2020-06-15, 00:40
Medlem
Behöver faktiskt ta ett lån på 200k men vet inte om hur man kan gå tillväga! Har haft bra ekonomi och kreditvärde på 0,6 score hos UC inga anmärkningar och lån. Årsinkomst 2018 på 320k och 2019 på 350k.

Vilka banker är bästa? Ska jag först testa med lendo eller advisa?

Ska jag ansöka om hela beloppet på en gång eller dela upp det i två eller tre.

Om man nu säger att man vill ha lånet till att köpa bil kommer de fråga vilken bil och vart?!

Vilken ränta är bästa isåfall! Vill gärna göra ett försök och en UC anmärkning så jag vill gärna tips på hur jag ska lägga upp det! Typ 200k på 10 år eller lägre 5 år?

Tack för alla tips och råd.
Citera
2020-06-15, 05:09
Medlem
SvartaBjorns avatar
Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2020-06-15, 05:25
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Lendo har fungerat bäst tycker jag. Enkel registrering och snarta uttag med komplettering av bank-id osv.

De bryr sig absolut inte om du tar ett lån om du väljer att köpa bil eller om du ångrar dig och sedan köper en båt istället.
Citera
2020-06-15, 05:48
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenSha19
Behöver faktiskt ta ett lån på 200k men vet inte om hur man kan gå tillväga! Har haft bra ekonomi och kreditvärde på 0,6 score hos UC inga anmärkningar och lån. Årsinkomst 2018 på 320k och 2019 på 350k.

Vilka banker är bästa? Ska jag först testa med lendo eller advisa?

Ska jag ansöka om hela beloppet på en gång eller dela upp det i två eller tre.

Om man nu säger att man vill ha lånet till att köpa bil kommer de fråga vilken bil och vart?!

Vilken ränta är bästa isåfall! Vill gärna göra ett försök och en UC anmärkning så jag vill gärna tips på hur jag ska lägga upp det! Typ 200k på 10 år eller lägre 5 år?

Tack för alla tips och råd.

Om du tar ett lån så kommer ditt kreditvärde försämras. Så det är sämre att ta flera lån.
Citera
2020-06-15, 06:46
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Om du är medlem i något fackförbund, kolla på medlemslån upp till 350 tkr. Betydligt lägre ränta än blancolån.
Citera
2020-06-15, 07:06
Medlem
Ska du köpa bilen privat? Annars brukar väl bilföretagen ordna med lån till bättre ränta en blancolån hos banken?
Citera
2020-06-15, 09:30
Medlem
Söker du via Lendo eller Advisa kommer du förmodligen få en ränta på 4-5% som bäst. Ska du köpa en bil så kolla med bilhandlaren. Dom brukar kunna ge bättre ränta då dom tar bilen som säkerhet. Dom stora bankerna skiter oftast i vad du ska göra med pengarna om du ansöker via låneförmedlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in