2020-06-17, 11:07
Medlem
Porphyrogenituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okido
En tjej/kvinna utan höfter är en man. Så jag kan flippa frågan och fråga varför man inte skulle vilja ha en stor välformad rumpa på sin kvinna.

För min egen del (min kvinna skiter guldstatyer) så är min fru snygg framifrån och bakifrån. That´s key.

Rumpa, lår och höfter. Det har alltid varit där min blick hamnar när man pratar ren fysisk attraktion och inte hur man klickar osv.

Men notera, det ska vara välformat. En kvinna på 100kg har en stor röv, den är ytterst sannolikt inte snygg i min bok.

WORD!
Citera
2020-06-17, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JubelOchKlang
Rent biologiskt så är det nog inte så konstigt.
En kvinna med den typiska timglasfiguren har smal midja och breda höfter (och förmodligen en därtill lite större rumpa än hennes mer raka och spinkiga medsystrar).

Breda höfter signalerar på ett djupare plan att hon eventuellt kommer ha lättare att föda fram barn. Mycket fett på höfter och lår ska dessutom ge smartare barn (enligt forskning), och det kan vara därför som kvinnokroppen så ogärna gör sig av med fett just där.
(Länk till sammanfattning av studien, ber om ursäkt för att det är en sunkig expressenlänk: https://www.expressen.se/halsoliv/ha...smartare-barn/)

Hur som helst så fattar jag vad TS menar om han syftar på kvinnor som är jämnfeta. Fett på magen är inte bra, varken för kvinnor eller män. Fett på rumpa och lår är däremot för det mesta enbart av godo (i alla fall om man är kvinna).

Så varför existerar det kvinnor med smala höfter då eftersom säkert runt 50% av alla kvinnor
har vad som kan benämnas som smala höfter jämfört med de som har breda höfter?

Om smala höfter är problematiskt för barnafödandet varför finns det då så många som har just smala
höfter? Asiatiska kvinnor tex?
Om en kvinna med timglasfigur är smal så blir hennes rumpa inte speciellt stor egentligen.
Men jag tycker att det finns en "besatthet" av stora rumpor ändå, kanske har det med status att göra?
Eller är det bara uppmärksamhet?
Citera
2020-06-17, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
En kropp som är större nedtill ger en visuell signal att det är en kvinna det handlar om.

Ju större rumpa desto mer kvinna. Jag gillar kvinnor helt enkelt.

Fast det där är väl ganska kulturellt betingat.
Jämför tex Asiatiska, Afrikanska, västerländska och latinamerikanske-kvinnor
med varann så märker man ju av olika skönhetsideal.
Asiatiska kvinnor kan nog de flesta hålla med om att de har smalare höfter,
mindre bröst osv - vilket enligt dig skulle indikera på att dom inte skulle vara
riktiga kvinnor - men kolla bara på hur många asiater det finns i världen -
deras ras har väl knappast tagit stryk på ett mindre kvinnligt skönhetsideal?
Eller är asiaters mindre kurviga kroppar bara en myt?
Citera
2020-06-17, 18:19
Medlem
Skriver under på att större rumpor och höfter känns mer kvinnligt, och det handlar troligen om den där instinkten någon redogjorde för. Jag kan nästan bli knäsvag av att se en välformad, fyllig bakdel. Det är som att den har någon slags mystisk makt över mig.

Exempel på bra rövar: https://www.stylevore.com/wp-content...db7b39eaf2.png

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Ml-rY&usqp=CAU

https://i.pinimg.com/564x/fd/1a/d4/f...af0ee6bae7.jpg
Citera
2020-06-17, 18:20
Medlem
sfrges avatar
Kvinnor skall ha en större röv. Så är det bara.
Övertränade kvinnor får ju mera maskulina former. Beredare axlar, mindre bröst och mindre häck. Det är få män som går igång på detta.
Citera
2020-06-17, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Okido
En tjej/kvinna utan höfter är en man. Så jag kan flippa frågan och fråga varför man inte skulle vilja ha en stor välformad rumpa på sin kvinna.

För min egen del (min kvinna skiter guldstatyer) så är min fru snygg framifrån och bakifrån. That´s key.

Rumpa, lår och höfter. Det har alltid varit där min blick hamnar när man pratar ren fysisk attraktion och inte hur man klickar osv.

Men notera, det ska vara välformat. En kvinna på 100kg har en stor röv, den är ytterst sannolikt inte snygg i min bok.

Men inga kvinnor har ju stora och välformade rumpor utan att vara tjocka/mulliga -
om dom inte har silikonröv då eller vissa freaks som har "begåvats" med en oproportionerligt
stor röv jämfört med sin övriga kropp.

Jag föredrar en mindre röv eftersom det signalerar att kvinnan är mer aktiv/arbetsam, hälsosam,
mer kvinnlig (väger mindre), skönare att knulla med i olika ställningar - eftersom hon är lättare
kan man knulla henne hårdare/djupare och lyfta upp henne / rulla runt, och byta ställningar mer smidigt än med en storrövad tung kvinna.
Citera
2020-06-17, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Skriver under på att större rumpor och höfter känns mer kvinnligt, och det handlar troligen om den där instinkten någon redogjorde för. Jag kan nästan bli knäsvag av att se en välformad, fyllig bakdel. Det är som att den har någon slags mystisk makt över mig.

Jag kan hålla med om (utan att ha kollat på bilderna) att det är väldigt väldigt snyggt /
visuellt tilltalande med en "mer kvinnlig kropp" om kvinnan förövrigt är snygg - men rent praktiskt
i sängen så skulle jag föredra en mindre kvinna av anledningar jag tagit upp i tidigare inlägg,
en lat kvinna med stor röv känns inte tilltalande, antagligen sitter hon mycket? Stora höfter
kan också signalera att hon fött flera barn så det kan ju vara ett fertilitetstecken men varför
befrukta en kvinna som rent fysiskt signalerar att hon redan fött, det skulle kunna skapa
stora problem och hon skulle vara lite som andrahandsgods. Då hade man hellre legat med henne
innan hon fött barnen då hennes höfter förmodligen var lite smalare.
Citera
2020-06-17, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Kvinnor skall ha en större röv. Så är det bara.
Övertränade kvinnor får ju mera maskulina former. Beredare axlar, mindre bröst och mindre häck. Det är få män som går igång på detta.

Något av det mest oattraktiva på kvinnor tycker jag är stora armar/händer/fötter/maskulina ansiktsdrag/grov hud/smuts och breda axlar.
Citera
2020-06-17, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baast

Snygga kvinnokroppar helt klart, men det ser ut som att dom tryckt ut ett helt
fotbollslag med dom där rövarna så jag skulle nog välja en annan kvinna att ligga med.
Om den mindre kvinnan sedan förvandlas till en sån där bigass kvinna som mer moderlig
skulle jag föredra att ligga med mindre kvinnor vid sidan av.
Citera
2020-06-17, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Så varför existerar det kvinnor med smala höfter då eftersom säkert runt 50% av alla kvinnor
har vad som kan benämnas som smala höfter jämfört med de som har breda höfter?

Om smala höfter är problematiskt för barnafödandet varför finns det då så många som har just smala
höfter? Asiatiska kvinnor tex?
Om en kvinna med timglasfigur är smal så blir hennes rumpa inte speciellt stor egentligen.
Men jag tycker att det finns en "besatthet" av stora rumpor ändå, kanske har det med status att göra?
Eller är det bara uppmärksamhet?

Fråga inte mig, jag är inte forskare

Däremot är jag kvinna med hyfsat smal midja och samtidigt smakfullt breda höfter (och ett par rejäla lökar därtill). Min kropp har sett ut så sedan jag kom i puberteten så det har i mitt fall inget med barnafödande att göra

Viktmässigt väger jag in på ca 57-58 kg till mina 166 cm, så jag är ingen tungviktare trots att jag har lite att ta på när det gäller höfter och rumpa. Min kille har inga problem med att kasta runt mig i sängen

Du är väl helt enkelt inte en ass-man. Vissa killar föredrar rumpa, andra gillar bröst, åter andra tänder på fötter eller tycker det är viktigt att tjejen har långt hår.
Citera
2020-06-17, 18:47
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlajts
Jag kan hålla med om (utan att ha kollat på bilderna) att det är väldigt väldigt snyggt /
visuellt tilltalande med en "mer kvinnlig kropp" om kvinnan förövrigt är snygg - men rent praktiskt
i sängen så skulle jag föredra en mindre kvinna av anledningar jag tagit upp i tidigare inlägg,
en lat kvinna med stor röv känns inte tilltalande, antagligen sitter hon mycket? Stora höfter
kan också signalera att hon fött flera barn så det kan ju vara ett fertilitetstecken men varför
befrukta en kvinna som rent fysiskt signalerar att hon redan fött, det skulle kunna skapa
stora problem och hon skulle vara lite som andrahandsgods. Då hade man hellre legat med henne
innan hon fött barnen då hennes höfter förmodligen var lite smalare.

Men blir verkligen själva höfterna bredare av att föda barn?

Inte för min del tyvärr i alla fall, vilket jag gärna hade fått...
Citera
2020-06-17, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JubelOchKlang
Fråga inte mig, jag är inte forskare

Däremot är jag kvinna med hyfsat smal midja och samtidigt smakfullt breda höfter (och ett par rejäla lökar därtill). Min kropp har sett ut så sedan jag kom i puberteten så det har i mitt fall inget med barnafödande att göra

Viktmässigt väger jag in på ca 57-58 kg till mina 166 cm, så jag är ingen tungviktare trots att jag har lite att ta på när det gäller höfter och rumpa. Min kille har inga problem med att kasta runt mig i sängen

Du är väl helt enkelt inte en ass-man. Vissa killar föredrar rumpa, andra gillar bröst, åter andra tänder på fötter eller tycker det är viktigt att tjejen har långt hår.

Jag är definifivt en assman så där hade du fel! Jag älskar även bröst och pussy som vilken
annan normal man som helst

Det här kanske är fördomar men jag tycket att kvinnor med stora bröst/stor rumpa ofta kan
ha kass attityd , dom tror att dom har allt som män vill ha (vilket inte är sant) - och det
i sin tur gör dem oattraktiva. Speciellt när det gäller brösten har jag märkt.
Jag brukar alltid då tänka för mig själv att om hon hade gått ner i vikt hade hon varit
mkt snyggare, vem fan bryr sig om dom där jävla brösten, dom är bara i vägen när
man har sex.

Om du hade varit ännu mindre så hade han kunnat kasta runt dig ännu mer och knulla
dig ännu hårdare? Hade du varit snyggare om du varit ännu smalare, vad tror du själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in