2021-05-26, 09:58
Medlem
Jag var i klorna på en kvinna en gång i tiden. 7 år stal hon v mitt liv och jag förstod aldrig varför jag mådde dåligt. Hennes två barn gick också runt och mådde dåligt, varav en hela tiden försökte ta livet av sig.

Hur som helst så hjälpte jag denna kvinna att rensa i sin walk-in closet en gång och hittade en massa papper undanstuvat.
Ett av dess papper var en diagnos från en läkare; Borderline med psykopatiska drag..

Tog inte lång tid efter det som jag totalt sa upp min kontakt med henne.

Jag hittade pappren 2011, och 2012 hade jag flyttat till en annan stad, bytt email och telefonnummer.

2014 skickar hon ett brev till mig. Sen terroriserar hon min dåvarande sambo som blir ett nervvrak.

Jag flyttar ännu längre bort två år senare.
Och nu när jag är gift och har barn har hon försökt få kontakt med min man. Hon kan inte få kontakt med mig, då jag har oreggat kontantkort. (något hon lärde mig förövrigt för att komma undan "obehagliga människor")

Väldigt intressant människa, måste jag säga men hon skapar drama i sitt liv med flit. Alltid har hon något problem som måste lösas.
Vem orkar?
Citera
2021-05-27, 01:38
Medlem
GHZHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Jag var i klorna på en kvinna en gång i tiden. 7 år stal hon v mitt liv och jag förstod aldrig varför jag mådde dåligt. Hennes två barn gick också runt och mådde dåligt, varav en hela tiden försökte ta livet av sig.

Hur som helst så hjälpte jag denna kvinna att rensa i sin walk-in closet en gång och hittade en massa papper undanstuvat.
Ett av dess papper var en diagnos från en läkare; Borderline med psykopatiska drag..

Tog inte lång tid efter det som jag totalt sa upp min kontakt med henne.

Jag hittade pappren 2011, och 2012 hade jag flyttat till en annan stad, bytt email och telefonnummer.

2014 skickar hon ett brev till mig. Sen terroriserar hon min dåvarande sambo som blir ett nervvrak.

Jag flyttar ännu längre bort två år senare.
Och nu när jag är gift och har barn har hon försökt få kontakt med min man. Hon kan inte få kontakt med mig, då jag har oreggat kontantkort. (något hon lärde mig förövrigt för att komma undan "obehagliga människor")

Väldigt intressant människa, måste jag säga men hon skapar drama i sitt liv med flit. Alltid har hon något problem som måste lösas.
Vem orkar?

Jag förstod väl det, att de förr eller senare dyker upp igen.
Jag beklagar att du drabbats och drabbas!
Hur jag vet att den jag är drabbad av är psykopat orkar och vågar jag inte gå in på.
Men det är en kvinna det med och hon har redan förstört väldigt mångas liv.
Nej, man orkar inte och det gör inte barnen till den här psykopaten heller.
Jag känner igen allt det du skriver och man kan bara flytta och hoppas på det bästa.
Citera
2021-06-07, 20:25
Avslutad
Vet jag inte men bara till att be dom dra åt helvete. Gör dom inte det har dom satan efter sig i mitt fall.

"DP". Dubbelpost.
Senast redigerad av Svenssontalibanen 2021-06-07 kl. 20:28.
Citera
2021-06-07, 20:26
Avslutad
Vet jag inte men bara till att be dom dra åt helvete. Gör dom inte det har dom satan efter sig i mitt fall.
Går det att vinna mot satan? Nej.
Satan är en enveten jävel som aldrig ger sig och som inte drar sig för att göra upp med fanskap.
Citera
2021-06-08, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Är rätt känslig av mig. Vilket tycks attrahera psykopater. Undrar därför om det går att besegra dem och i så fall hur.

De kan dyka upp som arbetskamrat, granne och annat. Utsätta en för terror. Med syfte att man ska försvinna. Gör man det så förlorar man. Stannar man kvar förlorar man också få man blir utsatt för mer terror.

Finns det någon lösning på det här?

Jag förstår att psykopat tänker att antingen är det du eller jag som ska bort. De kan inte samverka. Eller dela på något skulle jag säga.

Genom att sluta vara en kärring

Det finns en rovdjur/byte sorts relation som uppstår mellan människor och du gör jobbet åt dem. Vi tar ett exempel, en mobbare säger åt offret att han har ful tröja.

Offret börjar tänka att oj nej, nu kan jag inte ha den här tröjan, sen börjar den undra vilka tröjor den kan ha som inte är fula, försöker undvika mobbaren osv. Mobbaren behövde bara säga något för att skapa en enorm reaktion. Mobbaren behöver inte ens tänka på det för det är så enkelt, han kan bara säga saker.

Du är ett byte för att du tänker som ett offer, du ska inte låta folk sätta fokus på dig hur som helst, vänd det mot dem.

Du gnäller inte, gråter inte och ger satan i att tycka synd om dig själv så kommer alla psykopater att lämna dig ifred.
Citera
2021-06-08, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En bra fälla för Psykopater är att odla en liten "svag sida" av dig själv, som du bara antyder lite om då & då, som naturligtvis är helt påhittad. Psykopaten kan inte låta bli att försöka utnyttja denna "svaghet", som då givetvis är en fälla från din sida.

Gärna någon form av "hemlighet" från din sida, som psykopaten tror sig ha snappat upp, men som du enkelt kan motbevis inför andra senare, när psykopaten försöker använda detta mot dig.
Då framstår han som en lögnare när du, uppbackad av bevis, kan avfärda hans anklagelser.

Jag har oturen att ha en fullblodspsykopat-dark triad i min bekantskapskrets och har varit utsatt av hans totala vansinne. Tidigare högre chef men inte för mig.
Jag lät honom hållas med sina sociala galenskaper ett bra tag och det var ett stort misstag eftersom jag då inte visste att han är en dark triad och därmed fullständigt off.
Jag testade den teknik du beskriver och det fungerar till viss del MEN dessa personer går inte att trötta ut och med alla hans diagnoser orkar man inte till slut om man är en vanlig människa. Dessa typer har kört sina spel länge och känner igen motdrag ganska snabbt.
Mitt råd är att lägga så lång distans som möjligt från en Dark triad eftersom de stjäl en helvetes mycket energi och är outtröttliga. Till slut vill man bara klappa ihjäl fanskapet för att bespara andra människors lidande.
Citera
2021-06-08, 11:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Jag har oturen att ha en fullblodspsykopat-dark triad i min bekantskapskrets och har varit utsatt av hans totala vansinne. Tidigare högre chef men inte för mig.
Jag lät honom hållas med sina sociala galenskaper ett bra tag och det var ett stort misstag eftersom jag då inte visste att han är en dark triad och därmed fullständigt off.
Jag testade den teknik du beskriver och det fungerar till viss del MEN dessa personer går inte att trötta ut och med alla hans diagnoser orkar man inte till slut om man är en vanlig människa. Dessa typer har kört sina spel länge och känner igen motdrag ganska snabbt.
Mitt råd är att lägga så lång distans som möjligt från en Dark triad eftersom de stjäl en helvetes mycket energi och är outtröttliga. Till slut vill man bara klappa ihjäl fanskapet för att bespara andra människors lidande.
Jepp. I privatlivet är det bara att helt bryta kontakten. Taktiken att få avskedad avskedad funkar inte där.
Citera
2022-03-07, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En bra fälla för Psykopater är att odla en liten "svag sida" av dig själv, som du bara antyder lite om då & då, som naturligtvis är helt påhittad. Psykopaten kan inte låta bli att försöka utnyttja denna "svaghet", som då givetvis är en fälla från din sida.

Gärna någon form av "hemlighet" från din sida, som psykopaten tror sig ha snappat upp, men som du enkelt kan motbevis inför andra senare, när psykopaten försöker använda detta mot dig.
Då framstår han som en lögnare när du, uppbackad av bevis, kan avfärda hans anklagelser.

Jag förstår vad du menar men det här är inget man kan göra för att "vinna" mot en psykopat. Som så många andra skriver så är det allra bäst att lämna och fly

Frågan kokar ner i hur man definierar en vinst i detta läge

Men du har helt rätt i att en psykopat har svårt för att låta bli. Det är som alkoholism eller vilket beroende som helst som helt tar över. Så om man med "vinna" menar att man offrar sig själv för att psykopaten ska blotta sin natur inför andras ögon så kan det du beskriver fungera. Men psykopaten är obotlig och man kan aldrig vinna om vinsten innebär att få psykopaten att förändra sig. Det är nämligen omöjligt. Det finns inget motsvarande antabus eller läkande metoder som hjälper
Citera
2022-03-07, 13:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko
Jag förstår vad du menar men det här är inget man kan göra för att "vinna" mot en psykopat. Som så många andra skriver så är det allra bäst att lämna och fly

Men du har helt rätt i att en psykopat har svårt för att låta bli. Det är som alkoholism eller vilket beroende som helst som helt tar över. Så om man med "vinna" menar att man offrar sig själv för att psykopaten ska blotta sin natur inför andras ögon så kan det du beskriver fungera. Men psykopaten är obotlig och man kan aldrig vinna om vinsten innebär att få psykopaten att förändra sig. Det är nämligen omöjligt. Det finns inget motsvarande antabus eller läkande metoder som hjälper
"Vinna" i mitt exempel är att få psykopaten avskedad, så det gäller i en företagskontext.

I privatlivet skall man givetvis bara gå därifrån & inte vända sig om.
Citera
2022-03-07, 13:31
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykopathenko

Stämmer bra. De är kopplade annorlunda. Däremot lämnar de när de inte har något att vinna, inte får några "belöningar" , saknar makt och kontroll osv

Det viktigaste är inte att diagnostisera utan att identifiera att man har människor i sitt liv man bäst bör hålla utanför det. Någon med färgseende kan aldrig sätta sig in i hur en färgblind ser världen. Hoppar såklart över modena metoder för sådant då jag syftar på det rent abstrakt.
Citera
2022-03-08, 08:10
Medlem
Det går! Använd psykopaternas knep mot dem själva!
Senast redigerad av Mosamig 2022-03-08 kl. 08:15. Anledning: .
Citera
2022-03-11, 13:08
Bannlyst
[quote=Eqqel|71962681]Är rätt känslig av mig. Vilket tycks attrahera psykopater. Undrar därför om det går att besegra dem och i så fall hur.

De kan dyka upp som arbetskamrat, granne och annat. Utsätta en för terror. Med syfte att man ska försvinna. Gör man det så förlorar man. Stannar man kvar förlorar man också få man blir utsatt för mer terror.

Finns det någon lösning på det här?

Jag förstår att psykopat tänker att antingen är det du eller jag som ska bort. De kan inte samverka. Eller dela på något skulle jag säga.[/QUOTE

Jag har vunnit emot en. Jag stannade kvar trots alla trakasserier och hot och gav igen för vart sådant. Till slut gav han upp och stack. Extremt vidrigt monster var han men jag vann. Det kostade mg säkerligen 20 år av mitt liv att leva i ren stress 24/7 i flera år dock. Men jag vann. Vissa tycker det är värt det, andra inte. You tell me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in