Citat:
Ursprungligen postat av
krillekrok
Bard själv hävdar att beslutet ”växt fram under de senaste tre månaderna” och hade inget att göra med ”vad som hände i dag”.
Vad har mannen i kikaren? Twitterinlägget gjordes runt kl 10 på förmiddagen en lördag, och även om Alexander bard säkert precis kan ha kommit hem ordentligt påverkad från ett hemligt slogsrejv och råkade slinta med fingrarna som man kan råka göra i det tillståndet så tvivlar jag på att så var fallet. Inlägget kommer dessutom två veckor efter att kravallerna i USA har börjat så han har haft gott om tid att strategera sin position i frågan.
Han har garanterat varit medveten om riskerna och är nog tillräckligt känslig för att förstå att det här var över gränsen. Många har spekulerat i att tv4s kontraktsbrott med honom kommer ge honom rätt till en stor summa pengar. Men han är ju ganska flush så tvekar på om pengarna är mer än en bonus.
Jag tror han gjorde ett medvetet val att få sparken från tv 4 för att hans kommande projekt inte är gångbart med att vara anställd hos dem. Frågan är bara vad det kommande projektet kommer vara. Vad är planen?
Ledsen att göra dig besviken, men Bard är ingen Gud, han är en självupptagen gringubbe som 99,99% av alla gubbluktande gubbar i hans ålder, det är jag jag, och jag, vet bäst för jag har varit med länge och jag är gammal, jag ska ha sista ordet, jag vet bäst .. jag kan skriva hur jag vill, kan inte ha fel, och blir jag kritiserad så blir jag kränkt eftersom jag aldrig har fel jag är ju gammal.
Sen. Att han har rätt i sitt inlägg, innehållsmässigt, Det. Är en annan sak.