2020-06-15, 21:51
Medlem
Är rätt känslig av mig. Vilket tycks attrahera psykopater. Undrar därför om det går att besegra dem och i så fall hur.

De kan dyka upp som arbetskamrat, granne och annat. Utsätta en för terror. Med syfte att man ska försvinna. Gör man det så förlorar man. Stannar man kvar förlorar man också få man blir utsatt för mer terror.

Finns det någon lösning på det här?

Jag förstår att psykopat tänker att antingen är det du eller jag som ska bort. De kan inte samverka. Eller dela på något skulle jag säga.
Citera
2020-06-15, 22:00
Medlem
DeepThroat007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel
Är rätt känslig av mig. Vilket tycks attrahera psykopater. Undrar därför om det går att besegra dem och i så fall hur.

De kan dyka upp som arbetskamrat, granne och annat. Utsätta en för terror. Med syfte att man ska försvinna. Gör man det så förlorar man. Stannar man kvar förlorar man också få man blir utsatt för mer terror.

Jag förstår att psykopat tänker att antingen är det du eller jag som ska bort. De kan inte samverka. Eller dela på något skulle jag säga.

Har bara dåliga erfarenheter av psykopater. Om de upplever dig som hot/konkurrent eller liknande kommer de att gör ditt liv till ett helvete så länge du är med i matchen. Du har inte en chans att vinna mot en riktig psykopat för det ligger inte i en mer vanlig människas kapacitet.

Mitt råd: Håll dig långt borta från fullblodspsykopater.
Citera
2020-06-15, 22:04
Medlem
Tänker mig väl en lösning är ju att samla ihop bevis för dessa trakasserier. Så som spela in ljud eller liknade för att sedan visa upp för chefen.

Alla människor som sysslar med dessa typ av metoder behöver inte nödvändigtvis vara psykopater. De kan själva vara känsliga och/eller mycket osäkra av sig.

Att skälla och gå i en muntlig affekt, kan också lösas. Inte genom attack eller hotelser. Utan i princip att man säger ifrån. Vuxet och moget. Vissa lägger ned vid sådana tillsägelser.

Tyvärr, de flesta fungerar på det viset. Tänk vilket harmoni det vore om alla var sympatiska och härliga och goa av sig.
Citera
2020-06-15, 22:04
Medlem
Mr.Swedens avatar
Nej.
Finns ingen utveckling, ingen bot, ingen framtid.
Lämna.
Citera
2020-06-15, 22:42
Medlem
Triplefaces avatar
Ja det går. Om du dödar psykopaten. Om det går utan att riskera att hamna i fängelse? Tveksamt.
Citera
2020-06-15, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Ja det går. Om du dödar psykopaten. Om det går utan att riskera att hamna i fängelse? Tveksamt.
Men vem är då den riktiga psykopaten ? Psykopater brukar ofta tro att alla andra är psykopater förutom dom själva på grund av deras narcissistiska drag .
Citera
2020-06-16, 09:51
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eqqel

Psykopater är sällsynta. Mer troligt att det är narcissister som dras till dig. Kan du beskriva dessa personer lite kort kanske?
Citera
2020-06-16, 10:03
Medlem
pineapple-expresss avatar
Psykopater får energi utav att utnyttja människor och tar ens energi. Min egen erfarenhet utav att skada en sådan är att ge sig på dens ego. Påpeka saker som stämmer så att egot får sig en törn men var beredd på en stark reaktion.

Materiella saker fungerar också om man kan nypa av dom tillgångarna eftersom att status och utsida är viktigt för dom.

Lycka till.
Citera
2020-06-16, 10:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En bra fälla för Psykopater är att odla en liten "svag sida" av dig själv, som du bara antyder lite om då & då, som naturligtvis är helt påhittad. Psykopaten kan inte låta bli att försöka utnyttja denna "svaghet", som då givetvis är en fälla från din sida.

Gärna någon form av "hemlighet" från din sida, som psykopaten tror sig ha snappat upp, men som du enkelt kan motbevis inför andra senare, när psykopaten försöker använda detta mot dig.
Då framstår han som en lögnare när du, uppbackad av bevis, kan avfärda hans anklagelser.
Citera
2020-06-16, 12:12
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HCHANNELH
Men vem är då den riktiga psykopaten ? Psykopater brukar ofta tro att alla andra är psykopater förutom dom själva på grund av deras narcissistiska drag .

1 är det i varje fall, eftersom vi utgår ifrån det enligt ts. 2 (den som dödar 1) har sannolikt någon typ av empatistörning. Psykopat eller sociopat. Vet inte om det finns andra empatistörningar.

Jag undrar om det stämmer att psykopater oftast inte vet om att de är psykopater. Jag har läst att de är bra på att förstå hur andra känner. De använder det för att manipulera folk. Då borde de förstå att de själva inte känner så som människor oftast gör. Att då dra kopplingen att man är psykopat eller iallafall lider av någon typ av empatistörning borde inte vara så svårt.
Citera
2020-06-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
1 är det i varje fall, eftersom vi utgår ifrån det enligt ts. 2 (den som dödar 1) har sannolikt någon typ av empatistörning. Psykopat eller sociopat. Vet inte om det finns andra empatistörningar.

Jag undrar om det stämmer att psykopater oftast inte vet om att de är psykopater. Jag har läst att de är bra på att förstå hur andra känner. De använder det för att manipulera folk. Då borde de förstå att de själva inte känner så som människor oftast gör. Att då dra kopplingen att man är psykopat eller iallafall lider av någon typ av empatistörning borde inte vara så svårt.
Grejen är ju att folk som ljuger mycket brukar ursäkta sig med att alla ljuger . Och psykopater saknar ofta självinsikt .
Citera
2020-06-16, 14:53
Medlem
nonameds avatar
Det en psykopat gör är att vända alla imot dig och försöka isolera dig så mycket som möjligt. Skillnaden på en elak människa och en psykopat är att dom inte bryr sig om du dör av vad dom gjort. Köra slut dig med hot och rädsla. Precis som en elak människa men mycket värre. Man kan aldrig riktigt vinna över en psykopat. Det bästa är att inte komma in i deras radar. Oftast håller dom inte på om dom inte har egen vinning precis som en elak person fast värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in