2020-06-15, 22:03
Medlem
Tja alla

23 år ung man här

Som sagt, har haft en jävligt kliande/kittlig känsla i bröstet o i halsen ganska länge nu. Började ungefär för 3 månader sen och sen har det kommit o gått men nu har det fan suttit i en vecka på mig. Feg som jag är så blir man ju såklart nojig över det här o tränar rätt så mycket fotboll (3 gånger i veckan med) samt så är jag ute o springer 2 gånger i veckan med. Va tycker ni man borde göra? Jag har aldrig hostat utav det här men känns som att jag ska hosta men det kommer aldrig någon hosta. Har heller inte haft någon feber, 37.3 som högst och då är det på kvällen när man e väldigt varm.

Är så jävla nojig när det gäller sådant här så vet inte riktigt vad jag ska göra. Gillar o träna, speciellt konditionsträning. Vill tillägga att jag har tränat dem här senaste månaderna när jag har känt av detta. Förra veckan va det som värst o då tränade men ingen hosta kom, bara kliandet o kittlandet satt kvar, pulsen va de inget fel på den gick tillbaks som vanligt efteråt.

Kanske lite dum tråd men fan flashback e ju fan bättre än alla läkare i min kommun.
Citera
2020-06-15, 22:18
Medlem
Jimmits avatar
Du är möjligen inte pollenallergiker?

Personligen kör jag på om vilopulsen är normal och jag inte känner mig febrig eller har ont i halsen.
Citera
2020-06-15, 22:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Började ungefär för 3 månader sen? Ungefär när det blev tal om Corona överallt. Möjligen lite hypokondriker infall vilket absolut är inget att skämmas för när man dagligen matas med detta elände till sjukdom.

Men sett till fakta ingen onormal feber på något sätt. Inga andra symptom för denna helvetes sjukdom. Men är ju svårt att sia om. Bara resultat av dagligen inmatning om hur farligt detta virus är och man inbillar sig saker. Eller att kroppen sänder signaler. Behöver ju inte vara Corona utan kanske bara stress skapad av denna Corona hysteri. Eller inte för oroa mera något helt annat.

Men för att lugna sinnet kanske ring 1177 för sjukvårdsrådgivning. De får in så mycket konstigare saker än detta.
Citera
2020-06-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Du är möjligen inte pollenallergiker?

Personligen kör jag på om vilopulsen är normal och jag inte känner mig febrig eller har ont i halsen.

Det jag inte vet. Omöjligt att få tider till att kolla i dessa tider. Min farsa har det, min syster lite grann o min bror har verkligen grov allergi men han har inte samma symptom som mig. Han får rinnande ögon o nysningar, mitt enda e ju kittlandet i halsen:/

Tacksam för svaret!
Citera
2020-06-15, 22:35
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igotaproblem61
Det jag inte vet. Omöjligt att få tider till att kolla i dessa tider. Min farsa har det, min syster lite grann o min bror har verkligen grov allergi men han har inte samma symptom som mig. Han får rinnande ögon o nysningar, mitt enda e ju kittlandet i halsen:/

Tacksam för svaret!
Testa ta en receptfri allergimedicin som ex Clarityn och se om det lättar. Har själv pollenallergi men den ter sig lite olika beroende på typ av pollen.
Citera
2020-06-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Började ungefär för 3 månader sen? Ungefär när det blev tal om Corona överallt. Möjligen lite hypokondriker infall vilket absolut är inget att skämmas för när man dagligen matas med detta elände till sjukdom.

Men sett till fakta ingen onormal feber på något sätt. Inga andra symptom för denna helvetes sjukdom. Men är ju svårt att sia om. Bara resultat av dagligen inmatning om hur farligt detta virus är och man inbillar sig saker. Eller att kroppen sänder signaler. Behöver ju inte vara Corona utan kanske bara stress skapad av denna Corona hysteri. Eller inte för oroa mera något helt annat.

Men för att lugna sinnet kanske ring 1177 för sjukvårdsrådgivning. De får in så mycket konstigare saker än detta.

Det kan väldigt väl vara lite hypokondrik i detta. Kom hem efter jobbet idag så satte mig i soffan o kolla lite fotboll. Har en kortision tablett hemma som brorsan använder då tog en med lite mat. Somnade i soffan o vaknade upp med en väldigt torr hals men kittlandet hade försvunnit. Efter ett tag så kollade jag mer fotboll o känslan försvann i ungefär 2-4 timmar men nu när jag skulle lägga mig i sängen så kom det tillbaka.

Det är väldigt svårt och jag är nästan säker att om jag ringer 1177 så säger dem till mig att boka in en tid:/
Citera
2020-06-15, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit
Testa ta en receptfri allergimedicin som ex Clarityn och se om det lättar. Har själv pollenallergi men den ter sig lite olika beroende på typ av pollen.

Kom hem efter jobbet idag så satte mig i soffan o kolla lite fotboll. Har en kortision tablett hemma som brorsan använder då tog en med lite mat. Somnade i soffan o vaknade upp med en väldigt torr hals men kittlandet hade försvunnit. Efter ett tag så kollade jag mer fotboll o känslan försvann i ungefär 2-4 timmar men nu när jag skulle lägga mig i sängen så kom det tillbaka
Citera
2020-06-15, 22:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det kan väldigt väl vara lite hypokondrik i detta. Kom hem efter jobbet idag så satte mig i soffan o kolla lite fotboll. Har en kortision tablett hemma som brorsan använder då tog en med lite mat. Somnade i soffan o vaknade upp med en väldigt torr hals men kittlandet hade försvunnit. Efter ett tag så kollade jag mer fotboll o känslan försvann i ungefär 2-4 timmar men nu när jag skulle lägga mig i sängen så kom det tillbaka.

Det är väldigt svårt och jag är nästan säker att om jag ringer 1177 så säger dem till mig att boka in en tid:/

De kommer kanske lugna dig. Det kommer ju bli en massa följdfrågor som om du bara svarar ärligt på kan de via telefon ge en viss indikation på om det behövs en tid eller ej. Allergi borde ju visats sig tidigare men kan komma senare i livet också. Är ju inget att oja sig över. Värre att om det nu är lite hypokondri bakom detta låta det förstöra din vardag och även faktiskt bland det bättre sätten att stärka sitt immunförsvar (att träna) för om nu Gud förbjude man skulle bli utsatt för ett virus som detta.
Citera
2020-06-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De kommer kanske lugna dig. Det kommer ju bli en massa följdfrågor som om du bara svarar ärligt på kan de via telefon ge en viss indikation på om det behövs en tid eller ej. Allergi borde ju visats sig tidigare men kan komma senare i livet också. Är ju inget att oja sig över. Värre att om det nu är lite hypokondri bakom detta låta det förstöra din vardag och även faktiskt bland det bättre sätten att stärka sitt immunförsvar (att träna) för om nu Gud förbjude man skulle bli utsatt för ett virus som detta.

Ja, det känns som det bästa att göra faktiskt. Har min första träning imon, så har jag ingen feber och jag känner mig samma som i torsdags när jag tränade så blir det nog att jag kör på. Visar det sig att det blir värre under eller efter träning så blir det nog att ta en liten vila men kommer definitivt ta o ringa 1177 imon och se vad dem har att säga.

Tyckte själv att det var lite konstigt att jag skulle få pollen nu så här sent in i livet men sen så har jag sett på någon sida att det är många fler som aldrig har känt av det förut som har börjat känna av det detta året. Kan ju också vara pga att alla tänker o känner efter nu för tiden.

Jag ska vara ärlig o säga att jag har lidit utav hälsoångest under 2018 till mitten av 2019. Efter det tyckte jag och min psykolog att jag hade blivit mycket bättre så vi avslutade där och jag fick börja använda fluoxetin tills nu I maj detta året då jag slutade med det. Jag har känt av för många symptom som har varit väldigt konstiga för många gånger. Jag vet ej dock om detta kan vara ett symptom för det känns väldigt konstigt.
Citera
2020-06-15, 23:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja, det känns som det bästa att göra faktiskt. Har min första träning imon, så har jag ingen feber och jag känner mig samma som i torsdags när jag tränade så blir det nog att jag kör på. Visar det sig att det blir värre under eller efter träning så blir det nog att ta en liten vila men kommer definitivt ta o ringa 1177 imon och se vad dem har att säga.

Tyckte själv att det var lite konstigt att jag skulle få pollen nu så här sent in i livet men sen så har jag sett på någon sida att det är många fler som aldrig har känt av det förut som har börjat känna av det detta året. Kan ju också vara pga att alla tänker o känner efter nu för tiden.

Jag ska vara ärlig o säga att jag har lidit utav hälsoångest under 2018 till mitten av 2019. Efter det tyckte jag och min psykolog att jag hade blivit mycket bättre så vi avslutade där och jag fick börja använda fluoxetin tills nu I maj detta året då jag slutade med det. Jag har känt av för många symptom som har varit väldigt konstiga för många gånger. Jag vet ej dock om detta kan vara ett symptom för det känns väldigt konstigt.

Ja ingen levande idag har någonsin upplevt en pandemi så kommer bli att man känner till lite extra på alla möjliga sätt. Möjligen fel att kalla folk ens hypokondriker när detta är allt det talas om från politiker och media. Har t.ex hört exempel från folk som varit skitnojiga för att de var på semester i Italien sommaren 2019, ringt in i panik till Sjukvårdsrådgivning om de behövde ringa ambulans akut eller ej. De har känt sig lite nere. Ok nere!? vem känner sig inte det i en tid som detta! Denna hysteri sabbar upp folks normala sätt att se på saker och ting. Så känn inget alls att du ringer in och ställer frågor. Det kan ju vara lite positivt att du får pejl på om det kanske rör sig om allergi.

Fint! Ring och få lite ro. Ro blir det ju oavsett till den lilla risken i sammanhanget att det skulle vara Corona-skiten. I så fall har du likt de mesta råkat ut för den lindrigare sorten. För de som blir allvarligt sjuka i det går det ju inte gå och träna alls.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-06-15 kl. 23:20.
Citera
2020-06-16, 05:19
Medlem
jpettersson1991s avatar
Träning --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem