han börjar prata.

Men nej, jag hade inte varit snyggare smalare. Jag har varit ner på 51-52 kg emellanåt och det ser inte alls bra ut. Mina nyckelben blir otroligt framträdande, ryggraden kommer fram på ett mer osmickrande sätt etc.
Jag är fullt normalviktig nu och tycker själv att jag ser helt okej ut
Citera
2020-06-17, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JubelOchKlang
Jamen där har du helt rätt, dålig attityd gör att folk blir fulare. Jag håller med dig till 100% på den punkten. Det har ju ofta hänt att en kille som ser ut som en 8:a rasar ner till att bli en 4:a bara han börjar prata.

Men nej, jag hade inte varit snyggare smalare. Jag har varit ner på 51-52 kg emellanåt och det ser inte alls bra ut. Mina nyckelben blir otroligt framträdande, ryggraden kommer fram på ett mer osmickrande sätt etc.
Jag är fullt normalviktig nu och tycker själv att jag ser helt okej ut

Grejen är att stora bröst och stor röv är status i vår utseendemässiga instagramvärld.
Varför? För att det ser snyggt ut å bild!
En kille med en tjej med stor röv och stora bröst ger många likes zzz..Zzz...löjligt.

Hur stora bröst har du om man får fråga? Du verkar väldigt nöjd med din kropp, det är ju bra!
Ansiktet brukar bli snyggare när tjejen är smalare, och det är ju något av det viktigaste
Citera
2020-06-17, 19:37
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Kanske för en del men inte alla.
Jag har träffat fler kvinnor med smala höfter som fött 1-2 barn.

Det verkar som att vissa blivit större åt andra håller istället (?).
En tjej hade utvecklat benet massivt ovanför vaginan, tror definitivt det
blivit som resultat av barnafödande, eller så var hon genetiskt född så.
Andra verkar helt normala och späda även fast dom fött barn men fittan måste
blivit lite vidare efter än som den var innan,men det går väl att träna upp.
Sen finns det ju de som fött genom kejsarsnitt också.

Jag har aldrig hört att höfterna skulle bli bredare av barnafödande, därför jag frågade.
Jag har en bekant med mycket breda höfter/bred rumpa, tänk päronform, och hon har sett ut så sen hon kom in i puberteten och har inte märkbart ändrat sig trots flera barn, och jag har inte blivit bredare över höfterna sen barnafödande, lika o-bred om rumpan än tyvärr.

Så att inte gå igång på breda höfter för att det tyder på barnafödande blir ju lite skevt, då det inte per automatik blir så tänker jag? Kanske heller borde ge en vink om att där kan barn lätt komma ut om höfterna är breda, fast det hänger ju inte på det heller egentligen om jag förstått det hela rätt.

Tränar man sina bäckenbottenmuskler som man bör efter en förlossning och det inte uppstått skador, så lär ingen märka skillnad efter några månaders träning.
Citera
2020-06-17, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag har aldrig hört att höfterna skulle bli bredare av barnafödande, därför jag frågade.
Jag har en bekant med mycket breda höfter/bred rumpa, tänk päronform, och hon har sett ut så sen hon kom in i puberteten och har inte märkbart ändrat sig trots flera barn, och jag har inte blivit bredare över höfterna sen barnafödande, lika o-bred om rumpan än tyvärr.

Så att inte gå igång på breda höfter för att det tyder på barnafödande blir ju lite skevt, då det inte per automatik blir så tänker jag? Kanske heller borde ge en vink om att där kan barn lätt komma ut om höfterna är breda, fast det hänger ju inte på det heller egentligen om jag förstått det hela rätt.

Tränar man sina bäckenbottenmuskler som man bör efter en förlossning och det inte uppstått skador, så lär ingen märka skillnad efter några månaders träning.

Foglossning genom barnafödande?
Citera
2020-06-17, 19:45
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Foglossning genom barnafödande?

Jo, foglossning krävs väl nästan för att det ska bli flexibelt nog att öppna sig, men gissar att det inte är ytterdelen på höftbenet som öppnar sig? Men jag vet faktiskt inte exakt vilka fogar det är, men hade stora problem med det, men höfterna är inte bredare på utsidan vad jag vet.

Jag får nog erkänna att jag inte har full koll på detta, och får söka lite fakta. Men är säker på att mina höfter inte blev bredare, då jag efter förlossning kunde ha samma jeans som innan jag blev gravid.
Citera
2020-06-17, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Skriver under på att större rumpor och höfter känns mer kvinnligt, och det handlar troligen om den där instinkten någon redogjorde för. Jag kan nästan bli knäsvag av att se en välformad, fyllig bakdel. Det är som att den har någon slags mystisk makt över mig.

Exempel på bra rövar: https://www.stylevore.com/wp-content...db7b39eaf2.png

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Ml-rY&usqp=CAU

https://i.pinimg.com/564x/fd/1a/d4/f...af0ee6bae7.jpg

Snarare ett exempel på bra byxor.

Men den sista såg fin ut. De övre nej usch.
Citera
2020-06-17, 19:54
Medlem
Jobbar i jeansbutik och kan berätta att det finns GOTT om tjejer som är smala med små bröst, liten midja, smala ben, osv, och stor rumpa. Behöver inte alls vara sammankopplat med övervikt.
Citera
2020-06-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Snarare ett exempel på bra byxor.

Men den sista såg fin ut. De övre nej usch.

Bra byxor och rövar. Det ska finnas något att gripa tag i.
Citera
2020-06-17, 20:14
Medlem
Citat:
Grejen är att stora bröst och stor röv är status i vår utseendemässiga instagramvärld.
Varför? För att det ser snyggt ut å bild!
En kille med en tjej med stor röv och stora bröst ger många likes zzz..Zzz...löjligt.

Hur stora bröst har du om man får fråga? Du verkar väldigt nöjd med din kropp, det är ju bra!
Ansiktet brukar bli snyggare när tjejen är smalare, och det är ju något av det viktigaste

Ska man ha likes så måste man lägga ut massa bilder på insta och det gör ingen av oss. Eller, vi lägger ut bilder av våra hobbies, inget med oss själva.

Jo jag är nöjd
70D. För stora enligt vissa, för små enligt andra, perfekta enligt mig och min kille och det är ju viktigast.
Citera
2020-06-17, 22:06
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Fast det där är väl ganska kulturellt betingat...

Trådens rubrik lyder: "Ni som gillar stora rövar: Berätta varför! (?!)"

Jag gav ett kort och kärnfullt svar vad det är som gör att just jag gör det, alltså en typ av innåtskådande analys varför jag har en viss preferens.

Då bemöter du mitt svar med en massa svamlig argumentation som jag tolkar som att du försöker övertyga mig om att jag tycker fel.

Har du nåt fel i hjärnan blir min fråga.

Här för ett tag sedan sökte jag läkarvård för smärta i en testikel, det som först befarades vara cancer var bara en godartad cysta som hade inflammerat, det avhjälptes med inflammationsdämpande läkemedel, jag var jävligt rädd innan och drog ut på att söka hjälp, det gjorde det desto skönare att få ett lugnande besked till sist.

Lyd ett gott råd, dra inte ut på plågan, gå till din hälsocentral och kolla upp så att dina uppenbara kognitiva tillkortakommanden inte beror på en hjärntumör.
Citera
2020-06-18, 18:30
Medlem
kulturstrategs avatar
Helt enkelt för att det är vackert. Smala höfter och liten rumpa är fult.
Varför är det vackert med stor rumpa och fult med liten? Skönhet är objektivt. Det finns universala regler som talar om vad som är vackert och inte. Kvinnoformen gjordes vacker - och breda höfter och stor rumpa är en naturlig del av dess skönhet.
Antingen förstår man det eller så gör man det inte. Att fortsätta gräva i det och fråga "varför" blir ungefär som att fråga vem som skapade skaparen.

Det har ingenting med barn att göra. Män vill inte ha barn. Attraktion överhuvudtaget har ingenting med biologi att göra. Det får vara stopp på fåneriet att gömma sig bakom biologi och förklara attraktion utifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in