Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-06-15, 09:37
Medlem
krillekroks avatar
Bard själv hävdar att beslutet ”växt fram under de senaste tre månaderna” och hade inget att göra med ”vad som hände i dag”.

Vad har mannen i kikaren? Twitterinlägget gjordes runt kl 10 på förmiddagen en lördag, och även om Alexander bard säkert precis kan ha kommit hem ordentligt påverkad från ett hemligt slogsrejv och råkade slinta med fingrarna som man kan råka göra i det tillståndet så tvivlar jag på att så var fallet. Inlägget kommer dessutom två veckor efter att kravallerna i USA har börjat så han har haft gott om tid att strategera sin position i frågan.
Han har garanterat varit medveten om riskerna och är nog tillräckligt känslig för att förstå att det här var över gränsen. Många har spekulerat i att tv4s kontraktsbrott med honom kommer ge honom rätt till en stor summa pengar. Men han är ju ganska flush så tvekar på om pengarna är mer än en bonus.

Jag tror han gjorde ett medvetet val att få sparken från tv 4 för att hans kommande projekt inte är gångbart med att vara anställd hos dem. Frågan är bara vad det kommande projektet kommer vara. Vad är planen?
Citera
2020-06-15, 09:40
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krillekrok
Bard själv hävdar att beslutet ”växt fram under de senaste tre månaderna” och hade inget att göra med ”vad som hände i dag”.

Vad har mannen i kikaren? Twitterinlägget gjordes runt kl 10 på förmiddagen en lördag, och även om Alexander bard säkert precis kan ha kommit hem ordentligt påverkad från ett hemligt slogsrejv och råkade slinta med fingrarna som man kan råka göra i det tillståndet så tvivlar jag på att så var fallet. Inlägget kommer dessutom två veckor efter att kravallerna i USA har börjat så han har haft gott om tid att strategera sin position i frågan.
Han har garanterat varit medveten om riskerna och är nog tillräckligt känslig för att förstå att det här var över gränsen. Många har spekulerat i att tv4s kontraktsbrott med honom kommer ge honom rätt till en stor summa pengar. Men han är ju ganska flush så tvekar på om pengarna är mer än en bonus.

Jag tror han gjorde ett medvetet val att få sparken från tv 4 för att hans kommande projekt inte är gångbart med att vara anställd hos dem. Frågan är bara vad det kommande projektet kommer vara. Vad är planen?

Vad är det som är så hemskt med vad han skrev?!? allt som inte är exakt vad din vänstervridna sida av saken tycker är inte automatiskt rasism....ni måste fatta det annars är raskrig oundvikligt fattar ni inte det
Citera
2020-06-15, 09:43
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:

Ledsen att göra dig besviken, men Bard är ingen Gud, han är en självupptagen gringubbe som 99,99% av alla gubbluktande gubbar i hans ålder, det är jag jag, och jag, vet bäst för jag har varit med länge och jag är gammal, jag ska ha sista ordet, jag vet bäst .. jag kan skriva hur jag vill, kan inte ha fel, och blir jag kritiserad så blir jag kränkt eftersom jag aldrig har fel jag är ju gammal.

Sen. Att han har rätt i sitt inlägg, innehållsmässigt, Det. Är en annan sak.
Citera
2020-06-15, 09:51
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Ledsen att göra dig besviken, men Bard är ingen Gud, han är en självupptagen gringubbe som 99,99% av alla gubbluktande gubbar i hans ålder, det är jag jag, och jag, vet bäst för jag har varit med länge och jag är gammal, jag ska ha sista ordet, jag vet bäst .. jag kan skriva hur jag vill, kan inte ha fel, och blir jag kritiserad så blir jag kränkt eftersom jag aldrig har fel jag är ju gammal.

Sen. Att han har rätt i sitt inlägg, innehållsmässigt, Det. Är en annan sak.
Har du lyssnat på hans podcast Sweeney vs Bard? Det går inte att inte misstänka att det här utspelet är en bricka i ett större spel.

"Jag har en jättebra relation med TV4 men jag och mitt team har bestämt oss för att det är bättre att jag går vidare och gör mer edgy saker. Talang passar inte med den politiska, spirituella persona som jag odlat."

https://www.expressen.se/noje/alexan...parkas-av-tv4/

Låter lovande eller?
Citera
2020-06-15, 09:57
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Gick han inte ur L också?
Ska han starta ett nytt parti?

Hur som helst kan han inte varit omedveten om att hans tweet kunde leda till en storm!
(oavsett om den faktiskt inte är allvarlig om man byter ut svart mot något annat).

Är det något större landsomfattande experiment han har på gång eller vill han bara vara ledig ett tag?
Citera
2020-06-15, 10:02
Medlem
krillekroks avatar
Vi kanske mer och mer går mot en tid då utfrysning från det mediala etablissemanget ses mer och mer som en merit i det nya alternativa medielandskapet och Bard gör det för att addera till sin "farliga" persona.
Citera
2020-06-15, 10:11
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Han kanske har tröttnat på programupplägget i Talang.
Det är ju typiskt ett sånt importerat paket, där allt ner till minsta detalj är föreskrivet och lika från land till land, bara med olika medverkande.
Totalt förutsägbart och fantasilöst.
Citera
2020-06-15, 10:14
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Han kanske har tröttnat på programupplägget i Talang.
Det är ju typiskt ett sånt importerat paket, där allt ner till minsta detalj är föreskrivet och lika från land till land, bara med olika medverkande.
Totalt förutsägbart och fantasilöst.
Mycket möjligt, men varför då inte bara säga upp sig som vanligt folk? Han kanske hade ett längre kontrakt iofs.
Citera
2020-06-15, 10:15
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Citat:
Har du lyssnat på hans podcast Sweeney vs Bard? Det går inte att inte misstänka att det här utspelet är en bricka i ett större spel.

"Jag har en jättebra relation med TV4 men jag och mitt team har bestämt oss för att det är bättre att jag går vidare och gör mer edgy saker. Talang passar inte med den politiska, spirituella persona som jag odlat."

https://www.expressen.se/noje/alexan...parkas-av-tv4/

Låter lovande eller?

Det heter "surt sa räven om de sura rönnbären"
Han måste gå ut med huvudet högt för att inte känna sig kränkt.
Ren efterhandskonstruktion, kan du i din vildaste fantasi tänka dig att det monsteregot skulle pudla över n å g o n t i n g?
Citera
2020-06-15, 10:22
Medlem
krillekroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Det heter "surt sa räven om de sura rönnbären"
Han måste gå ut med huvudet högt för att inte känna sig kränkt.
Ren efterhandskonstruktion, kan du i din vildaste fantasi tänka dig att det monsteregot skulle pudla över n å g o n t i n g?
Det är förstås möjligt att det är ett surt sa räven case. Men varför skulle han pudla om han inte gjort något fel?
Citera
2020-06-15, 10:35
Medlem
holmiums avatar
Måste det finnas en plan när man uttalar sin mening ?

Man får ge herr Bard kredit för hans helt korrekta uttalande om BLM-rörelsen.
Karlen är sodomit, hade han inte varit det hade det varit ändå större tyngd bakom orden.
Citera
2020-06-15, 10:47
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Han har redan fixat så att han kan landa mjukt såklart. Inte så att han går till arbetsförmedlingen idag med mössan i hand.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in