Citat:
Ursprungligen postat av
Eqqel
Är rätt känslig av mig. Vilket tycks attrahera psykopater. Undrar därför om det går att besegra dem och i så fall hur.
De kan dyka upp som arbetskamrat, granne och annat. Utsätta en för terror. Med syfte att man ska försvinna. Gör man det så förlorar man. Stannar man kvar förlorar man också få man blir utsatt för mer terror.
Finns det någon lösning på det här?
Jag förstår att psykopat tänker att antingen är det du eller jag som ska bort. De kan inte samverka. Eller dela på något skulle jag säga.
Genom att sluta vara en kärring
Det finns en rovdjur/byte sorts relation som uppstår mellan människor och du gör jobbet åt dem. Vi tar ett exempel, en mobbare säger åt offret att han har ful tröja.
Offret börjar tänka att oj nej, nu kan jag inte ha den här tröjan, sen börjar den undra vilka tröjor den kan ha som inte är fula, försöker undvika mobbaren osv. Mobbaren behövde bara säga något för att skapa en enorm reaktion. Mobbaren behöver inte ens tänka på det för det är så enkelt, han kan bara säga saker.
Du är ett byte för att du tänker som ett offer, du ska inte låta folk sätta fokus på dig hur som helst, vänd det mot dem.
Du gnäller inte, gråter inte och ger satan i att tycka synd om dig själv så kommer alla psykopater att lämna dig ifred.